Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 18:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 54  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 sep 2014 18:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 aug 2014 15:33
Indlæg: 8
Der kommer lige en post mere her :)

Har et Thai growkit, som nu har stået stille i vækst i 4-5 dage... De står ca ved 23-25 grader, og der er fint med kondensvand i posen! Synes de er begyndt at blive mørke på hattene.. Nogen grund til at være nervøs?

På forhånd tak :)
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2014 12:36 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 12:25
Indlæg: 2
Yo folkens.
Tak for en meget informativ tråd. Jeg har fået mange fif og det har bare været super. Jeg har dog et par spørgsmål omkring genanvendelse af grow bags til grow kit. Efter første høst af mit grow kit, er der kommet lidt sort kontamination på indersiden af min grow bag. Kan dette fjernes? Og er det muligt, eller forsvarligt at genanvende posen?
På forhånd tak til jer alle!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2014 16:06 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2014 15:30
Indlæg: 11
Er der nogen der kender en god hjemmeside til og bestille et grow kit hjem ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2014 13:09 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Nej Juul1993, fat det nu: ingen deling af link til forhandlere.
Svar er blevet slettet, og sker det igen, ryger der advarsler ud.

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2014 14:34 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
nosleepblues skrev:
Yo folkens.
Tak for en meget informativ tråd. Jeg har fået mange fif og det har bare været super. Jeg har dog et par spørgsmål omkring genanvendelse af grow bags til grow kit. Efter første høst af mit grow kit, er der kommet lidt sort kontamination på indersiden af min grow bag. Kan dette fjernes? Og er det muligt, eller forsvarligt at genanvende posen?
På forhånd tak til jer alle!


Er du sikker på det er kontamination og ikke bare sporer der er blevet skudt over på siden af posen?
Du burde godt kunne bruge posen igen, da den del af processen ikke kræver sterilitet. Hvis altså ikke det mug det sidder på siden af posen. Men jeg tror sgu det er sporer. Og de kan sagtens fjernes.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2014 15:52 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 12:25
Indlæg: 2
Nej, nu er jeg ikke længere sikker på det er kontamination. Var i stand til at tørre sporerne af med lidt papir, og så blev posen fin og ren igen. Tror bare. at jeg kom til at plukke svampene lidt sent, så at sporerne begyndte at sprede sig.
Tak for svaret ven


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2014 15:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
hey nogen der ved hvor langtid der ca. går fra man har dunket og puttet dem i posen til de begynder at vokse ??
og kan man regne med at få det ud af det som fohandleren foreskriver ?
det er et psilocybe cubensis mexicana growkit xl jeg har købt :)

på forhånd tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2014 17:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
SvampeBobSekskant skrev:
hey nogen der ved hvor langtid der ca. går fra man har dunket og puttet dem i posen til de begynder at vokse ??
og kan man regne med at få det ud af det som fohandleren foreskriver ?
det er et psilocybe cubensis mexicana growkit xl jeg har købt :)

på forhånd tak


Så vidt jeg ved varierer det efter hvilken cubensis du har.
Jeg kan fortælle at ved mine B+ efter 2 dage kunne se at myceliet blev lidt mere pelset at se på.
Efter 4 dage kunne jeg se de første pins. Efter 10 dage høstede jeg første gang. Siden da har jeg høstet hver 11-12 dag. Jeg er på 6. flush nu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2014 12:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
Mr.Cookie skrev:
SvampeBobSekskant skrev:
hey nogen der ved hvor langtid der ca. går fra man har dunket og puttet dem i posen til de begynder at vokse ??
og kan man regne med at få det ud af det som fohandleren foreskriver ?
det er et psilocybe cubensis mexicana growkit xl jeg har købt :)

på forhånd tak


Så vidt jeg ved varierer det efter hvilken cubensis du har.
Jeg kan fortælle at ved mine B+ efter 2 dage kunne se at myceliet blev lidt mere pelset at se på.
Efter 4 dage kunne jeg se de første pins. Efter 10 dage høstede jeg første gang. Siden da har jeg høstet hver 11-12 dag. Jeg er på 6. flush nu.


ok tak for svaret :) ved du noget om man kan regne med den mængde som forhandleren skriver der vil komme ud af det holder ? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2014 13:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Der var ingen af mine efterfølgende flushes som kom i nærheden af det første(som du kan se billede af her: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=10420&start=240#p661937 ) Min forhandler lover så vidt jeg husker 80 g. , og jeg har fået ca. det halve. Det er jeg nu meget godt tilfreds med, og jeg har også fået et par sporeprints ud af det, plus at jeg netop har forsøgt at clone en af svampene fra flush 5 direkte til et glas med fuldkornsrismel og vermiculite. Det ved jeg dog ikke om er lykkedes før om nogle dage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2014 14:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
Mr.Cookie skrev:
Der var ingen af mine efterfølgende flushes som kom i nærheden af det første(som du kan se billede af her: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=10420&start=240#p661937 ) Min forhandler lover så vidt jeg husker 80 g. , og jeg har fået ca. det halve. Det er jeg nu meget godt tilfreds med, og jeg har også fået et par sporeprints ud af det, plus at jeg netop har forsøgt at clone en af svampene fra flush 5 direkte til et glas med fuldkornsrismel og vermiculite. Det ved jeg dog ikke om er lykkedes før om nogle dage.


80 g tørt ? min fohandler lover 800 til 1.2 kg våd svamp kan det passe :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2014 14:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
De fleste siger at svampene indeholder 90 % vand, så 80 = 800. Jeg har dog vejet mine både tørrede og friske, og kommet frem til at de indeholder 92-94 % vand.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2014 19:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
hey :) hva sker der hvis man ikke fjerner aborter fra it kit ??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2014 15:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
har lige plukket nogen aborter fra mit kit og syntes ikke det ser for godt ud nogen der kan hjælpe ??
Billede
Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2014 17:07 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Hvis de ikke er angrebet af skimmelsvamp, kan de godt spises. Bare skær det som er "vissent" væk.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2014 17:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
Fanny skrev:
Hvis de ikke er angrebet af skimmelsvamp, kan de godt spises. Bare skær det som er "vissent" væk.

Hilsen Fanny


der er en der har fortalt mig det er bruising er det noget du kender til ? de er også sorte indevendigt som kan ses på det øverste billede :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2014 19:46 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg aner ikke hvad bruising er, men hvis de er sorte indvendigt, så smid dem ud. Så er de angrebet af et eller andet.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2014 13:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
Fanny skrev:
Jeg aner ikke hvad bruising er, men hvis de er sorte indvendigt, så smid dem ud. Så er de angrebet af et eller andet.

Hilsen Fanny

hej fanny

nu fik jeg en second opinion inde fra den amerikanske side og de er sikker på det er bruising :) bruising er ligesom vi for blå mærker det sker ved bl.a berøring for høj/lav luftfugtig hed tænkte det det var info du kunne bruge til noget :)


Top
 Profil  
 
 Titel: Aborter
Indlæg: 20 okt 2014 16:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 sep 2014 00:55
Indlæg: 35
Jeg har dunket 3 kits samtidig, mazatapec, mckennaii og thai.. Maz og mckenna er klar til høst inden for det næste døgns tid eller to, men jeg undrer mig noget over thai kittet! Det så umiddelbart ud til at det var det med mest gang i efter en uges tid.. Der kom hundredvis af bitte små dutter, men nu en uge senere hvor de andre to kits er gået amok er det som om thai kittet er gået lidt i stå.. Det ser sundt og raskt ud hvad jeg sådan lige kan vurdere men der er ikke rigtig kommet mere en hvad der for mig ligner en helvedes masse aborter.. Mit spørgsmål er sådan set bare om man kan komme ud for at der kun kommer aborter, eller skal jeg bare slå koldt vand i blodet og ha lidt mere tålmodighed?

_________________
We created a love machine.
To make it live, the spectator has to work with it, Guide it.. Receive it..
Give himself in the act of love.
With this electronic rod, he will rub its mechanical vagina.
The skill of the spectator, will determine the machines ability to reach climax.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Aborter
Indlæg: 21 okt 2014 13:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
Nomohawk skrev:
Jeg har dunket 3 kits samtidig, mazatapec, mckennaii og thai.. Maz og mckenna er klar til høst inden for det næste døgns tid eller to, men jeg undrer mig noget over thai kittet! Det så umiddelbart ud til at det var det med mest gang i efter en uges tid.. Der kom hundredvis af bitte små dutter, men nu en uge senere hvor de andre to kits er gået amok er det som om thai kittet er gået lidt i stå.. Det ser sundt og raskt ud hvad jeg sådan lige kan vurdere men der er ikke rigtig kommet mere en hvad der for mig ligner en helvedes masse aborter.. Mit spørgsmål er sådan set bare om man kan komme ud for at der kun kommer aborter, eller skal jeg bare slå koldt vand i blodet og ha lidt mere tålmodighed?


hej Nomohawk

nu er jeg ikke lige frem ekspert men har lige haft et ligne problem med mit kit. jeg lærte at min fejl var at jeg sprayede mit kit for ofte så loftfugtigheden var alt for højt så de begyndte alle at blive grå sorte i hatten, det ca to dage siden det skete. jeg begyndte at kun at gi dem fugt når posen er tøreller næsten tør, og kun lige 2-4 spray med forstøveren og lige lufte ud i posen et par gange om dagen. 2 dage efter er de begyndt at få deres farve igen og vokser fint derudaf. et andet tegn på for høj luftfugtg hed er også at myciliet begynder at vokse op af pinnene eller at de for sorte plamager/bruising aka blå mærker :) det er mit bud det virkede for mig :)


Senest rettet af SvampeBobSekskant 21 okt 2014 13:10, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team