Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 20:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 54  Næste
Forfatter besked
Medlem

Nej dette er også min første gang så jeg er lidt confused også.. Men havde lidt ala samme oplevelse som dig.. Mine mangler nok kun en 4 dage til høstning :)

Junior medlem

Hej Psy.
Mit growkit har nu stået i 2 uger uden vækst, udover det hvide mug lignende væv der ligger hist og pist udover jorden, har spredt sig en smule. Jeg har købt mit første growkit fra en hjemmeside jeg ikke helt kan huske navnet på, men den virker meget oprigtig og har også en video på youtube som har flere hundrede tusinde views. Jeg har læst en smule hist og her, især på psy, og ved det grundlæggende. Nu kommer vi så dertil hvor at jeg bliver i tvivl om jeg har været steril nok da jeg da jeg prikkede huller i jorden med en gaffel, vasket i en opvaskemaskine og fyldte vand på. Vandet lider ikke af mege kalk. Mit værelses temperatur ved jeg desværre ikke da jeg ikke har et termometer, men radiatoren står for det meste på 4/6. Det får dagslys hver dag og stuelys om aften (og ikke direkte sol eller spotlampe). Jeg var ikke hjemme da min kammerat fiksede det med at putte den i posen og tømme vandet boksen. Kan han have gjort noget forkert?
Håber i måske kan komme med nogle guldkorn, og evt. nogle tips til hvordan jeg kan kickstarte kittet og få valuta for de hårdt tjente penge jeg nu brugte i håb op et par fede svampetrip :wink:

:peace:
:stupid:

Medlem

Reliefs: Er det meningen du vil have dine svampe til at vokse langs siderne? o.O hvis ikke ville jeg foreslå at du sætter growkittet ned i kassen som det ankom i, således at der ikke kommer lys ind fra sidderne. (kassen skal selvfølgelig ikke ind i posen, men være udenom.)

Knarkdrengen: Der vil ikke være noget markant forskel i potens af de forskellige strains du har købt hjem, da de alle er cubensis. Der er godt nok nogle der mener de får bedre trips af en bestemt strain, men tror det er meget udbredt at de fleste mener at en cube er en cube. Har selv et B+ growkit kørrende i lige pt. (Growlog, hvis det skulle have nogen relevans viewtopic.php?f=2&t=42246 ) og tænker også at du nok bør starte dem alle samtidigt, da jeg også fik afvide at det ville være det smarteste da jeg købte mit.

Natur-drug: Giv det en uge mere, der gik omkring 3 uger før de første pins begyndte at vise sig i mit growkit. Så tror egentlig bare det er et spørgsmål om tid

Medlem

Hey allesammen! Mit kit begyndte at pinne i søndags, og jeg ville nu bare tjekke op på om væksten er optimal, og om alt ser ud som det skal, da det er mit første flush!

Billede

Medlem

Det ser meget fint ud af at være et første flush syntes jeg. Må jeg spørge hvad Strain det er? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@LuciferLied

Tak for det. Ja jeg vidste godt at alle strains var cubensis, men fik at vide, at der var ret stor forskel på dem. Hmm sådan er det jo at være uerfaren. Noget helt helt andet er, at tolderne har taget alle kits :shock:
Så nu går jeg og venter på, at de ikke finder ud af, hvad det er og derfor sender det hele til min adresse :)

Hvis det ikke sker, så tror jeg at næste projekt er homegrow på kager ell. lignende.

Medlem

Puha, det var s'gu da noget træls. Men selvfølgelig bare benægt benægt benægt :)

Medlem

Det er Golden Teacher :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan man benægte, når man ikke har brugt bitcoins? Der er vel en åbenlys handel igang, når det er sket gennem en bankoverførsel?

Medlem

Er der nogle der er klar til at høstes :)?

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Medlem

Jeg har høstet et par stkykker og jeg var nød til at tage godt fat..

Hmmm nogle vokser stadig op af siderne og har høstet et par stks deroppefra fik ikke det hele med tror jeg.. Hvornår kan det blive et problem

Billede
Billede
Billede

Det er stadig kun "blå" som vel er psycolibin, dog har det ligget sig udover kittet (som kan ses)

Disse billeder er taget 10-15 min efter høsten (Dette skete self 10 min efter høsten)

Medlem

Kan man benægte, når man ikke har brugt bitcoins? Der er vel en åbenlys handel igang, når det er sket gennem en bankoverførsel?

Så vidt jeg har forstået må politiet vist ikke gå ind og kigge på dine kontoudtog, uden din tilladelse.

Medlem

Altså medmindre det er decidere stykker af stilken der sidder tilbage tror jeg ikke det bliver et problem. Jeg har ihvertfald ikke oplevet problemer med mit growkit selvom der sad noget tilbage. Men er desværre ikke helt sikker.

Bingofjæs

Geografisk sted: Århus
Davs.
Mit growkit (Columbian) har nu stået i ca. 6 uger og der er kommet en hel spand 1-4 cm svampe op i varierende tykkelse, men hver som en lader de til at have smidt sløret Hvad kan dette skyldes?

Til det lidt mere kosmetiske, så har alle svampehovederne en vinkel på ~90 grader ift. stilken. Skyldes dette at hovederne peger imod den nærmeste lyskilde?

Medlem

Kan desværre ikke svare på hvorfor de har smidt sløret, men siden de har må de jo snart skulle høstes.
Ja, svampene strækker sig efter lyset.

Bingofjæs

Æv... Oh well, håber at næste flush opfører sig ordentligt så.

:Edit:
Kunne det eventuelt tænkes at sløret er blevet brudt fordi at hovederne er drejet i så skarp en vinkel ift. resten af kroppen?
Sløret sidder nemlig ikke som en fin ring rundt om kroppen eller noget, virker bare som om at det aldrig rigtigt blev dannet.

Medlem

Du kunne jo eventuelt prøve og smide et billed op, det kunne måske gøre det lidt lettere at svare på dit spørgsmål.

Bingofjæs

Tydligst at se i midten, og så de to til venstre og højre for midten.
Billede

Måske lidt utydligt, men er til venstre i midten.
Billede

Ignorer det grøn/blå nederst til højre, er resultatet af at jeg fjernede en svamp uden at have ordentligt fat i bunden.

Medlem

Ved godt nok ikke hvad det skulle skyldes, men kan ikke forestille mig at der sker noget ved det. Men tænker at du nok bare skal lade dem stå indtil hattene har åbnet sig noget mere og så bare høste dem.

Bingofjæs

Så får de søde små svampe bare noget mere tid for sig selv. Har givet dem noget lys der kommer direkte fra oven, for at se om det hjælper. Tak for hjælpen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]