Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 maj 2024 21:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 54  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 mar 2014 15:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 dec 2012 04:29
Indlæg: 23
Jeg har netop høstet første gang fra mit første growkit - så jeg er komplet noob.

Jeg har lige "dunket" mit growkit. Ladet det stå under en kold vandhane, sat låget på og ladet det stå 12 timer. Da jeg så skulle til at dræne kittet, kom der ikke noget vand ud. Det har simpelthen suget det hele.

Skal jeg flushe igen, så kittet er gennemvådt, eller er det fint at det har suget alt vandet? :?:

Det skal siges at kagen fylder hele plastikbakken den er i. Plastikbakken er faktisk helt udspilet, så det er begrænset hvor meget vand den har kunnet suge, da det kan komme ned direkte ovenfra, og der kun er ½ cm fra kagen til låget. Skal jeg bare lade den stå under en kørende hane, eller holde den under vand?

(Jeg har spurgt i grow kit tråden, men fik intet svar - håber nogen ser det her)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2014 15:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jan 2013 10:47
Indlæg: 103
Hvis den har slugt hele skidtet, betyder det at den igen er hydreret og at du kan sætte den til at gro.

Ellers prøv så vidt muligt at undgå overskydende vand i bunden af kittet, da det kan medføre kontamination.
Hold den evt. på hovedet og så om der kommer noget vand ud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2014 15:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 dec 2012 04:29
Indlæg: 23
Den virker bare utroligt tør. Det er jo ikke mere end måske 50ml vand der er sunket i den, og det er alligevel en 1200ml kage?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2014 13:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 nov 2013 10:59
Indlæg: 5
Hej.
For 2 uger siden begyndte jeg at gro disse golden teacher (http://DinMor.dk)
Men der er ikke kommet pins endnu, noget jeg kan gøre for at fremskynde processen eller hvor lang tid skal jeg regne med der går før de første pins kommer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2014 13:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 dec 2012 00:18
Indlæg: 116
Den burde efterhånden gerne have sat pins synes jeg. Hvordan er temperatur og luftfugtighed i kittet? og hvordan udvikler den sit mycelia?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2014 13:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 nov 2013 10:59
Indlæg: 5
Kan ligge et billede ind når jeg kommer hjem, tror luftfugtigheden er god, da der er fugt på indersiden af posen. Temperatueren i det rum de står i svinger mellem 18-22 grader. Ved ikke hvordan den udvikler sit mycelia men stor dele af overfladen er dækket af af det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2014 14:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 dec 2012 00:18
Indlæg: 116
Er ikke nogen ekspert, men jeg vil mene at så længe der er fugt på indersiden af posen burde det være fint. Hvis størstedelen af overfladen er dækket af mycelia burde det heller ikke være problemet. Temperaturen muligvis. Mener at man siger 23-28 grader. Jeg havde mit til at stå ved 25-26 og det var klar til første flush efter ca. 3 uger.
Hvis du har mulighed for at stille det et lidt varmere sted synes jeg at du skulle prøve det, og se om det gør en forskel. :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 17:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2011 21:27
Indlæg: 12
Hej psychedelia

Syntes mine champignoner hænger lige lovlig meget med mulen, er bange for de ikke kommer til at afgive deres sporer da de allesammen hænger ned af med hovedet.
2 er allerede faldet/knækket af bunden efter bare 8 dage.
Det blå i kan se på bunden er ikke mug, firmaet jeg købte kittet af forsikrede mig at alt var som det skulle være, hvis nogle undrer sig over den ikke særlig imødekommende farve :)
Det er penis envy som jeg er i gang med :)
BilledeBillede
De 2 som er faldet af er jeg gået i gang med at tørre, men de har jo kun været i gang i en 8-9 dage? kan de spises når de har tørret færdigt er min pointe :)
BilledeBilledeBilledeBillede
Billederner er taget med 2 dages mellemrum, ville bare lige vise folk hvor imponerende stærkt det går :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 17:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Well, firmaet du har købt det af, har ingen ide om hvad de siger. Det der skal ud og det kan kun gå for langsomt. Det ser satme nasty ud. Jeg nægter at tro på, at det skulle være i orden med den farve.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 19:07 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Hvis ikke det er mug, så er det en meget voldsom omgang 'bruising'. Jeg har set kager der var nærmest helt blå af bruising.

Penis envy smider ikke sporer. De laver sporer, men de smider dem ikke. Det er meget, meget sjældent at PE dropper sporer. De skal tages med en steril vatpind og strøges på overfladen af agar. Det er derfor du ikke kan finde nogle prints af penis envy, kun kanyler og growkits.

Hvis det er mug, så skal det ud. Hvis det er bruising, så kan de sagtens spises. Spørgsmålet er så hvilken af delene det er?

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 20:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2011 21:27
Indlæg: 12
Det er 2. flush som i kan se her.
Det begyndte så småt at komme ved slutningen af første flush, og første flush var en succes kan jeg også lige hilse at sige. 20 g tørret. og smed nok en 4 g ud fordi det så alt for farligt ud (ved jeg ikke om var en dum ide nu, better safe than sorry)
Jeg postede tidligere i denne tråd, og blev rådet til at smide det ud, men stolede på dem jeg havde købt af, og spiste 0,35 for at se om der var effekt, eller om de var dårlige.
Som sagt var det en succes, godt og tungt svampetrip, lækre visuals, vil ikke råde folk til at starte med mere end 2 g da det eftersigende skulle være den mest potente inden for cubensis.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2014 14:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2013 14:35
Indlæg: 149
hey mit cubensis thai grow har lavet nogle mærkelige klumper af svamp
Billede
især nede i venstre side er der dannet en stor klump som ikke har nogen hat, kan i fortælle hvad der er galt.
jeg undskylder for den dårlige kvalitet har ikke verdens bedste kamera


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2014 22:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
Det er ikke unormalt at Cubensis gror i klynger, men det er ikke rigtigt til at se hvad der sker på det der billede... kan du ikke prøve at tage nogle bedre billeder på trods af dit kameras dårlige kvalitet?

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2014 23:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2013 14:35
Indlæg: 149
fik lige nogle lidt bedre billeder
Billede
Billede
Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2014 01:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jan 2011 01:42
Indlæg: 188
Din kage ser noget våd ud, men kan ikke se noget mug.. Står de ved den rigtige temperatur? (ligner nemlig et have bord i baggrunden) :D

_________________
Indsprøjter vi morfin i en heroinafhængig rotte, ville den løbe til venstre...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2014 02:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
Synes også at kagen ser meget våd ud. Men de ser nu ganske sunde ud, måske lidt små, har de det varmt nok?
Den store "hatteløse" svamp ligner lidt Jabba The Hut fra Star Wars, men tror nu ikke at der er noget galt med den.

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2014 02:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Det ser ud til at din kage står uden for posen? hvor mange gange har den gjort det.. du risikere at foruene den med andre svampe hvis den ikke såtr i en "beskyttet atmosfære".


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2014 10:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2013 14:35
Indlæg: 149
de står indenfor ca en meter fra en radiator i en pose der har lidt vand i bunden jeg tog den ud af posen for at kunne tage et ordenligt billede :) bordet var min tidligere rumbo's computerbord, om jeg er sikker på den har den rigtige temperatur nejhar desværre intet termometor :D
Synes også at kagen ser meget våd ud. Men de ser nu ganske sunde ud, måske lidt små, har de det varmt nok?
Den store "hatteløse" svamp ligner lidt Jabba The Hut fra Star Wars, men tror nu ikke at der er noget galt med den.

den er meget våd fra kondens inde i posen. og ja den er fucked til at starte med stod jeg og tænkte om det var en trøffel men det kan den umuligt være :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2014 02:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jan 2011 02:27
Indlæg: 44
med de der deforme klumper + mikrohatte//hoveder + det brune ""sved"" tror jeg desværre godt det kan være en infektion der hedder mycogone // wet bubble på engelsk. Måske måske ikke men det er mit gæt.
http://www.shroomery.org/5276/What-are- ... om-culture

Hvis det er det ved jeg ikke om der sker noget ved at spise dem. Det gør der sikkert ikke men prøv at søge lidt efter det og så søg efter det for spisesvampe fordi det med om mug og infektioner af svampearter er farligt er psykedeliske forums sjældent en god kilde til info om.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2014 06:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Dine svampe ser ikke særlig sunde ud.
Ligner for høj luftfugtighed i min mening.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team