Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 18:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 397 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 feb 2014 16:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jan 2014 12:14
Indlæg: 5
Okay men de falder ikke i potens efter hatten åbner? De bliver bare ikke stærkere end lige inden de åbner?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2014 16:30 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Præcis. ;)
De vokser kun i størrelse, ikke i potens.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2014 16:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jan 2014 12:14
Indlæg: 5
Ahhh okay (: så man skal egentlig spise lige lidt mere end man plejer ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2014 16:51 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Ja, men det er ikke ret meget. Svampe er jo 90% vand, så hvis de er blevet 2 gram tungere skal man bare spise 0.2g ekstra.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2014 04:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
Bubber skrev:

Psychedelia kommer lidt i perioder for mig, det er godt at være tilbage :)

Ift. Co2, ville det så ikke være en nem løsning at suge luft ind udefra --> og så ind igennem luftvaskeren --> dernæst ind til akvariet hvor det skal igennem klippemåttefilteret før det når ind til mediet? Klippemåttefilter er sådan et ark der fungere som filter, kan ikke rigtigt finde nogle links som ikke er forhandler Billede



Jeg har skam Akvarie, trykkoger, timere, stikdåser og om få dage kommer der spore og kanyler (:
når jeg udvider regner jeg med at bruge de plastikkasser du viser :)

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2014 05:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 apr 2010 19:31
Indlæg: 48
Det kan godt være jeg har overset det i tråden, men ellers tusind tak for en god tråd, kan slet ikke vente med at få afprøvet de forskellige teknikker nu mine første PF's er gået nogenlunde =D især casing og petri skålene glæder jeg mig til, for jeg tror jeg har en god strain mycelle hvis jeg forstod rigtigt hvordan de gerne skulle se ud =D

Men nu til sagen, hvor køber i jeres rug henne? .. Jeg har lidt svært ved at finde noget sådan overhovedet =S har spurgt på en gårdbutik, de havde det heller ikke og var ikke meget for at bestille hjem medmindre jeg tog 20kg =S


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2014 10:54 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg køber mine kerner på Økovejen. Man får 12.5kg for et par hundrede. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2014 11:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
De har hele, økologiske/biodynamiske rugkerner i de fleste helsekost butikker. :)

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2014 23:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 apr 2010 19:31
Indlæg: 48
tak skal i have =)

Så lige et par hurtige mere, så popcorn skal stå i blød ca et døgn skal rug også stå i blød eller er det nok når det bliver kogt agtig? =) og hvad med fuglefrø blanding agtig? skal det i blød ? =)

tak fordi i er for fucking awesome <3


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2014 23:47 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Ja, rug skal i hvert fald stå i blød min. 12 timer er min erfaring, gerne 18. Jeg har ikke prøvet fuglefrø før, men jeg ved at det også anbefales at have dem i blød i min. 6 timer.
Brug varmt vand fra hanen, så spirer frøene ikke. ;)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2014 04:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 apr 2010 19:31
Indlæg: 48
okey tak =D men skal vandet så forblive varmt imens at de står i blød =S ? eller kan man bare varme det lidt til sidst som jeg vidst så en skrive et andet sted i tråden? =) og hvorfor spirre den så egentlig ikke ?= :O! ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2014 11:26 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det er altid en god idé at skylle frøene godt af, der kan være støv og andet snavs som får dem til at klistre sammen under sterilisering. Så bare smid dem i en si eller sigte og skyl dem godt igennem med varmt vand og så fyld en gryde med varmt vand som de kan stå i.
Du behøver ikke holde vandet varmt og det skal være varmt fra starten af.
De spirer ikke fordi du har givet dem en "halv-pasteurisering". Du har mere eller mindre deaktiveret deres evne til at spire. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2014 13:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 apr 2010 19:31
Indlæg: 48
Okey stivt nok, det har jeg ikke gjort, de har bare stået og trukket i kold vand natten over.. kan jeg så bruge det eller skal jeg starte forfra med noget nyt og spare de spore ? =) og tusind tak for hurtig svar =D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2014 15:51 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Så længe de ikke har spiret så kan de sagtens bruges. Men hvis du kan se små grønne spirer, så ville det være spild af sporer. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2014 16:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2011 00:18
Indlæg: 104
Hej Svampedyrkere!

Jeg har brug for hjæææælp.

Hvorfor bliver mine Cubensis ikke større?

Billede

Jeg har høstet det der var, og sat over til dunkning.

Det er Cubensis på rug, cased med coco/verm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2014 18:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 apr 2010 19:31
Indlæg: 48
Så længe de ikke har spiret så kan de sagtens bruges. Men hvis du kan se små grønne spirer, så ville det være spild af sporer. :)


Okey så nu har de første stået der i næsten en uge, og der er ikke kommet spirre på endnu, så jeg tænker at hælde vandet fra også prøve med nogle små glas og se om der kan komme gang i dem, gør der ryger de bare over i større glas med popcorn når der kommer gang i dem =) tror du ikke godt man ville kunne gøre det? .
Så har jeg sat nogle over som har stået knap et døgn jeg kaster mig over, samt en fuglefrøs blanding, men den er jeg i tvivl om hvor længe skal have så jeg giver den også ca et døgn =)! ? ?

Så tænkte jeg på om man kan bruge alment husholdnings affald som salat og sådan til at gøre det med hvis man steraliserede det ? =)

Også ska jeg lige være sikker. hvis jeg gerne vil tage en bestemt gen fra en svamp jeg syntes der ser vild ud, så kan jeg skære den op, tage noget af det inderste hvide, også putte i klorhexdin, også ville jeg kunne dumpe den her ned i et glas/box med sub strait også sætte i en pose eller kasse også ryste lidt og lade det vokse hvorefter der bliver lagt casing og puttet i frugtkammer når der begynder at vise sig mycelier på dette? =) samt har jeg en PF kage af ris som der er kommet grøn mug på, vil jeg ikke også kunne skærer et stykke eller flere af dette af og ligge i klor hexidin også putte i en kasse med noget "mad " ? =D

Tak<3


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2014 18:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 apr 2010 19:31
Indlæg: 48
Hov også var jeg lige ved at glemme .. Jeg har en kultur på en tallerken med noget ris/verm mix i en bøtte, hvor der er vand-klor blaning og leca sten i bunden med en plastik pose over der har stået i noget tid. Mycellet tog jeg fra en tidligere riskage som ikke var fuldt kultiveret da jeg tod den ud og gik i stykker, så tog jeg et lile stykke og puttede over på tallerkenen og i bøtten... det går ret langsomt med udhvilkingen, men det tror jeg er fordi de har det for koldt.. Men selve mediet eller hvad man siger, det hvide der, det ser bare vildt ud =D tager et billede af det så snart jeg pakker det op.!

Men så til spørgsmålet, hvordan udnytter jeg det bedst ? .. kan jeg gøre det samme også bare med popcorn/rug?(nu har jeg kun popkorn der kommer vist først rug i næste uge) Altså enten smide dem over i en bøtte med låg/plastik pose over og vand/leca i bunden ?.. eller kan jeg skære lidt af med en steril kniv og putte over i et glas med popcorn også det vil kolinesere som jeg kan smide i casings? eller kan jeg på en eller anden måde gemme det?.. evt i ager eller måske putte det over i sådan en vand-honning blanding og lade de kolinisere og have den som flydende kultur?.. ? =D

Puha det var også mange spørgsmål, men er også blevet helt bidt, og i har det fede forum at søge svar <3 tak for at dele ud af jeres hellige info <3


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2014 20:16 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
De skal max stå i blød i 24 timer, hvis de står længere begynder de at gære. Og så skal de steriliseres indenfor et par dage derefter, ellers har endo-sporerne fået for lang tid til at gro.
Man kan godt starte op i mindre glas og derefter overføre spawnet til større glas, men først efter det hele er fuld koloniseret, ellers er der meget stor risiko for kontamination.

Fuglefrø må gerne stå i 24 timer, men mindre kan også gøre det. Mellem 6 og 24 timer, men hvor meget de præcist skal stå er noget man finder ud af hen ad vejen da det hele ikke skal være for vådt (eller tørt for den sags skyld).

Du kan ikke bruge salat. Det ville blive noget snasket blæver der ikke ville kunne blive koloniseret.

Hvis du vil klone en svamp så skal du være meget steril. Du kan godt tage dele af en svamp og smide ned i nogle glas med steriliseret spawn, men der er meget stor risiko for kontamination når du gør det sådan. Man anbefaler at overføre noget kød fra frugten til agar og derefter skære noget rent mycelium fra og overføre til noget nyt agar. Det skal man blive ved med til man er sikker på der ikke er nogen form for kontamination og denne kultur bruger man så til at inokulere sit sterile spawn.
Du skal ikke skære direkte i svampen, da der så er en risiko for at du introducerer kontaminationer fra ydersiden af svampen ind til der hvor du skærer. I stedet for skal du rykke svampen over på langs og skære et lille stykke kød løs fra den indre del.

Du er nødt til at have et fuldt koloniseret medie inden du begynder at komme casing på noget. Hvis det ikke er fuldt koloniseret, så er der stor risiko for at det kontaminerer. Og det er sgu altid ærgeligt at smide et projekt ud pga. mug.

Hvis du har en PF kage med mug, så anse den som færdig. Du kan ikke redde den. Der vil være så meget mug du ikke kan se som altid vil leve videre og der vil være en stor risiko for at du faktisk ender med at sprede disse mug-sporer ud over dig og dit arbejdsområde og så vil mange af dine fremtidige projekter være dømt til at fejle på forhånd. Hvis du nogensinde ser grøn mug, så skal projektet fjernes hurtigst muligt. Det anbefales at trykkoge det 1 time inden du åbner ned til det, for at slå sporerne ned så de ikke spreder sig over det hele.


Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal tænke om det der ris/verm mix i bøtte. Det lyder ikke til at være noget som vil lykkedes, men læg nogle billeder op, så kan vi se om det er mycelium, mug eller bakterier.
Er det nu mycelium der gror nede i den bøtte, så kan det bruges til at inokulere både korn og flydende kultur, men igen: du skal være super-steril.
Jeg har en flydende kultur af P. azurescens som jeg inokulerede med noget koloniseret agar, dette agar brugte jeg også til at inokulere glas med rug (som jeg senere overførte til træflis) og den flydende kultur brugte jeg til at inokulere de PF-glas som jeg postede tidligere i tråden. Så muligheder er der masser af.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2014 23:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 apr 2010 19:31
Indlæg: 48
okey så min PF ryger ud også må vi gøre det ordentligt rent og prøve igen. Men hvor store er sporene egentlig? .. for tænkte på om jeg kunne bruge mit filter jeg røster med, som vist er omkring 80my som filter net til mine glas, og til min filterpumpe til mit frugtkammer så jeg kunne sortere det værste fra bare der.. især til mine glas tænker jeg at det kunne være godt ? filter, sølvpapir også evt i en pose og i en kasse i et lille rum? Men kan du hurtig forklare mig hvad det er det Agar er og hvor jeg får det og hvordan jeg bruger det ? =) for så får jeg fat på det hurtigst muligt =)!

Men jeg kan ikke rigtig tage et billede af den tallerken så det kan ses så længe der er pose på.. men jeg prøver lige når jeg har et bedre kamera.. ellers tager jeg ihvertfald en foto serie når jeg åbner den =) Men så ville jeg også kunne tage det på tallerkenen også bare tage et lille bitte stykke og putte i agar og dyrke videre på ? =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2014 01:09 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
God plan! :)

Er "my" ikke tykkelsen af papir?
De filtre jeg bruger til mine glas er på 0.3µm (µm=0.001mm) og trichoderma(mug) sporer er ca. 2-5µm, så vi er nede i nogle meget små størrelser.
Jeg ville sige at hvis du kan bruge det filter til at lave ryst med, så er hullerne for store. Det ville nogenlunde svare til at prøve at stoppe myg med et hønsenet.

Den billigste løsning på filter til spawn-glas er polyester (pudefyld). Det er uorganisk, så sporer kan ikke vokse derpå. Det er meget ujævnt, så sporer kan ikke falde igennem og det skaber en gode muligheder for gasudskiftning nede i glasset. Det kan holde til at blive trykkogt mange gange. Det er billigt og kan findes overalt. Bare køb en billig pude i Brugsen eller Bilka og åbn den op. Du kan også flå en bamse i stykker og bruge dens indhold.
Hvis du først har et fuldt koloniseret medie, så behøver du ikke bekymre dig om kontaminationer. Det er meget, meget svært for en lille spore at slå en stor bunke mycelium ud af kurs. Når jeg laver PF kager, så har jeg dem i en fuldstændig gennemhullet plastikkasse som jeg åbner 4-5 gange om dagen og sprøjter vand dernede og bruger låget til at vifte en masse frisk luft derned i 30 sekunder eller mere. Der kommer masser af fucked up sporer ned til kagerne når man gør det, men myceliet er så godt etableret i kagerne at de ikke kan blive slået ud.

Du skal altid fjerne sølvpapir efter sterilisering, da det ellers kan gå hen og gøre filteret fugtigt og så har kontaminationer pludselig en hurtig smutvej ned i glasset. Du skal heller ikke komme det i en pose, da der skal være mulighed for at CO2 kan komme ud af glasset. Du må gerne stille dem i en kasse, men det bedste ville bære at stille dem på en hylde hvor de ville få noget indirekte lys og luft.

Agar er noget pulver lavet af tang som gøre medier tykke. Vi bruger det til at få myceliet til at vokse i 2-D så vi bedre kan se hvad der er kontamination og hvad der er rask mycelium.
BilledeBillede

Det bliver blandet sammen med malt ekstrakt eller druesukker og trykkogt i en halv times tid, hældt i petriskåle og derefter inokuleret med sporer, mycelium eller frugtkød.

Ja, i teorien ville du kunne tage et lille stykke og komme på agar og gro videre på det. Men det kræver sterilitet og tålmodighed. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 397 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team