Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:10


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jun 2021 12:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 jun 2021 10:35
Indlæg: 2
Hej Svampekyndige.

Jeg vil gerne købe et growkit og har fundet denne side:

https://www.magic-mushrooms-shop.com/en/

og har lidt spørgsmål til jer kloge hoveder.

]Er det et sikkert sted at købe?
Hvilken type svampe er god at lægge ud med som begynder, der gerne vil arbejde med microdosering?
Er det forbudt at købe sådan et growkit?

Kærlig hilsen Ruth


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2021 14:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg tror ærligt at sorten er næsten helt ligegyldig, når vi snakker mikrodosering.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2021 17:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 jun 2021 13:51
Indlæg: 4
Hej jeg har 4 forskellige svampe sorter og ja det er stort set ligegyldig hvad man bruger, men Micro dosering kan være lidt svært at dosere rigtig for vores hjerne og sind er forskellige efter min erfaring prøvet jeg med10-20mg 10mg syntes bedst når vi snakker Micro dosering skal man jo helst ikke være rundtosset men mere at man liiiige kan føle der er sku noget anderledes, fks et boost i værdagen eller lidt bedre humør hvis man ikke er tyben der er lykke per. Like me ooohhh hapy dayes. Det var mine 25øre.tak selv tak..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2021 19:12 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hvad vil du have ud af din mikrodosering?
Til vinterdepression/depression har 100 mg spidsnøgenhat hver 4 dag haft god effekt.
Spidsnøgenhat er ca dobbelt så stærk som grow kit svampe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2021 09:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 jun 2021 10:35
Indlæg: 2
Tak for jeres svar.

Men hvad med de andre spørgsmål:

Jeg vil gerne købe et growkit og har fundet denne side:

og har lidt spørgsmål til jer kloge hoveder.

]Er det et sikkert sted at købehttps://www.magic-mushrooms-shop.com/en/ ?

Er det forbudt at købe sådan et growkit?

Spidsnøgenhat er dobbelt så stærk. Det er den som vokser på marker i efteråret, og den kan ikke dyrkes?

Hvordan finder man ud af hvordan man finder ud af at skaffe disse svampe, hvis man ikke selv vil dyrke dem?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2021 10:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Microdosing er fint for lidt øget kreativitet men studier viser ikke rigtigt nogle deciderede antidepressive effekter og det øgede endda angst i flere studier.

Afhængigt af hvad du gerne vil have hjælp til i hverdagen så ville du få større effekt af andre lovlige, nemmere og sundere midler er min erfaring selvom det er et sjovt projekt at lære at dyrke noget men "hypet" er det desværre også blevet som en slags dagligdagsmirakel pille. Svampe er bedst brugt som et trip i ny og næ for lige at huske hvem man er og hvorfor.
Folk drikker kakao til ceremonier og placeboer sig selv høje, og det samme er der et væld af microdosere som også gør så tro ikke på alt folk skriver men kig nærmere på studier hvor der er doubleblind placebo kontrol osv.

Adaptogener er meget bedre til alt det folk ønsker microdosing skulle kunne. læs evt. kavaterapi.dk/adaptogener kontakt mig vil gerne give dig en gratis konsultation hvis det er noget der interesserer dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2021 12:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg er ligesom Nafets heller ikke den store tilhænger af mikrodosering til healende formål (og specielt ikke til folk der bare prøver det uden at læse sig ind i videnskaben). Men synes dog ikke hans alternativ er meget mere videnskabeligt begrundet. Det hans egen virksomhed der linkes til, så forhold dig ligeså kritisk til hans påstand om adaptogeners effekt, som alle de andre der prøver at helliggøre og endnu værre at tjene penge på udokumenterede lægemidler.

Jeg tænker godt man kan få noget ud af at snakke med Nafets (som jeg jo synes er vældig sympatisk i sine skriverier herinde), men tror ikke på at der er den store forskel på hypet omkring svampe også hypet omkring kava. Ellers må Nafets i hvert fald godt smide nogen videnskabelige artikler om Kava min vej. Jeg ved godt at mikrodoseringers positive effekter er blevet delvist debunket af Erritzøe, så der er vi enige. Erritzøes forskning svarer også meget godt overens med mine egne mikrodoserings eksperimenter. Effekten skifter som vinden blæser og kan både give intet, angst og/eller eufori.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team