Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 20:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 54  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
men der er ingen forskel mellem enten at have vand til at ligge i bunden og fordampe ind i luften eller spraye noget frisk vand ind med en mister en gang i mellem... det er helt op til dig... men du må ikke glemme at give dem frisk luft... ellers kan du risikere at du får meget små svampe...

Der er vi uenige. Der er forskel.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Hey allesammen :wink: jeg er ny her inde, så undskyld hvis der allerede er blevet spurgt om det her. :)
jeg har købt mig et Growbox kit, har så fået en del svampe ud af det, lavet en spore kanyle osv.. men nu vil jeg gerne lave min egen box som jeg så kan, komme i den gamle spawnbag " selvfølgelig rengjordt " jeg tænkte på, er der nogle af jer der kender opskriften på det ? :roll: jeg har min egen teori her: i bundet perlite, så mit mycelium, så en blanding af spaunum + vermiculite i toppen ? eller er jeg helt galt på den :)

Glæder mig til at hører fra jer derude :cheers:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Så skal du have fat i noget steriliseret rug eller lave dine egne PF kager og overføre det fuldt koloniseret substrat til din box.
Det kunne nok godt gå. Prøv det.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Hejsan!

starter lige med et billede af det fine growkit jeg har startet op....

http://web.cannapics.dk/images/2013/10/08/081013.jpg

Sættet er golden teacher, og en uge efter de blev drænet for vand var de første små hoveder at se, i dag er det 4 dage siden.... så på dette billede er de ældste 4 dage...

Når tiden kommer til høst, har jeg forstået at alle svampe skal høstes, men hvad med de svampe der vokser nede i vermakolitten, skal jeg FORSIGTIGT vende bøtten på hovedet, for også at fjerne dem....?

Har forstået at de kan vandes op flere gange, men kan jeg gøre noget for at de ikke skal vokse der nede i vermakolitten fremover?

Håber at der er nogen der har lyst til at give gode råd, for de vokser på kryds og tværs nede i bunden (vermakolitten)

Junior medlem

Hej Psychedelia

HEJ igen people nu er mine Ecuadorian svampe godt igang men tænkte på om man skal høste dem inden de åbner helt eller hvordan har hørt lidt om de smider sporene når de er åbne med hvad gør det med selve kit'et
og når jeg høster dem skal jeg så tage alle dem der er i kit'et både store og små eller kan man godt tage de store først og lade de små vokse lidt mere?

sådan ser de ud nu efter 14 dage ca ----> Billede

Billede

så hvor lang tid vil i tro der er igen før de skal høstes?

men min supa penis envy er dog meget langsom i forhold til den anden?

på min supa penis envy er der kommet en masse hvid substans i bunden --> Billede

og sådan her --> Billede kan det være noget der ikke skal være der eller ?

og det er efter 13 dage, jeg bruger forstøver på siderne af posen, og nu har jeg prøvet at bytte posen ud med den jeg har til mine ecuadorians det er en supa grow bag så der er huller i siderne på den. tror i det pårvirker mine ecuadorians når de vokser i sådan en pose istedet for en der er tæt? på forhånd tak for svar

Medlem

Hej Psychedelia

HEJ igen people nu er mine Ecuadorian svampe godt igang men tænkte på om man skal høste dem inden de åbner helt eller hvordan har hørt lidt om de smider sporene når de er åbne med hvad gør det med selve kit'et
og når jeg høster dem skal jeg så tage alle dem der er i kit'et både store og små eller kan man godt tage de store først og lade de små vokse lidt mere?

sådan ser de ud nu efter 14 dage ca ----> [ Billede ]

[ Billede ]

så hvor lang tid vil i tro der er igen før de skal høstes?

men min supa penis envy er dog meget langsom i forhold til den anden?

på min supa penis envy er der kommet en masse hvid substans i bunden --> [ Billede ]

og sådan her --> [ Billede ] kan det være noget der ikke skal være der eller ?

og det er efter 13 dage, jeg bruger forstøver på siderne af posen, og nu har jeg prøvet at bytte posen ud med den jeg har til mine ecuadorians det er en supa grow bag så der er huller i siderne på den. tror i det pårvirker mine ecuadorians når de vokser i sådan en pose istedet for en der er tæt? på forhånd tak for svar

jeg aner ikke hvorfor folk ikke svarer, det er lidt ærgeligt.

men de små kan blive lidt mørke i hovedet, de kaldes for aborts.
dem hiver du op, og de store dem snupper du lige før at sløret er brudt op.
du kan også vente til sløret er brudt op, men husk at fjerne aborterne.
hvis ikke du fjerner aborterne, så bruger de bare al næring som myceliet ellers ville bruge på noget andet.

Junior medlem

Hej venner. Har et par spøgsmål som jeg umiddelbart ikke har kunne finde svar på herinde.
jeg er igang med mit første men bestemt ikke sidste growkit. Og det såmænd også rigtig godt med første flush, regner med at skulle høste inden for en dag eller to. Mit spørgsmål går på om der er forskel på koncentrationen af psilosybinen i svampen. Altså om der er mere eller mindre i stokken end i hatten?
på forhånd tak.

Medlem

Hej venner. Har et par spøgsmål som jeg umiddelbart ikke har kunne finde svar på herinde.
jeg er igang med mit første men bestemt ikke sidste growkit. Og det såmænd også rigtig godt med første flush, regner med at skulle høste inden for en dag eller to. Mit spørgsmål går på om der er forskel på koncentrationen af psilosybinen i svampen. Altså om der er mere eller mindre i stokken end i hatten?
på forhånd tak.

hvad skal du bruge infoen til?
man spiser jo hele svampen anyway?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Ja, potensen varierer lidt rundt omkring i svampelegemet. Hatten har den højeste koncentration. Kan godt finde en kilde ved lejlighed, men det bliver ikke nu.

Junior medlem

De gange jeg har spist svampe har det været tørrede svampe. Og de har det jo med at knække når de har ligget i en pose feks i en jakkelomme. Når man så har siddet der og prøvet at dele posens indhold op i de antal mennesker vi har været. Har jeg gjort meget ud af at dele portionen op i lige mange hatte og stokke til hver af mine venner i den tro at der var forskel på indholdet.
og al den omhyggelighed kunne jo være fløjtende lige meget hvis der ikke er forskel.

Så har jeg et spørgsmål mere angående høst.
det står angivelig skrevet et sted i denne tråd og måske har jeg læst det på et tidspunkt, men i så fald er det smuttet fra min hukommelse igen. Skal man når man høster sit growkit, fjerne ALT hvad der er kommet op uanset størrelse og udformning når de største svampe er klar til at blive høstet?

Junior medlem

på forhånd tak.

Det jeg har kunne læse mig til er at een måde at udligne potensen på så den bliver ensartet over hele flushet er at tørre svampene helt ud (så de knækker som tørre kviste når du bøjer dem), og så pulverisere dem godt og grundigt.
På den måde så får du en masse som samlet set har ens potens hele vejen.
Det kræver selvfølgelig så også at du har en god vægt som kan veje dit pulver af.

Junior medlem

Hej allesammen, jeg håber jeg kan få lidt hjælp af nogle eksperter herinde.

Jeg har for snart to uger bestilt et growkit(supa gro kit) som det gik rigtig godt med og det tegnede rigtig godt, men nu er der bittesmå svampe over det hele, men de er stoppet med at vokse.
Jeg har intet termometer der hverken kan måle temperatur eller luft fugtighed, men her er hvad jeg gør.
De står på mit værelse, her er ca 20-22 grader, sprayer siderne af posen hver dag med vand, og stiller dem i mit vindue noget af dagen for tiden, da jeg har hørt de skal have lys.
Jeg tror alt gik rigtigt indtil de begyndte at poppe op, for der er ikke sket det store med i 5-6 dage....

Jeg er også bange for farven nogle steder på kittet, det er som om at det bliver grønt.....
Jeg håber at kittet kan reddes og der er nogen der ved hvad jeg gør galt. På forhånd tak!

Jeg ved ikke hvordan man uploader billeder herinde :s

Medlem
Brugeravatar

Hvis kittet er begyndt at blive grønt skal du smide det ud!
Du behøver ikke sprøjte kittet HVER dag, måske hver 2. hvis ikke der kommer nok dug på siderne.
20-22 grader er i den lave ende - næste gang bør du nok skrue op for radiatoren og ramme de 23-24 grader.
Sollys skal svampen kun bruge til at strække sig efter, og direkte sollys er faktisk for meget lys for svampen.
Hellere indirekte sollys.

Jeg er ked af at sige det, men i og med at der er vokset grønt (mug?) på dit kit, skal det smides ud.
De kontaminanter der kan fremkomme af grøn mug (trichoderma el lign.) kan være meget toksiske!

Junior medlem

Der var en som skrev man kunne stille et glas med eddike for at holde luften renere.
Hvor meget vand stiller man i sådan et glas :)
Hvor lang tid går der før du skifter glasset med eddike ud.

Junior medlem

Hej Psychedelia

Jeg har lige fået mit kit, og vil gerne starte hurtigst muligt.
Det er min første gang, og jeg har ryttet et helt skab til kittet, så det kan stå og passe sig selv fuldstændig alene og uforstyret.
jeg havde deraf tænkt mig at montere en malerlampe på toppen af skabet til at lyse ned af.
jeg er bare bange for at hvis jeg tænder for lampen så brænder den svampene ihjel, det skal dog siges at skabet er næsten 2 meter højt, så der er langt fra top til bund.
jeg har et stort kit Penis Envy på vej, og har planer om at give dem 4-5 timers lys om dagen.
igen er spørgsmålet så, vil kittet kunne holde til en malerlampe? eller er det lige for grotesk?
har hørt at diodelys/cykellygter skulle kunne gøre arbejdet?

og et helt off spørgsmål.
skal svampene have sol på samme tidspunkt af dagen, eller må det godt variere?

På forhånd tak

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Tag det ud af skabet og bare lad det stå fremme uden direkte sol, så er der lys nok. Svampe skal ikke bruge lyset til andet end at vide at det er nat og dag, og at det er 'ok' at begynde at vokse.

Junior medlem

Hej Psychedelia

Jeg er gået i gang med mit kit, og i dag er vel nok noget af det mest imponerende jeg nogensinde har set, de vokser jo ualmindeligt stærkt.
til gengæld er grunden til jeg skriver, i dag hvor de er vokset meget mere end de andre dage, er der dannet sig en masse dug inden i posen.
og nogle af svampene vokser op ad posen, men posen er jo nu dugget med vand? er dette et problem eller skal jeg bare lade det fortsætte?
Billede Billede Billede

Junior medlem

Billede
Sådan ser mit kit ud efter første flush, jeg har lige fyldt det med vand så det er klar til imorgen.
men farven bekymrer mig noget så meget, om det bare er til at smide ud.
Her er nogle af svampene fra første høst. jeres meninger er meget velkomne da det er min første gang og første flush, er de
overhovedet spiselige :)
BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Smid det ud. Det kan kun gå for langsomt. Det ser godt nok ikke sundt ud.

Junior medlem

Spørgsmål om flush!

Jeg har netop høstet første gang fra mit første growkit - så jeg er komplet noob.

Jeg har lige "flushet" mit growkit. Ladet det stå under en kold vandhane, sat låget på og ladet det stå 12 timer. Da jeg så skulle til at dræne kittet, kom der ikke noget vand ud. Det har simpelthen suget det hele.

Skal jeg flushe igen, så kittet er gennemvådt, eller er det fint at det har suget alt vandet? :?:

EDIT: Det skal siges at kagen fylder hele plastikbakken den er i. Plastikbakken er faktisk helt udspilet, så det er begrænset hvor meget vand den har kunnet suge, da det kan komme ned direkte ovenfra.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]