Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:52


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 397 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 jun 2014 02:08 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Ja, det er sikkert. Hvis du altså gror svampe der skal spises, og ikke mug. Mug sporer er ikke særlig sunde, men sporer fra P. cubensis eller gourmet-svampe er ganske uskadelige. :)
Og jeg vil mene dette er den rigtige tråd at spørge dette spørgsmål.

Velkommen til! :P

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2014 10:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 jun 2014 23:18
Indlæg: 3
Tak for svaret :) Jeg gror stropharia cubensis, var bare bekymret for at de efterlod noget i luften :P!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2014 13:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 apr 2010 19:31
Indlæg: 48
Jeg har prøvet at dunke nogle af mine kager som der ikke rigtig skete noget med, men de døde stortset alle sammen af det=/ altså de blev helt snasket og sorte nogle steder og lugtede forfærdentligt! =Sh
hvad er der gået galt? eller hvad ska jeg gøre når jeg tager dem ud af glasset siger i? ska de ikke bare direkte i frugt kammer? Vil prøve at få taget nogle ordentlig billeder så i kan se mit setup.. =)

Tak for et fedt forum!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2014 21:16 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Spørgsmålet er så om ikke de var døde inden du dunkede dem? Så vidt jeg ved er dunk & roll en væsentlig del af PF tek.
Når du åbner glasset skal du give dem en lille sniffer, lugter de af svampe så er de gode, lugter de mærkeligt så er de fucked.

Hvis du synes de dufter som de skal, så dunk dem i 12-16 timer, helst ikke for længe, max 24 timer. Skyl dem under den kolde hane, rul dem i vermiculite og smide dem i dit FC. Vent en times tid og så gennemvæder du dem ved at sprøjte vand på dem med din forstøver.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2014 17:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Hvor lang tid tager det at tørre med CalciumChlorid?
Jeg har tørret mine svampe så meget jeg kunne med lufttørring, og har nu haft dem liggende i en lukket, og helt lufttæt beholder, med hele 3 kaffefiltre med CalciumChlorid.
De har ligget der i 7 timer, og jeg åbnede lige hurtigt for at tjekke, men synes ikke det føles som om de er blevet mere tørre.

Jeg har lukket kaffefiltrene med strips, og der er 2½ skefuld kemikalie i hver filter.
Er jeg bare utålmodig, eller var det en fejl at lukke med strips?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2014 12:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Nu har de ligget i over 24 timer og jeg er stadig i tvivl om de er tørre. Vægtmæssigt burde de være mere end tørre da jeg startede med 225 gram friske, og nu er de nede på 18 gram. Grunden til at jeg er i tvivl er at jeg mener at jeg har læst at de skal være så tørre at stilke og hatte knaser og knækker hvis man trykker på dem, og det er de altså ikke.

Jeg synes at det med at man siger svampene er 90 % vand ikke rigtigt passer i mit tilfælde, da 225 blev til 18, så det må være over 90 %. Hvor mange procent er det helt nøjagtigt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2014 23:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Mine svampe er sjældent kansende og sprøde når jeg trykker på dem. Tror godt du kan regne med at de er så tørre som de kan blive

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2014 00:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
De skal ligge en uges tid i en luft- og fugttæt beholder med calciumchlorid, så bliver de helt knasende tørre. 24 timer er ikke nok.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2014 22:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 sep 2013 12:01
Indlæg: 57
læg dem på en radiator hvis der ikke er tid til at lave et tørrerum. har virket for mig og har slet ikke påvirket svampene.
bare ikk skru så højt op at den er brændene varm, men lidt varmluft tørre dem rimelig hurtigt :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2014 13:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
mht til tørrerum. tag en papkasse der kan lukkes. skaf en pc køler/blæser/fan og skær et hul i papkassen der passer til køleren og så et par små huller til at komme af med luften. tilslut en passende strømforsyning til køleren/blæseren = BANG! tørreum til dine svampe. tørrede 60 gram frisk SN på lige omkring 20 timer på den måde.

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2015 12:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2015 15:28
Indlæg: 79
Hey jeg skal bruge hjælp, har lavet et Homemade growkit, til cubensis udaf: en spand med låg, masser hestelort,lidt vand, så der er fugtigt, muldjord(meget lidt) men så ville jeg vide om de svampe ku komme af sig selv for gjorde de sidste år


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2015 14:13 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg kan garantere dig, at det eneste der kommer til at gro i den spand er mug.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2015 14:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2015 15:28
Indlæg: 79
er der ikke en måde jeg kan gøre det på så, uden at bestille et grow kit?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2015 15:36 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jo. Det nemmeste ville nok være at lave et PF tek grow og bruge kagerne til at inokulere noget pasteuriseret substrat.
Det er især vigtigt at det bliver pasteuriseret korrekt når det er hestemødding man arbejder med.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2015 15:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2015 15:28
Indlæg: 79
jeg er ret nybegynder, så forstod ikke overdrevet meget af det der, men vil prøve at lave et PF tek grow kit, og så tage den der fra, hvis der er mulighed, for at få hjælp af eventuel dig eller en anden ekspert her inde :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2015 16:20 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Man skal jo starte et sted, og jeg vil sige PF tek er det bedste sted at starte.
PF tek er en blanding af rismel og vermiculite som bliver steriliseret og så injicerer man sine sporer i blandingen. Der er en fremragende guide herinde: viewtopic.php?f=2&t=45180
Men hvis du har brug for yderligere hjælp, så skriv endelig.

Pasteurisering er når man opvarmer noget til mellem 60°C og 70°C og beholder den temperatur i 60 min. Så dræber man de dårlige bakterier og beholder de gode.
Hvis man overskriver de 70°C, så dræber man de gode bakterier, så har de dårlige bakterier bedre betingelser for at gro og det er ikke så godt.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2015 18:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2015 15:28
Indlæg: 79
taak! Du lige hjulpet mig vildt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2015 13:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 sep 2013 14:44
Indlæg: 10
Hej derude, jeg har haft gang i nogle MEA kloner? har lidt glemt dem, men de har været i varme skab snart 2-3 måneder som har ligget på 27-28 grader. Er der nogen chance for at få liv i dem igen ved at klone dem til et nyt medie, eller skal jeg bare kaste håndklædet i ringen og starte forfra?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2015 16:31 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Nu hvor du siger kloner, snakker vi så direkte kloning, hvor du har taget et stykke mycelium fra en svamp og inokuleret MEA eller har du bare overført et rent stykke mycelium fra i forvejen koloniseret MEA til noget nyt MEA?
Og hvor langt er/var du i processen? Hvis det er kloning med myc fra en svamp, og du ikke har overført myc væk fra den originale MEA endnu, så ville jeg nok dømme den ude. Der skal man være hurtig for at undgå kontaminationer.

Jeg tror ikke der er meget liv hvis de har stået så længe ved den temperatur, men personligt ville jeg nok give det en chance og overføre det til noget nyt agar.
Kan du se noget mug, cobweb eller bakterier?

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2015 17:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 sep 2013 14:44
Indlæg: 10
Glemte at skrive det var anden gang de var klonet, første gang var fra svampe væv, og anden gang var fra myc. Der er ingen tegn på mug, og de voksede stærkt og flot, der kom pins i to glas ud af 8. der er også bitte små knuder som skulle indikere vækst. Læste bare en gang herinde, at der var en der fik liv en mange år gammel gren med myc.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 397 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team