Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 05:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 54  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 maj 2008 12:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 nov 2006 19:55
Indlæg: 178
Geografisk sted: På flugt
Hej igen. Første flush gik fint.
Nu er andet flush så begyndt at pinne.
Den første svamp er blevet helt mørk i hatten
(som er langtfra udfoldet iøvrigt) i stedet for
den velkendte lysebrune farve Cubensis hatten
nu engang har. Dette undrer mig naturligvis.
Mit umiddelbare gæt ville være at svampen er død.

Kan nogen bekræfte???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2008 15:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Vent og se om du har ret?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2008 16:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 nov 2006 19:55
Indlæg: 178
Geografisk sted: På flugt
And skrev:
Vent og se om du har ret?


Okay. Vender tilbage om nogle dage så.....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2008 13:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 nov 2006 19:55
Indlæg: 178
Geografisk sted: På flugt
Okay har simpelthen plukket den nu. Den er ikke vokset
siden sidst så... Håber jeg gjorde det rigtige :shock:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2008 14:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Det vil jeg sige at du ikke har. Svampe gror ikke regelmæssigt, og det kan sagtens være, at den begyndte at vokse når de andre begyndte at blive høstmodne. Men jeg håber ikke du har smidt den ud, der er også psilocybin i aborter, og de bliver jo også blåfarvede.

Men hva' fa'en, man bliver jo altid klogere og husk nu at tage sporeprint af de største! Det sparer dig for en masse senere hen, når du skal til at lave et "rigtigt" grow, hvis du da har fået smag for dyrkningen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2008 14:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 nov 2006 19:55
Indlæg: 178
Geografisk sted: På flugt
Har skam også lagt den til tørre. Den blev nemlig også blå (=psilocybin) som du selv siger.

Men tak for rådet. Så ved jeg det til en anden gang.

Ja måske man skulle prøve at dyrke fra bunden og tage print. Vil jeg overveje, men nok først et godt stykke ud i fremtiden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2008 15:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jul 2007 21:58
Indlæg: 117
Geografisk sted: Aarhus
Hey :) Dette er mit første svampe-grow, og jeg må sige at det er noget så lækkert og hyggeligt at gro egne svampe!

Billede
Mit beskedne setup oven på køleskabet.

De har desværre skulle tækkes med ca. en halv times direkte sollys, pga. flytning og uopmærksomhed. Nu er der en del der har lagt sig ned, og en der er knækket.

Billede

Billede

Er der noget man skal være opmærksom på hvis de har fået sollys?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2008 13:53 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2007 01:20
Indlæg: 16
Billede

Jeg er bange :? Det ligner umiskendeligt mug på mit growkit - ingen umiddelbar grøn farve er til at se, men jeg prøvede tricket med et stykke køkkenrulle og inden under det yderste lag hvide niceness er der grønt som bare pokker. Er jeg ramt af en muginfektion? Er jeg helt på røven? Skal jeg ofre penge på et nyt growkit?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2008 19:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 sep 2007 15:10
Indlæg: 681
Geografisk sted: Meget langt væk
--> DeBatman
Nej det lyder ikke godt hvis der er grønt nedenunder det hvide... og overfladen ser da heller ikke så behagelig ud. Det er desværre nok bedst at kyle det ud... du kan evt. se på det udenfor i frisk luft og uden at ånde sporer ind, hvis du vil... og så checke om det kun er en del af kagen, der er ramt. Hvis der kun er grønt i den ene side, kan du evt. skære kagen over med en skarp, ren kniv ca. 3-4 cm væk fra der hvor det grønne går til. Derefter skylle/dyppe/spraye det resterende i en klor- eller brintoverilte opløsning. og putte den tilbage... Det er muligt du ville kunne redde noget af kagen på den måde... men usikkert.

Hvis det er sådan en færdiglavet growbox synes jeg du skal klage og spørge om de ikke nok vil sende en ny. Den har med 99% sikkerhed været inficeret inden du fik den. -Dette er baseret på en formodning om at growboxe er mere eller mindre fuldt koloniserede når de sendes afsted!? synes jeg at have hørt. Håber nogen vil rette mig hvis det ikke passer, jeg har aldrig selv ejet en growbox.

Held og lykke!

EDIT: øhh, hvis du skærer et stykke fra så sæt det ikke tilbage i den samme boks. Brug hellere fx en frisk kogepose eller en anden rimelig ren/steril plastik/glasdims. derudover husk at vaske dine fingre grundigt før og efter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2008 21:31 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2007 01:20
Indlæg: 16
Tusind tak, Om Shanti! Jeg tager et billede af boxen og sender det i hovedet på forhandleren - og krydser fingre. Satans også, havde det på fornemmelsen fra start af.

Billede

Tog lige et billede efter jeg havde svaret, så I kunne se for jer selv. Mushroom-horror.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2008 22:11 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 sep 2007 15:10
Indlæg: 681
Geografisk sted: Meget langt væk
Ja det ser sgu stygt ud, den skal du ikke begynde at skære i, ud med lortet ASAP! :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2008 12:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 nov 2006 19:55
Indlæg: 178
Geografisk sted: På flugt
Hey. Er igang med 3. flush af mit growkit. Der er en del svampe. Ville faktisk påstå der er
flere end 2. flush. Problemet her er så bare at de små pins på ca. 1 - 3 cm ikke er vokset i
5 dage :shock:

Hvad kan problemet være? Er boxen død eller?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2008 11:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 nov 2006 19:55
Indlæg: 178
Geografisk sted: På flugt
Er der ikke nogen der kan hjælpe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2008 12:30 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 26 jul 2007 13:02
Indlæg: 332
Geografisk sted: København
Skeletor skrev:
Hvad kan problemet være? Er boxen død eller?

Har temperaturen i lokalet ændret sig meget på det sidste? Temperaturen skal gerne være over 23 grader. Har selv oplevet at temperaturen var for lav da en ven skulle passe dem. Da de røg tilbage hos mig vågnede de op og fortsatte deres vækst.
Citat:
Temperaturen har en del at sige i forbindelse med dyrkning af svampe, er udover lys er det faktisk det eneste man skal holde øje med i forbindelse med growkits. Hvis den bliver holdt omkring 23-27 grader, så burde den være helt i vinkel. Lavere eller højere temperaturer kan resultere i langsommere eller ingen vækst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2008 17:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Skeletor skrev:
Hey. Er igang med 3. flush af mit growkit. Der er en del svampe. Ville faktisk påstå der er
flere end 2. flush. Problemet her er så bare at de små pins på ca. 1 - 3 cm ikke er vokset i
5 dage :shock:

Hvad kan problemet være? Er boxen død eller?


Det er aborter, det skal du ikke tage dig af. Høst dem sammen med de andre, der er jo også psilocybin i disse. Dog kan du godt forvente at din boks er død, eller snart dør, men dunk den efter høst og se hvad der sker. Hvis der ikke sker noget videre, er den død. Derfor kan du dog stadig bruge den, da der jo stadig er et udemærket p. cubensis-mycelium i, som du så kan smide i noget pasteruseret el. sterilisert halm. Derudover kan du smide lidt mycelium i en steriliseret honning/vand blanding, hvor din myceliekultur lever videre, og du derved er fri for at bestille sporer/syrings hjem hvilket jo altid medfører en risiko. At videreføre en mycelie-kultur giver jo også et klart stærkere mycelium, hvorved kontamineringsrisikoen bliver forringet da mugsporene bliver udkonkurreret.

Men alle denne ævl og kævl er selvfølgelig kun til brug hvis du ønsker at gå videre med din dyrkning.
Anders


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2008 13:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 nov 2006 19:55
Indlæg: 178
Geografisk sted: På flugt
Okay. Ja det er nok temperatursvingningerne der har gjort det så. Men jeg tror efterhånden også den er ved at være død. Men prøver da lige at gå efter et flush til. Man ved jo aldrig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2008 12:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 maj 2008 02:03
Indlæg: 75
Hej, jeg har brug for et hurtigt svar her...

Jeg har netop fået et cubensis-growkit hjem. Det blev sendt her forige mandag, altså mandag d. 23..
Det vil sige, at der er gået lige knap 2 uger.

I manualen står der, at growkit'et skal overhældes med vand og efter 12 timer skal vandet hældes fra.

Problemet er, at jeg skal til Roskilde idag og kommer hjem søndag aften eller mandag morgen. Jeg ønsker ikke at vente 12 timer med at tage afsted...

Vil det være OK at starte growet efter weekenden? Og vil jeg med fordel kunne sætte boksen i køleskabet for at undgå forrådnelse?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2008 19:30 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 01:27
Indlæg: 26
fingre skrev:
Hej, jeg har brug for et hurtigt svar her...

Jeg har netop fået et cubensis-growkit hjem. Det blev sendt her forige mandag, altså mandag d. 23..
Det vil sige, at der er gået lige knap 2 uger.

I manualen står der, at growkit'et skal overhældes med vand og efter 12 timer skal vandet hældes fra.

Problemet er, at jeg skal til Roskilde idag og kommer hjem søndag aften eller mandag morgen. Jeg ønsker ikke at vente 12 timer med at tage afsted...

Vil det være OK at starte growet efter weekenden? Og vil jeg med fordel kunne sætte boksen i køleskabet for at undgå forrådnelse?


Jeg gjorde det ikke lige fra starten af, men havde nogen flush's jeg blev nød til at udskyde og growkittet tog absolut ingen skade af at jeg opbevarede det en uges tid af gangen i mit køleskab før jeg hældte vand ved.

Kittet er i en form for dvale indtil at der kommer vand til, så du skal ikke være bange for at det går i forrådnelse hvis du venter en uges tid eller blot nogen dage med at starte dit growkit.

hvis de organismer som danner forrådnelse (som den man mener i daglig tale) overhovedet var inde i growkittet nu, så ville det havde gjort skade inden det ankom til dig, så du skal ikke være nervøs ved at lade det stå


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2008 23:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 maj 2008 02:03
Indlæg: 75
Arrgghh!

Hvorfor sker sådan noget for mig!



Er det her ikke bare helt fucked?

Det ser ud til at være mug. Øv. Der kommer lige en række spørgsmål her:

1) Kan det have at gøre med, at jeg ikke har luftet ud for co2? (forhandleren oplyste ikke at dette burde gøres. Jeg læste det først her i aftes...
2) Har der været for fugtigt i de områder?
3) Er der håb for at svampene tager over dernede igen og udsletter muggen? Eller bør jeg smide det ud med det samme, for at få undgå sporer i lungerne?
4) Er mug-angreb noget, som ofte sker (for andre herinde)?
5) Kan jeg nå at få et spore-print, så jeg ikke behøves købe en ny?
6) Det er jo nogle ganske klare billeder, så måske nogen kunne forklare, om alt hvad jeg ser der, er noget man skal frygte eller om nogle af de fine sporer er sunde nok? Eller om sådan en 'kage' burde være helt 'ren', når svampene begynder at poppe op?
7) Er der håb for, at forhandleren vil sende et nyt kit?

Håber nogen har svar på nogle af spørgsmålene...


Fuck det hele!

Edit: Ja altså, jeg har smidt det ud nu. Mmh, mit værelse er nok ikke det mest venlige miljø man kunne forestille sig... Jeg må prøve igen med en boks af en art. Igen, øv...
Edit2: Fjernede billedlinks


Senest rettet af fingre 08 aug 2008 12:28, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2008 13:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Inden du begynder at købe en ny boks bør du læse mere op på det, for ikke at gøre flere "dumme" fejl (læs: fejl der bliver begået grundet uvidenhed). Hvis det har været en growbox, så burde det være idiotsikkert, men den kasse dér kender jeg ikke. Mug synes jeg dog ikke at kunne se, derimod en masse god mycelie. Nå, men jeg besvarer da lige dine spørgsmål alligevel, så lærer du også noget her.

1) Kan det have at gøre med, at jeg ikke har luftet ud for co2? (forhandleren oplyste ikke at dette burde gøres. Jeg læste det først her i aftes...
Som regl kommer growbox med en pose der har et filter(en lille hvid firkant). Har posen denne, er det ikke nødvændigt
2) Har der været for fugtigt i de områder?
Nej, ikke hvis du har dunket som anvist.
3) Er der håb for at svampene tager over dernede igen og udsletter muggen? Eller bør jeg smide det ud med det samme, for at få undgå sporer i lungerne?
En growbox er på forhånd koloniseret, altså gennemgroet af fx. P. Cubensis. Dette medfører bl.a. at det bliver den stærkeste kultur, hvorved kontamiserings risikoen(infektion) bliver kraftigt forringet. Hvis din boks dog bliver kontamineret er der ikke noget at gøre, udover at kontakte forhandleren da det tyder gevaldigt på en produktionsfejl.
4) Er mug-angreb noget, som ofte sker (for andre herinde)?
Nej, det er meget sjældent ved growbox da de, som sagt, er praktisk talt idiotsikre
5) Kan jeg nå at få et spore-print, så jeg ikke behøves købe en ny?
Du kan kun få sporer fra svampe. Du kunne dog forsøge at gennemskære din kage - hvis den endelig var kontamineret - for at se om du kunne rede noget mycelium, for derefter at klone det på enten agar, vand eller bare direkte i rug.
6) Det er jo nogle ganske klare billeder, så måske nogen kunne forklare, om alt hvad jeg ser der, er noget man skal frygte eller om nogle af de fine sporer er sunde nok? Eller om sådan en 'kage' burde være helt 'ren', når svampene begynder at poppe op?
Du ser ganske enkelt en sund og rask kage, med dejlig mycelium på toppen (de små fluffy "vat"-toppe.

7) Er der håb for, at forhandleren vil sende et nyt kit?
Hvis den var kontamineret ja. Nu skal du dog ikke regne med det, da det er helt din egen fejl.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team