Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 03:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 dec 2015 23:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 22:21
Indlæg: 8
Hej med jer ☺

Jeg har aldrig prøvet at tage svampe.
Jeg har eksperimenterer, lidt med madma og kokain.

Der er sådan, at mine veninder tager svampe engang imellem. De har flere gang spurgt om jeg ikke vil være med, mit svar har altid været nej.

Nu er jeg begyndt at overveje det?
Men hvordan virker det? Halusinere man meget og og ser "lyserøde elefanter", eller opnår man mere en lykke følelse som på madma?

Hvad er bivirkningerne? Og der mulighed for angst anfald?

Håber i kan hjælpe mig lidt, da jeg skal besøge dem i morgen..

Kærligste hilsner ☺


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2015 02:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hejsa!
har du sådan oprigtigt selv lyst til at indtage svampe, eller er det lidt et gruppepres?.. [undskyld jeg spørger, men sådan lœser jeg det lidt]
-hvor gammel er du?
hvilken type svamp er der tale om? :)

-og må jeg på det stærkeste opfodre dig til at læse op på psilocybin-svampe og svampenes virkning!
:arrow: her er et link til grundskolen herinde som ku være et generelt sted at starte: viewtopic.php?f=86&t=10613

alt godt herfra

mvh STW

edit* <hvor filan får folk ideen om de der lyserøde elefanter fra?>

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2015 02:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 sep 2006 14:03
Indlæg: 393
Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Svampe.
-Positive effekter
Dybe spirituelle oplevelser
Visuals
Ændret sanseopfattelse
Personlig indsigt
Neutrale effekter
Ego-død
-Negative effekter
Angst / frygt / panik / paranoia
Kvalme
Maveonde
Udløsning af latente psykoser (hvis man i forvejen er disponeret for sådanne)
Forvirring

Set og setting
Et af de tilbagevendende råd når det kommer til stoffer er at være opmærksom på Set og Setting. Disse to begreber dækker nogle forskellige forholdsregler, man bør tage. Begreberne kommer fra den psykedeliske verden, men kan også være relevante for brugere af alkohol i visse tilfælde.

Set er den fortidige og nuværende baggrund du har. Danske ord for dette begreb er indstilling, holdning og tilstand. Set dækker over alle de ting, som man selv bringer med sig, når man skal til at indtage et stof.
Dine tidligere erfaringer/din livshistorie
Dine personlige problematikker
Din situerethed, det "trin" du er nået til i din personlige udvikling
Din følelsesmæssige situation på det pågældende tidspunkt (fx. glæde, sorg, )
Din fysiske tilstand (fx. om du er veludhvilet eller ej, har smerter osv)
Det kan også være klogt at indregne andre baggrundsfaktorer, som du måske ikke lige tænker over er en del af dit "faste inventar". Har du fysiske eller psykiske sygdomme, så kan det være at du fast tager medicin, der kan have en krydsvirkning med det psykedeliske stof. Det kan både være en hæmmende eller fremmende virkning. Har du andre afhængigheder, f.eks. af hash eller smertestillende midler, kan det være fornuftigt at trodse den almindelige visdom om ikke at være under påvirkning af fremmede stoffer under første trip med et nyt stof (så længe de andre ting ikke har krydsvirkninger).
Setting

Setting er de fysiske omgivelser.
Rummet/omgivelserne (behagelig temperatur, åbne døre, opryddet og pænt)
Fysisk placering og indretning (adgang til sidde- og liggepladser, tæpper, puder)
Adgang til drikkevarer og mad
De personer som er tilstede
Stemningen/atmosfæren (trykket stemning vs. afslappet stemning, festligt lag vs. hjemlig ro)
De omgivende visuelle indtryk (kunst, planter, organiske ting som træ, sten, ild)
De omgivende lyde (musik, udefrakommende lyde, fx. fra veje, naboer osv)
Forstyrrelser: ringende telefoner, dørklokken, alarmer, folk der kommer på uventet besøg.
Vejret udenfor
Hvordan forbereder man sig?

Set
Hvilken mental forberedelse har man gjort sig? Hvis det er et nyt stof skal man helst have tænkt over tingene og have ro i sindet, når man kommer til seansen.
Det hjælper at have et mål med tingene, så find ud af hvad der skal opnås: tumler man med personlige spørgsmål, som man søger svar på, vil man have en festlig rus eller en stærk og risikabel rus? Når man ved det, kan man indrette sin Setting efter det.
Forbered dig. Har man læst triprapporter om stoffer, så man ved hvad man kan forvente sig. Det er godt at vide, hvad man kan forvente sig af gode og dårlige ting på trippet. Triprappporter kan give respekt om stoffet. Kend dit stof inden du tripper.
Sørg for at være glad, udhvilet og mentalt i ligevægt. Så kan man med mindst risiko indtage stoffet. En god sindstilstand kan værne mod angst, paniktanker og depressive tanker under trippet. En god tommelfingerregel er: Stoffer bør ikke indtages for at gøre dårligt humør godt men for at gøre godt humør bedre.
Mærk efter mht. stoffet: er det frygt for stoffet eller afklarethed og respektfuldhed? Hvis man frygter effekterne eller ikke stoler på stoffet, så bør man lade være eller studere stoffer yderligere. Frygt er en dårlig ting at bringe med sig til et trip.
Setting
Overvej at have en sitter under trippet. En Tripsitter er en opsynsmand eller -kvinde, der er ædru mens den anden tripper. Brug aldrig en sitter, der selv er beruset. Dette råd er mest relevant ved nogle af de stærkere stoffer, som giver kraftige vrangforestillinger. Sitterens rolle er at beskytte stofbrugeren mod at komme til skade eller skade andre, og eventuelt ringe efter en ambulance hvis noget går galt.
Aftal med sitter om han eller hun må røre ved dig under trippet. Afstem forventningerne.
Tag stoffet i nogen omgivelser, der passer til stoffet og styrken af trippet. Alkohol, hash og ecstasy kan normalt godt tages i selskab med andre, men en meget stærk hashrus, svampe, LSD eller Salvia er næppe velegnet til større forsamlinger (især for nybegyndere).
Sørg for at du har fred og ro og tid nok til at nyde trippet. Det er en meget dårlig ide at have ansvaret for børn, dyr eller andre huslige pligter.
Sørg for at du har alle fornødenheder indenfor rækkevidde: vand (masser), mad, slik, cola, et ur, fjernbetjeninger.
Sluk mobiltelefonen. Mange bliver angste af pludselige forstyrrelser.
Sørg for at der er mulighed for at stå, sidde og ligge ned i behagelige møbler.
Dæmp belysningen og sæt noget passende musik på anlægget ved stille lydstyrke.
Sørg for en ordentlig temperatur i lokalet.
Hav ekstra tøj indenfor rækkevidde
Hav afslappet tøj på, der ikke strammer eller har komplicerede knapper, snore eller bæltespænder.
(Har copy-pasted fra den gamle wiki på psy.)

Man skal have respekt for svampene... De kan godt ta' røven på én :D

Mener personligt ikke det er noget unge mennesker bør eksperimentere med, nu kender jeg ik din alder!

Pas på jer selv derude

:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2015 08:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 22:21
Indlæg: 8
STWOD skrev:
Hejsa!
har du sådan oprigtigt selv lyst til at indtage svampe, eller er det lidt et gruppepres?.. [undskyld jeg spørger, men sådan lœser jeg det lidt]
-hvor gammel er du?
hvilken type svamp er der tale om? :)

-og må jeg på det stærkeste opfodre dig til at læse op på psilocybin-svampe og svampenes virkning!
:arrow: her er et link til grundskolen herinde som ku være et generelt sted at starte: viewtopic.php?f=86&t=10613

alt godt herfra

mvh STW

edit* <hvor filan får folk ideen om de der lyserøde elefanter fra?>


Mange tak for svar

Nej nej, der er ingen gruppe pres, er bare begyndt at blive nyserig.
Jeg er 25 år. Og har en datter på 2.

Hun skal hjem til sin far.

Jeg er blevet, meget forsigtig efter jeg er blevet mor.
Som igangspunkt, kan jeg ikke lide at hulusinere, høre eller opleve noget, som ikke er rigtig.
Jeg er nervøs for, at få et dårligt trip, som jeg ikke kan komme ud af igen.
Eller i væste fald få en evigheds psykose, så min datter mister sin mor.

Det er de 3 grunde til at jeg altid har takket nej tak.

Men jeg mangler lidt eventyr, hvor jeg kan slippe kontrollen.
Jeg drikker ikke alkohol, eller ryger hashen.
Normalt ville jeg tye, til madma - pigerne er ikke til syntetiske stoffer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2015 09:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 22:21
Indlæg: 8
Polle pot skrev:
Svampe.
-Positive effekter
Dybe spirituelle oplevelser
Visuals
Ændret sanseopfattelse
Personlig indsigt
Neutrale effekter
Ego-død
-Negative effekter
Angst / frygt / panik / paranoia
Kvalme
Maveonde
Udløsning af latente psykoser (hvis man i forvejen er disponeret for sådanne)
Forvirring

Set og setting
Et af de tilbagevendende råd når det kommer til stoffer er at være opmærksom på Set og Setting. Disse to begreber dækker nogle forskellige forholdsregler, man bør tage. Begreberne kommer fra den psykedeliske verden, men kan også være relevante for brugere af alkohol i visse tilfælde.

Set er den fortidige og nuværende baggrund du har. Danske ord for dette begreb er indstilling, holdning og tilstand. Set dækker over alle de ting, som man selv bringer med sig, når man skal til at indtage et stof.
Dine tidligere erfaringer/din livshistorie
Dine personlige problematikker
Din situerethed, det "trin" du er nået til i din personlige udvikling
Din følelsesmæssige situation på det pågældende tidspunkt (fx. glæde, sorg, )
Din fysiske tilstand (fx. om du er veludhvilet eller ej, har smerter osv)
Det kan også være klogt at indregne andre baggrundsfaktorer, som du måske ikke lige tænker over er en del af dit "faste inventar". Har du fysiske eller psykiske sygdomme, så kan det være at du fast tager medicin, der kan have en krydsvirkning med det psykedeliske stof. Det kan både være en hæmmende eller fremmende virkning. Har du andre afhængigheder, f.eks. af hash eller smertestillende midler, kan det være fornuftigt at trodse den almindelige visdom om ikke at være under påvirkning af fremmede stoffer under første trip med et nyt stof (så længe de andre ting ikke har krydsvirkninger).
Setting

Setting er de fysiske omgivelser.
Rummet/omgivelserne (behagelig temperatur, åbne døre, opryddet og pænt)
Fysisk placering og indretning (adgang til sidde- og liggepladser, tæpper, puder)
Adgang til drikkevarer og mad
De personer som er tilstede
Stemningen/atmosfæren (trykket stemning vs. afslappet stemning, festligt lag vs. hjemlig ro)
De omgivende visuelle indtryk (kunst, planter, organiske ting som træ, sten, ild)
De omgivende lyde (musik, udefrakommende lyde, fx. fra veje, naboer osv)
Forstyrrelser: ringende telefoner, dørklokken, alarmer, folk der kommer på uventet besøg.
Vejret udenfor
Hvordan forbereder man sig?

Set
Hvilken mental forberedelse har man gjort sig? Hvis det er et nyt stof skal man helst have tænkt over tingene og have ro i sindet, når man kommer til seansen.
Det hjælper at have et mål med tingene, så find ud af hvad der skal opnås: tumler man med personlige spørgsmål, som man søger svar på, vil man have en festlig rus eller en stærk og risikabel rus? Når man ved det, kan man indrette sin Setting efter det.
Forbered dig. Har man læst triprapporter om stoffer, så man ved hvad man kan forvente sig. Det er godt at vide, hvad man kan forvente sig af gode og dårlige ting på trippet. Triprappporter kan give respekt om stoffet. Kend dit stof inden du tripper.
Sørg for at være glad, udhvilet og mentalt i ligevægt. Så kan man med mindst risiko indtage stoffet. En god sindstilstand kan værne mod angst, paniktanker og depressive tanker under trippet. En god tommelfingerregel er: Stoffer bør ikke indtages for at gøre dårligt humør godt men for at gøre godt humør bedre.
Mærk efter mht. stoffet: er det frygt for stoffet eller afklarethed og respektfuldhed? Hvis man frygter effekterne eller ikke stoler på stoffet, så bør man lade være eller studere stoffer yderligere. Frygt er en dårlig ting at bringe med sig til et trip.
Setting
Overvej at have en sitter under trippet. En Tripsitter er en opsynsmand eller -kvinde, der er ædru mens den anden tripper. Brug aldrig en sitter, der selv er beruset. Dette råd er mest relevant ved nogle af de stærkere stoffer, som giver kraftige vrangforestillinger. Sitterens rolle er at beskytte stofbrugeren mod at komme til skade eller skade andre, og eventuelt ringe efter en ambulance hvis noget går galt.
Aftal med sitter om han eller hun må røre ved dig under trippet. Afstem forventningerne.
Tag stoffet i nogen omgivelser, der passer til stoffet og styrken af trippet. Alkohol, hash og ecstasy kan normalt godt tages i selskab med andre, men en meget stærk hashrus, svampe, LSD eller Salvia er næppe velegnet til større forsamlinger (især for nybegyndere).
Sørg for at du har fred og ro og tid nok til at nyde trippet. Det er en meget dårlig ide at have ansvaret for børn, dyr eller andre huslige pligter.
Sørg for at du har alle fornødenheder indenfor rækkevidde: vand (masser), mad, slik, cola, et ur, fjernbetjeninger.
Sluk mobiltelefonen. Mange bliver angste af pludselige forstyrrelser.
Sørg for at der er mulighed for at stå, sidde og ligge ned i behagelige møbler.
Dæmp belysningen og sæt noget passende musik på anlægget ved stille lydstyrke.
Sørg for en ordentlig temperatur i lokalet.
Hav ekstra tøj indenfor rækkevidde
Hav afslappet tøj på, der ikke strammer eller har komplicerede knapper, snore eller bæltespænder.
(Har copy-pasted fra den gamle wiki på psy.)

Man skal have respekt for svampene... De kan godt ta' røven på én :D

Mener personligt ikke det er noget unge mennesker bør eksperimentere med, nu kender jeg ik din alder!

Pas på jer selv derude

:peace:


Tak for et rigtig godt svar. ☺
Jeg har meget respekt, for alle stoffer. Og prøver at vidt muligt at favne dem alle.
Det som du beskriver, med omgivelser og følelser er de samme retningslinjer jeg har for mdma. For mig er det ikke et party stof.

Jeg ved mine veninder har på samme måde med svampe.
Lige i øjeblikket, har jeg der virkelig godt.
Mit liv køre, har lige afsluttet uddannelse, med det flotteste 12 tal.

Men er nervøs for efter effekter, og hvordan det påvirker mit liv bagefter?
Som jeg lige har skrevet er jeg 25. Og har en datter på 2 år.- som jeg har ansvaret for.

Derfor er jeg nervøs, for hvordan jeg får det bagefter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 dec 2015 01:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 sep 2006 14:03
Indlæg: 393
Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Hvis du selv mener du har en stærk psyke, og du ikke har nær familie med psykiske problemer, så tror jeg ik du skal være så bange...
Kan ik sige hvordan det vil påvirke dig bagefter... Men svampe er også kaldt for et bevidsthedsudvidene stof! Efter jeg prøvede dem første gang, åbnede det op for nogle nye spørgsmål. Alt fra, hvem er jeg? hvad er universet? Osv.. Og følte generelt det var en oplevelse som havde lært mig en masse om mig selv! Det var ikke de sjoveste 4 timer i mit liv, men nogen af de mest lærerige... så for mit eget vedkommende, havde jeg det godt efter oplevelsen, følte at jeg havde oplevet noget helt fantastisk og overvældene.. Det har ikke påvirket mit liv bagefter på nogen negativ måde overhovedet!

P.s Hvis du ikke kan lide at hallucinere, tror jeg ikke svampe er noget for dig!
Og det er kun dit eget hoved og fantasi som sætter grænser for, hvad du oplever under et trip!
Men ellers søg lidt rundt omkring, læs nogle triprapporter, der findes et hav af informationer, også her på siden! Og synes ikke du skal eksperimentere med det, hvis ik du er helt afklaret med, hvad du går ind til!

:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 dec 2015 01:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 dec 2015 14:49
Indlæg: 27
Psylocybinsvampe i mindre doser med et glas rødvin til eller to, kan virke vildt euforisk mere end mdma bare hvor man ofte ender med at blive vanvittigt liderlig. I burde invitere nogle fyre med just in case!
Små doser er også godt at starte med da du langsomt kan blive vant til måden din bevidsthed ændrer sig på, bare foruden de vildeste hallucinationer og den frygt høje doser kan medfører for den der er ny til svampenes verden.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team