Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 50, 51, 52, 53, 54  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 mar 2016 19:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jul 2010 19:11
Indlæg: 146
Det her er ikke et spørgsmål, mere en erfaring.

Er igang med et growkit på 3.flush (golden teacher 400g) 1.dunk var 3.februar.
Da mit 2.flush var lidt sølle mht. udbytte (40g friske) valgte jeg lidt desperat at vende hele kagen på hovedet, da de største svampe groede i bunden og siderne af kittet, på trods af at jeg har dækket tæt af for lys rundt i bunden af boksen.

Der er nu fuld gang i kittet igen, og det ligner at 3. gang bliver lykkens gang.
Det modsiger lidt det her med at man skal være ultra forsigtig med at bokse rundt med myceliet. Det er alligevel et rimelig voldsom indgreb at vende op og ned på op og ned.

Ja. mere er der egentlig ikke at sige. Mycelie er hårdfør hvis man er forsigtig.
Det er nok ikke banebrydende, men overraskende for mig, da jeg egentlig havde givet op.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2016 18:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 mar 2016 12:16
Indlæg: 4
Hej ;)
Jeg har bestilt et growkit og venter nu på at det kommer hjem... Der var en der sagde til mig at jeg skulle huske at gemme sporene, så jeg kunne lave et nyt kit efter sidste flush... - Men hvordan gør jeg det...? Jeg har søgt løs på nettet og her på siden, men jeg kan ingenting finde om det :(
Tak for hjælpen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2016 00:08 
Offline
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 nov 2001 02:01
Indlæg: 2033
Hyggefætter skrev:
Hej ;)
Jeg har bestilt et growkit og venter nu på at det kommer hjem... Der var en der sagde til mig at jeg skulle huske at gemme sporene, så jeg kunne lave et nyt kit efter sidste flush... - Men hvordan gør jeg det...? Jeg har søgt løs på nettet og her på siden, men jeg kan ingenting finde om det :(
Tak for hjælpen :)


Værsågod: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=27789&p=363378&hilit=pf+tek#p393254


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2016 22:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Jeg har en gang Golden Teachers! Skal jeg plukke alle sammen nu? Eller nøjes med at plukke de store som er høsteklar. Har svært ved at vurderer om de små i den anden side vil blive større. Hvad siger til det svampe godtfolk? Håber på hurtigt svar da den største er ved at slippe den hvide ring.

Billede

Billede

Billede

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2017 00:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2017 00:56
Indlæg: 18
Go aften :mrgreen:

jeg har for 8 dage siden fyldt mit 1200ml growkit med vand på stuetemp, tømt det for vand efter 12 timer som anvist, og placerede det så i den medfulgte pose som har et hvidt firkanten micron filter på toppen. Har sat kittet i et kælderrum med vindue. Mycelium har spredt sig og er blevet meget hvidt og flot og har formet en masse flotte vat boldte. Har sprøjtet siderne af posen hver dag 1 gang om dagen med vand, som anvist af producenten, mit spørgsmål er så.. Skal jeg stoppe med at sprøjte vand på siderne for at tvinge svampene frem ? eller bare srøjte som anvist hver dag indtil de popper op? :D

p.s. sorten er B+ :p


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2017 15:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 mar 2017 17:50
Indlæg: 10
Mit Kits største svampe har fået en hvid mug lignende. Hinde op af sig, ligner til forveksling det der var på kittet op til de første pins, det var kun ved roden til at starte med men hat bredt sig oppe af dem hvor de samtidigt også har vokset meget, er det aborter?
Kan ikke lige vise med et billede men har beskrevet så godt som muligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2017 16:20 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det er sikkert bare mycelium, men det er ikke til at vide uden et billede.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2017 18:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 mar 2017 17:50
Indlæg: 10
Enig, det Ligner rigtig meget de der er på mr planters penis envy, bare lidt højere, gør det noget?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2017 18:22 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Nej, det vil jeg ikke mene.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2017 21:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 mar 2017 17:50
Indlæg: 10
I orden, har ikke styr på hvordan man smider et billedet op, men det ser også normalt ud, tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2017 23:44 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
No problem! :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2017 19:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 mar 2017 17:50
Indlæg: 10
Hej Psychedelia, har for nyligt fået et supa grow extreme XL Mckennai grow kit hjem, har prøvet et mindre grow kit en gang som havde nogle fine høste men dette grow kit er begyndt at opføre sig mærkeligt. Har grow kttet stående i hjørnet af min lejlighed uden direkte sollys med en varme måtte under, temperaturen har hverken være under 18 eller over 24 grader, men der gror kun svampe i kanten af kittet atlså ikke på siden med ude i kanterne og slet ikke i midten, og nogle af svampenes hatte er sorte. Kan ikke lige gennemskue problemet, og ville gerne have mig en fin høst inden kommende sverigestur.
Nogle af jer der kan gennemskue problemet? i så fald opdateringer og rettelser modtages med kyshånd.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2019 12:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 mar 2007 15:12
Indlæg: 204
Geografisk sted: på toppen.
Hej psy.

Ville i være nervøse for mug her? synes farverne i bunden af kittet er lidt grønne i det?

Billede

Det er første flush, har stået på varme måtte i 7 dage nu. Temperatur mellem 24-28grader. Altid "dug" på indersiden og udluftning 2 gange dagligt (hvor jeg spritter hænder, arme og område af inden jeg åbner posen)

Kom til at dunke den i 24 timer i stedet for kun 12. Håber ikke det har ødelagt noget.

Skal jeg være nervøs eller bare tålmodig :roll: ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2019 17:30 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det ser sgu lidt mistænksomt ud. Det kunne godt ligne mug som endnu ikke er blevet helt grøn.
Det har intet at sige at du dunkede den 24 timer.

Jeg ville nærmere mistænke den varmemåtte du har. 21°C er helt fint at gro i. Kommer du over 23°C, så har bakterier og mug meget bedre forhold til at fucke din dag op.
Det er heller ikke nødvendigt at spritte alt af inden. Hvis growkittet var ordentlig lavet, så er det nær ved umuligt for mug at få grobund deri.
Hvis /når muggen blomster i kvalmende grønne farver, så tag nogle billeder og send dem til forhandleren. De vil tit gøre det godt igen og sende et nyt kit. Der er selvfølgelig ingen garanti for det.
Men det er forsøget værd.

Giv gerne en tilbagemelding når der sker noget i posen.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2019 18:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Mit første flush af hawaii svampe gik suverænt, men endte med at spise 40 gram friske, før den skulle dunkes, så fyldte den med koldt vand, men glemte at sætte den i køleskabet efter, da svampene begyndte at virke. Egodød gjorde det lidt svært. Da jeg dagen efter tænkte fuck at jeg glemte det. Men der havde den allerede suget alt vandet til sig, så der var ikke rigtig noget at gøre. Men nu ved flush 2 er mycelium vokset sig vattet.... hvordan ser det ud?

[img]https://imgur.com/rnFmRnN/[img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2019 14:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 mar 2007 15:12
Indlæg: 204
Geografisk sted: på toppen.
Pestilence skrev:
Det ser sgu lidt mistænksomt ud. Det kunne godt ligne mug som endnu ikke er blevet helt grøn.
Det har intet at sige at du dunkede den 24 timer.


Til min store overraskelse kan jeg se 2 bitte små svampe titte frem nu en i hver side af kittet. Men synes bare stadigvæk det ser grønt ud i midten af kittet..
Billede
Temperaturen svinger men holder sig mellem den temperatur som forhandleren anbefaler (faktisk er den måske 1 eller 2 grader for høj).. Ved ikke om jeg "tør" slukke for varme måtten nu :roll:
Har indkøbt en trådløs temperatur og fugt måler så har monitorering på temp. Se nedenstående skærmbillede (det er fra den 3 til den 9) :
Billede

Havde sat en lommelygte op som lys, men det er skiftet til en rigtig LED lampe nu. Forhåbentlig hjælper det bedre lys også væksten.


bekalger den dårlige billede kvalitet :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2019 18:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 mar 2007 15:12
Indlæg: 204
Geografisk sted: på toppen.
Beklager hvis det virker som jeg spammer tråden..
Skal bare lige høre om jeg var for hurtigt med at plukke de første svampe fra kittet. Jeg har læst at man så vidt muligt skal tage svampene inden de "folder" hatten ud.
Her til aften lagde jeg mærke til flere af dem var var begyndt på det.
Her ses en af dem (lidt utydeligt)
Billede

Nogle closeups af dem jeg plukkede nu:
Billede

Var det her for tidligt?
Billede

Synes generelt ikke de er hverken særlig store eller der er særlig mange.. Hvor meget "plejer" man at få ud af et growkit i sit første flush?

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2021 18:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 feb 2021 18:01
Indlæg: 1
Ohøj Alle! Jeg har et spørgsmål vedr. microdosing!

Er der nogle svampesorter der skulle være bedre end andre til microdosing?
Jeg resonere ret godt men den sort der hedder "Golden Teacher". Det er muligvis hamrende ligegyldigt hvilken art ban vælger, men ville lige høre jeres mening.

Much Love!
/Bowie


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2021 16:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jan 2020 13:17
Indlæg: 50
Bowie skrev:
Ohøj Alle! Jeg har et spørgsmål vedr. microdosing!

Er der nogle svampesorter der skulle være bedre end andre til microdosing?
Jeg resonere ret godt men den sort der hedder "Golden Teacher". Det er muligvis hamrende ligegyldigt hvilken art ban vælger, men ville lige høre jeres mening.

Much Love!
/Bowie

hvad jeg har forstået af dem der har lagt en del ud om emnet betyder det vidst ikke det store :peace:
det handler vist mest om hvor meget du tager :D
men det kan være der nogen her inde der ved lidt mere om det jeg gør det enlig ikke da det ikke dur så godt med min hverdag :?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2021 21:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jun 2021 20:56
Indlæg: 1
Hej alle sammen xD

Jeg har undersøgt nettet og kan ikke finde nogle steder man kan købe shrooms og growkits, vil hører til om nogle af jer har en hjemmeside i bestiller fra som er god og hvor man kan betale direkte med sit kreditkort?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 50, 51, 52, 53, 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team