Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 02:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 54  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
@balikan
Okay den gevækst i den røde firkant er i hvertfald ikke perlite, men noget der vokser selv og breder sig. Jeg ville fjerne den og se om de andre hvide prikker også vokser til at blive lige sådan, kan godt være de er kontaminerede. Skal ikke kunne sige hvad det er præcist, den eneste måde at tjekke om det er mug er ved at lugte til det, mug er svær at tage fejl af. De fleste har vel set det et eller andet sted. Gå ikke i panik, bare fjern det der vokser og så se hvordan svampene bliver når de skal høstes :)

what is it worth - if anything at all?

Junior medlem

Det gik fint med mine svampe, men det er nu som om kagen har trukket sig sammen. Selv efter jeg har dunket den, er der stadig et lille mellemrum mellem kagen og plastikæsken. Jeg har bange anelse om at der vil danne sig mycelie dernede, hvad kan jeg gøre? Har tildækket selve kassen med sølvpapir, men tror det hjælper lidt pga mellemrummet nu.

Junior medlem

har et spørgsmål nogen der ved hvad der er rigtig godt og lave en masse (kage) til at putte mine sporer i har prøvet og kigge men syntes ikke jeg kan finde det :(

Medlem

Tjek denne tråd: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=23842 og denne http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=27789

Junior medlem

goddag alle i svampe farmere :D

ville lige høre om der er noget galt med mine svampe pga. der kommer hvide prikker på toppen af dem, og nogle ligger sig helt ned, og nogle vokser lige og og derefter bukker hovedet ned af :( ??

ved ikke hvordan man sætter billede ind så det fik jeg ikke gjort :) ( er ny her inde :D )

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Grunden til de gror skævt er nok, at de ikke får nok lys, fordi svampe bruger lyset til at gro efter.
Her kan du læse hvordan man indsætter billeder: viewtopic.php?f=17&t=39217

Medlem

gefann skrev:
goddag alle i svampe farmere :D

ville lige høre om der er noget galt med mine svampe pga. der kommer hvide prikker på toppen af dem, og nogle ligger sig helt ned, og nogle vokser lige og og derefter bukker hovedet ned af :( ??

ved ikke hvordan man sætter billede ind så det fik jeg ikke gjort :) ( er ny her inde :D )

Det er helt normalt at der kommer små fine hvide prikker på hatten af svampen, hvis de ligner dem på dette billede: Billede

Junior medlem

tak til jer begge to jeg vil prøve at finde et andet sted i lejligheden med mere lys så, og prikkerne ser nogenlunde sådan ud :) men sætter et billede ind i morgen da jeg stadig er lidt i tvivl :)

Junior medlem

det er sådan de ser ud :)

Billede

Junior medlem

Er det muligt at sætte et grow kit på stand by på den ene eller den anden måde? Dør det af at man kommer det i fryseren fx?

Medlem

balitan skrev:
Er det muligt at sætte et grow kit på stand by på den ene eller den anden måde? Dør det af at man kommer det i fryseren fx?

Tjek side 1 i denne tråd, jeg tror der står noget brugbart midt på siden. Jeg tænker umiddelbart det er noget med at tørre kittet ud og derefter opbevare det lufttæt i køleskab, for at sætte det på 'standby'. Men er som sagt ikke helt sikker!
Ud fra den information jeg har kunne finde gennem en google søgning, så er det ikke nogen god ide at opbevare myceliet i fryseren. *

*
Citat:
"May I put the mycelium in the deep-freezer in order to make it last longer?
No, you may not. Mycelium has to be kept at a temperature between 2° and 4°."

- http://www.funghimara.it/en/dett_faq.php?may-i-put-the-mycelium-in-the-deep-freezer-in-order-to-make-it-last-longer&n=23 :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Du kan bare putte den i køleskabet, så kan den holde i nogle måneder.
Lad endelig være med at tørre kittet eller putte det i fryseren, da det nok vil slå myceliet ihjel.

Junior medlem

mangler hjælp hurtigt!!

skal de høstes nu eller skal jeg vente ?

mange tak hvis i vil komme med et hurtigt svar :)

Billede

Medlem

Du kan sagtens høste svampene løbende, i takt med at de vokser sig store. Pluk de store af dem, lad de små og mellemstore vokse videre.
Den yderst til højre på billedet, og 2-3 andre, som jeg kan se har smidt sløret, er i hvert fald klar til at blive høstet! :-)

Junior medlem

mange tak, det gør jeg så :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Hvad er det for en stain du dyrker?

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej alle. Jeg har nu fået gang i mit grow kit, og regner med at høste de sidste svampe fra første flush indenfor de næste par dage. Jeg tror dog måske at jeg har et lille problem. Den første omgang svampe jeg hev op var en rimelig stor klump der var vokset sammen, og var rimelig svære at lirke op. Jeg tror muligvis at der sidder lidt tilbage i toppen af myceliet. Jeg tænker at se om jeg kan få fat i det der stikker op og lirke/dreje resten eller det meste med op når jeg høster resten - det er vel noget nemmere uden posen på. Er der nogen der har nogle råd omkring dette?

Som bonus, lidt billeder. Jeg undskylder for kvaliteten, det er taget med iPhone. Billederne er fra før jeg høstede nogle af dem, som gav cirka 50g friske.
Billede
Billede
Billede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
hej lilleso.
Jeg har selv gang i et par kits, som lige er pinnet i dag. jeg har ikke bestilt meget andet end at læse op på svampe gennem den sidste md. Jeg så en vid (som jeg ikke lige har linket til) hvor han simpelt tog hele kage ud af plastiken (med desinficerede hænder selvfølgelig) for at rense den. han havde nemlig svampe på bunden fordi den fik lys hele vejen rundt.
tror ikke du ska være bange for at tage den ud overhovdet så længe du sørger for der er sterilt omkring dig og på dig..
Fine billeder ellers. mums.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har du et link til den video? Jeg har nu ikke svampe i bunden men kunne være interessant at se hvordan han gør det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
fandt den.. her..
http://www.youtube.com/watch?v=UNxEmCA8EzM

og han er jo overhovdet ikke "bange" griner.

dette er 4 ud af 4. alle 4 er faktisk ret fede at se. :)
syntes da også lige jeg vil dele denne her virkelig fede time lange vid. Om hvordan vi selv kan gøre det på mange måder som er min grund til at køre kits pt.
http://www.youtube.com/watch?v=er1i3M-w ... plpp_video
mit mål er klart at finde mit eget single strain. :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]