Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 04:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 54  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2008 09:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2006 08:45
Indlæg: 486
Geografisk sted: Aalborg
Har lige modtaget en ny sending growkits :)
mente det var tid at prøve nogle andre så har lige modtaget et par Mexicana A growkits nogen som har erfaringer med disse ?
Leverandøren skriver på siden at de kan høstes efter 2 uger, mit spørgsmål lyder så om det ikke er bedre bare at lade dem stå i lang tid og hvor lang tid er godt ?
I får da også lige et par billeder =)

Billede


Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2008 22:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Mr.NiceGuy skrev:
Så jeg høstet for første gang, totalt oppe og køre, blev lidt for tidligt, psy.dk var nede og den anden side jeg fandt sagde man skulle høste når de første begyndte at åbne sig, men fuck det, det blev nice nok (ingen vægt, men vil skyde på 100g). Lagt mine svampe mellem 2 aviser oven på mit anlæg hvor aviserne får lidt varme (tænkte at så tørre de hurtigere)

2 spørgsmål:

1) Okay hvis svampene har det lidt varmt mens de tørre mellem 2 aviser?

2) Hvor lang tid tager det cirka før svampe bliver helt tørre mellem 2 aviser? Ved godt de skal give en fin lyd når man brækker dem, når de er helt tørre, men derfor vil det være cool at vide hvor længe man cirka skal vente.


Well, ideen med avisen ovenpå er sådan set bare, at de helst ikke skal have for meget sollys, da det vidst nedbryder psilocybinen. Men det fordamper selvfølgelig bedst jo mere ventilation det får, så det afhænger af set og setting :wink:
Et anlæg bliver ikke mere end 40-50 grader (mit gør hvertfald ikke), og psilocybin smelter ved 200 grader cel., så det er der intet problem i. Problemet kunne nærmere være en forrådnelses-katalysator, men det tror jeg nu ikke du skal være synderligt bange for, hvis du blot har det i noglelunde velventilerede omgivelser - hvori det som sagt også tørrer hurtigere.

Mht. tiden har jeg selv mine i en lille uges tid, hvorefter de kommer i en drybox(altså i en æske med dessicant), hvorefter de 2 dage efter er knasende tørre. Du er ikke i tvivl når de er helt tørre, det er mere knasende end chips.

Hvis du er bange for dosis, og derfor helst vil vente til de er helt tørre, så kan du nok stadig nå at veje 20 gram af, og så makere dem med noget strips eller sådan, så du kan kende dem mens de ellers tørrer så fint mens du venter på Den Store Dag.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2008 14:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 mar 2007 15:12
Indlæg: 204
Geografisk sted: på toppen.
i mit growbox er der 3 svampe der er næsten plukke klar..
men nu er der kommet en masse efternølere der nok ikk er klar endnu :S de er måske 1 cm høje hvor de 3-4store er 7-8 cm hva ville i gøre hvis i var mig ? plukke de store og lade resten være eller plukke alle sammen ??
er ret sikker på hatten snart folder sig ud på de store den ene store er allerede igang med at folde sig ud :/


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2008 16:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Mr.NiceGuy skrev:
Kender en som har en ekstremt god vægt, så der skal jeg hen når de engang er tørre.

Ikke sikker på jeg forstår dit svar rigtigt dog!

Hvis jeg har forstået det rigtigt, skal de ligge og tørre mellem aviserne i cirka en uge og derefter 2 dage i drybox?
Kan man lægge dem i drybox tidligere for at gøre processen hurtigere?


Ja, det kan du sagtens, så skal du bare kikke til dem dagligt, hvertfald de første par dage, for at se om dessicanten(fx kalciumklorid) er blevet våd. Noget værre bøvl IMO.

PSYTAIHAI:
Vent og se lidt endnu til sløret smides. De sidste kommer måske i mellemtiden, de gror meget varrieret i de sidste faser, så at sige.

Derudover sker der - så vidt jeg har forstået - ikke noget ved, at hatten folder sig helt ud, og de smider sporer.

En god regl for høst er når 2/3-flertallet har smidt sløret, så er du på den helt sikre side.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2008 20:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
psytaihai skrev:
and okay det vil jeg gøre (:

hvis man nu ikke har nogen drybow kan man så lægge dem i en pose ? eller er ventilation ikke god nok der ?


Drybox er til ventilationsløs tørring
Drybox er bare et fancy ord for dette:
_____________________________________
| |
| svampe |
| |
|_________________f.eks. avis__________|
|________kalciumklorid_________________|

Hvis du forstår?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2008 21:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 mar 2007 15:12
Indlæg: 204
Geografisk sted: på toppen.
ja tror jeg :P skal man bruge kalciumklorid ?? kan jeg ikk tørre dem uden ? i feks en plastik boks med 2 huller til ventilation ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2008 21:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
psytaihai skrev:
ja tror jeg :P skal man bruge kalciumklorid ?? kan jeg ikk tørre dem uden ? i feks en plastik boks med 2 huller til ventilation ?


Altså en decideret drybox er en lukket æske med dessicant.

Jeg vil ikke råde dig til, at tørre dem i en plasticæske med to huller i, der er nok for lidt ventilation - ergo større risiko for råd, og det går også super langsomt.

Kik dig omkring, der er mange steder man lige kan snige det ind, bare vær opfindsom!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2008 21:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 sep 2007 15:10
Indlæg: 681
Geografisk sted: Meget langt væk
Måske bare mig, der har overset et eller andet, hvilket ikke ville være første gang. Men jeg har selv tænkt på at bruge en tillukket bomuldspose i en tørretumbler ved lav varme til tørring. Ikke ligefrem det mest energibesparende, men hvad siger eksperterne? :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2008 22:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 mar 2007 15:12
Indlæg: 204
Geografisk sted: på toppen.
endnu et spørgsmål hvordan plukker man dem nemmest / bedst ? bar hive hele svampen op eller skal roden helst være tilbage til næste flush ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2008 22:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 mar 2007 19:35
Indlæg: 269
Om Shanti skrev:
Måske bare mig, der har overset et eller andet, hvilket ikke ville være første gang. Men jeg har selv tænkt på at bruge en tillukket bomuldspose i en tørretumbler ved lav varme til tørring. Ikke ligefrem det mest energibesparende, men hvad siger eksperterne? :)


Hvorfor ikke bare en ovn? :lol:

Hvis man sætter den mellem 50 og nul grader?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2008 23:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 sep 2007 15:10
Indlæg: 681
Geografisk sted: Meget langt væk
Erik T. Ion skrev:
Om Shanti skrev:
Måske bare mig, der har overset et eller andet, hvilket ikke ville være første gang. Men jeg har selv tænkt på at bruge en tillukket bomuldspose i en tørretumbler ved lav varme til tørring. Ikke ligefrem det mest energibesparende, men hvad siger eksperterne? :)


Hvorfor ikke bare en ovn? :lol:

Hvis man sætter den mellem 50 og nul grader?


Jo selvfølgelig, men en tørretumbler er da hurtigere, hvis det ikke er for voldsom en behandling!? :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2008 18:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Høst: drej den stille og roligt rundt til den slipper. Der vil sidde noget af mediet tilbage, men det skal bare drysses af, eller den nederste del skæres af. Ligesom med en gulerod :wink:

Tørring:
Altså jf. Erowid har psilocybin en smeltetemperatur på ~180-200 grader cel., så vidt jeg husker. Altså burde det være muligt. Dog skrives det oftest herinde, at det vil tage en fem timers tid med ovn - hvilket jeg ikke har efterprøvet, men det kan findes vha. en søgning herinde.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2008 20:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2006 08:45
Indlæg: 486
Geografisk sted: Aalborg
And skrev:
Høst: drej den stille og roligt rundt til den slipper. Der vil sidde noget af mediet tilbage, men det skal bare drysses af, eller den nederste del skæres af. Ligesom med en gulerod :wink:

Tørring:
Altså jf. Erowid har psilocybin en smeltetemperatur på ~180-200 grader cel., så vidt jeg husker. Altså burde det være muligt. Dog skrives det oftest herinde, at det vil tage en fem timers tid med ovn - hvilket jeg ikke har efterprøvet, men det kan findes vha. en søgning herinde.


Syntes det tager længere end 5 timer i ovn på 50 grader med varmluft og lågen på klem ;).
Plejer at tørre mine en dag eller 2 på avis/køkkenrulle og så bagefter i en plasticbøtte med kalciumklorid og så en mindre bøtte deri disse bøtter kan skaffes i biltema til ingen penge ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2008 20:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 mar 2007 15:12
Indlæg: 204
Geografisk sted: på toppen.
welll vil geive nogen billeder jeg lige tagethos en ven der holder min growbox
Billede <---- fra den ene side...
Billede
<---- fra den anden side
Billede
fra enden..

hva synes i? skal jeg bar vente med at høste eller hvordan?? de tre store er jo ret store i forhold til resten....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2008 22:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Arh, de kan sagtens tåle en dag eller to mere, for lige at få de sidste lidt mere med!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2008 22:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 mar 2007 15:12
Indlæg: 204
Geografisk sted: på toppen.
And --> tænkte på kun at plukke de store og lade resten være der er også en masse små ? er det en dum ide mht. sterilitet osv ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2008 23:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Jaeh, det tilrådes ikke ligefrem! Bl.a. sterilitet, som du selv påpeger, men også så basale ting som luftfugtigheden i posen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2008 00:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 jul 2005 15:31
Indlæg: 150
Du kan sagtens plukke de storre nu og lade de mindre få lidt ekstra tid.

vask fingrene og sæt posen over igen når du er færdig.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2008 00:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2006 08:45
Indlæg: 486
Geografisk sted: Aalborg
Nogen der ved om Mexicana a growkits skal se sådan her ud ? Lige kigget til mine snart 10 dage siden jeg modtog dem :) Skal siges alle 3 ser sådan ud.
Forhandleren anbefaler 14 dage og så skal kittet høstes er det en ide at lade dem stå lidt længere eller går de i forrådnelse så ?

Billede

Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2008 00:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 sep 2007 16:37
Indlæg: 109
Geografisk sted: In the pot, with friends.
Har et growkit stående som er igang med at udvikle mycelium, og boxen er næsten helt-igennem hvid.
Mit spørgsmål er så hvilke ting jeg skal være opmærksom på i denne periode`? Jeg har hørt om kontamineringer, hvad betyder det?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team