Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 23:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 397 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 feb 2014 18:56 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det er imod reglerne at poste links til forhandlere af sporer og/eller udstyr.
Beklager, men du må selv støve en kultur op på nettet.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2014 21:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 feb 2014 18:34
Indlæg: 4
Også når det gælder lovlige svampe? OK, jeg kan forstå I ikke gidder slås med nogen former for astroturfing.

Er der så i det mindste nogen der kan forklare hvorfor det er så svært at finde nogen som vil sælge sporer fra østershat?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2014 22:06 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg tror du vil have mere held ved at søge efter en levende kultur eller mycelium, fremfor en sporesprøjte.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2014 22:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2010 22:06
Indlæg: 957
Geografisk sted: Syd for Skagen
Det er godt nok ikke spore, men en grow boks. Har bestilt fra dem to gange og det du køber er godt betalt :)
http://mushroombox.co.uk/index.php?main ... ord=Oyster
Du burde selv kunne lave spore print ud fra dem

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer
Cannabis Guide

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2014 23:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 feb 2014 18:34
Indlæg: 4
Det er godt nok ikke spore, men en grow boks. Har bestilt fra dem to gange og det du køber er godt betalt :)
http://mushroombox.co.uk/index.php?main ... ord=Oyster
Du burde selv kunne lave spore print ud fra dem


Mange tak for det link, deres "mushroom spawn" ser interessant ud, men er det overhovedet muligt at bruge levende mycelium til et PF style grow? Vil man kunne sterilisere sine glas med substrat og noget vermiculit hver for sig, og så fylde mycelium og vermiculit i glasset bagefter, inde i en glovebox?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2014 23:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Det kan du godt, men det er let at faa kontamineringer. Kogte ris er guf for alle mikroorganismer. Men oestershatte lever af trae, saa du skal hellere have dem paa traespaaner eller savsmuld og der er problemet ikke naer saa stort for det er der ikke saa meget der gider aede.

Eller koeb saadan et pose mycelie og haeld den ind i midten af en lokumsrulle og saet den i en pose, saa koloniserer oestershattene den.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2014 02:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Til østershatte så kan de købes i mange større supermarkeder, og nogen af de letteste svampe af klone selv.

Jeg har flere gange klonet dem bare ved at ligge et stykke mycelium på kogt pap. Vil tro at mindst 5% af kulturerne vil begynde at vokse på den måde. Ellers kan du prøve at tage et sporeprint direkte på kogt pap, har også virket på for.

Med noget som østershatte, som man altid kan finde er jeg ikke så bange for at eksperimentere og miste sporer/mycelium, det er noget andet med cubensis :) som ikke lige kan købes i bilka

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2014 12:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2011 00:18
Indlæg: 104
Personligt har jeg aldrig haft problemer med perlite som bliver kontamineret, men har heller ikke brugt det ret meget. Altid syntes det var svært/dyrt at få fat i. Men genbrugte uden problemer den pose jeg havde en gang, ved at pasteurisere det over damp mellem brug.
Jeg dunkede i vand med en spiseskefuld brintoverilte.

Hygrometeret ser lækkert ud, kan ikke udtale mig om hvor præcist det er. Prøv at pakke det ind i et vådt hviskestykke et døgnstid, så kan du se hvad det siger til 100% luftfugtighed.

Hvis pumpen giver for meget luftfugtighed, så kan du sætte en timer på pumpen. Jeg har nogen små akvariepumper jeg bruger til samme formål, mener de giver omkring 60L i timen, så til mine alt for høje plastikkasser på 110L skal de kun stå en 3-4 timer totalt i døgnet, for at svampene får nok ilt. Selvom de ikke tager skade af mere.

Held og lykke med dyrkningen


Endnu en gang tak! :)

Jeg giver det et forsøg uden perlite i første omgang, så må vi se. Jeg prøvede at pakke mit hygrometer ind i et vådt viskestykke, og den kom aldrig over 80%.. Så måske 80%=100%? ;) Det har desværre ikke kalibreringsmulighed.

Ang. luftpumpe og timer.. Så bliver jeg lidt i tvivl når du siger at din 60L/t pumpe kun skal køre 3-4 timer i døgnet for at få nok frisk luft. Ifølge det link du har smidt længere oppe siger den Fresh Air Exchanges: 1 -3 per hour. - Og så forstår jeg det som at, i dit tilfælde f.eks. gerne skulle skifte de 110L luft du har i dit chamber ud 1-3 gange i timen. Eller er det mig der har misforstået noget her?

Mit eget setup består af en 65L kasse, og en 100L/t luftpumpe. Pumpe og lys er sat på timer, og kører 2x4 timer i døgnet, med 8 timers mellemrum. Så der bliver luften skifet ud ca. 12 gange i løbet af et døgn... Men det er jo så også nærmere 0,5 gange per time, og ikke 1-3 gange...

Går jeg for meget op i det? :D Jeg har tidligere erfaring med growboxe, hvor en gang viften engang imellem er rigeligt, og der kommer jo ganske flotte svampe ud af dem. ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2014 22:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2005 16:01
Indlæg: 31
Geografisk sted: Danmark
Hej

Jeg skal ud og rejse, men har gang i et svampe grow. Findes der en måde at sætte det på standby i ca 20 dage?

Kh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2014 23:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2013 14:35
Indlæg: 149
hvis det bare er myceliet der er igang med at gro kan du putte det i køleskabet så stopper det med at gro til du tager det ud :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2014 04:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2005 16:01
Indlæg: 31
Geografisk sted: Danmark
Fedt, tak for svaret :) Ja, det er det vel. Jeg har plukket svampe fra det to gange indtil videre og plukker et par stykker, inden jeg tager afsted, så det bare er mycelie.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2014 15:32 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Hvis du først har igangsat frugtningen af svampene, så tror jeg ikke du skal regne med at de kan stå 20 dage i køleskabet. Nu er de jo vant til at få en vis mængde ilt og udføre selve processen at skabe svampe. Selvom du fratager lys og ilt vil der stadig vokse svampe. De har jo en livscyklus som de vil fuldføre, uanset hvad du gør ved dem så er de indstillet på at lave frugter og smide sporer.
Jeg tror ikke du skal forvente at de kan stå 20 dage uden opsyn. Du kommer hjem til rådne eller mugne svampe. :|

Det var noget helt andet hvis du blot havde noget spawn der var ved at kolonisere. Det kunne godt sættes på pause i køleskabet, ingen problem. Men det er bare ikke tilfældet, du er ikke ved at kolonisere, det kapitel er overstået for 2, snart 3, flush siden.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2014 21:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2013 14:35
Indlæg: 149
kender du ikke nogen der kunne tage sig af dem imens du er på rejse ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2014 23:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
Hey peeps, er tilbage med et lille projekt (:

jeg tænkte på om man ville kunne skabe et godt dyrkningsmiljø ift. cubensis på rugkager hvis man har følgende setup:
200ltr. Akvarie, trykkoger, timere og stikdåse, CFL eller Led strips?(lidt et dilemma), Beurer luftvasker LW 110, og så 2 kvadatmeter klipmåttefilter til lufthuller.

alt sammen samlet i et skab Stealth style 8)
Der er rigtigt mange huller i min plan iknow men vil meget gerne høre idéer og forslag, så skal jeg nok kvittere med billeder tilbage :)

Billede

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 19:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
Haha yes endnu et justchill projekt :D medmindre du ligger inde med et aquarium tror jeg at en plastik kasse som den her er lige så god(og en hel del billigere):

Billede

Ved dog ikke om de fås helt op til 200l, den største jeg lige kunne finde var 112l

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 23:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Haha, godt at hoere du er her endnu, Justchill.

Vil du cirkluere den samme luft? Det dur ikke, for saa kommer du ikke af med CO2'en.

LED strips virker helt fint.

Hvad er klipmaattefilter?

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2014 12:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jan 2014 12:14
Indlæg: 5
Hej! Vi er desværre kommet til at plukke vores svampe lige en dag for sent, hvilket har resulteret i at hattene nærmest vender opad. Hvad betyder det for styrken af svampen?
Samtidig er mange af dem sorte på toppen, men går ud fra at det bare er spore der ligger på dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2014 15:54 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det betyder bare at der er mere kød at spise, mængden af psilocybin er stadig den samme.
Ja, det sorte ovenpå er sporer.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2014 16:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jan 2014 12:14
Indlæg: 5
Tak for svar!
Har bare hørt fra flere at svampene skal plukkes lige inden de åbner hatten da de så vil være stærkere, men min første tanke var da også at jeg har fået en del større svampe ved at jeg glemte at plukke dem (:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2014 16:11 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Så er de også mere potente. De er på deres højeste lige inden sløret brister. Derefter vil de kun tage på i gram, ikke potens. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 397 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team