Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 13:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydspanien
Hej. Jeg ville høre, om der er nogle der har oplevelser med ekstration af LSA fra fx HBW frø, via Isopropylalkohol, da jeg læste mig frem til at dette var en mulighed. Jeg forestiller mig at dette kan mindske nogle af de giftstoffer der er i HBW frø, hvis de blot indtages oralt, knuste eller hele. Som et andet spørgsmål, vil jeg gerne spørge hvordan man tilbereder HBW frø? Da jeg prøvede, vidste vi at vi skulle "skrælle" dem, men dette virkede ikke muligt, da det er små tørre frø, så vi opgav, og spiste dem med skal. Vi endte med at kaste op, men fik alligevel et rigtig fedt trip ud af det, men jeg vil gerne høre om oplevelser for dette, og informationer og anbefalinger for tilberedning, for at gøre en eventuel anden gang bedre. Det skal siges, at vi indtog ca. 7 frø hver, og jeg brækkede mig ca. en time efter jeg indtog mine, så jeg spiste 8 mere, så jeg ved ikke om jeg fik effekt fra 7, 8 eller 15.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
Tag en kniv, og skrab løs. Det er langtfra umuligt, kræver bare lidt tålmodighed og lidt øvelse. De skal være helt fine og lysebrune, ingen hår eller ydre skal. Mht. din dosis, så har du med al sandsynlighed fået effekt fra 15 frø, hvilket for øvrigt er en temmelig stor dosis. Her er en rigtig god guide til ekstraktion (husk på at der går noget til spilde, så hvis de 15 frø var en fed og passende dosis, så overvej 20 her - selvom jeg stadig synes det lyder af lige lovlig meget (medmindre I selvfølgelig er temmeligt hærdede i forvejen)):
entheogenia skrev:
Påkrævede remedier:
Morter eller kaffemølle
Et stort sylteglas med låg
1 flaske rensebenzin
1 flakse isopropylalkohol
Kaffefiltre
BHW frø eller blå-tragtsnerlefrø (Læs op om mængden).
- Frøene skal være ubehandlede og ubejdsede da man ellers kan få slem mavepine.

Fremgangsmetode:
1. Knus frøene, (de skal knuses meget fint, brug evt. en kaffemølle).
2. Læg de knuste frø ned i et syltetøjsglas og overhæld med rensebenzin indtil alle frø er dækket, lad det stå i en time.
3. Hæld rensebenzinen fra frøene så godt du kan, (rensebenzinen skal derefter bare smides ud).
4. Overhæld med ny rensebenzin og lad det stå endnu en time.
5. Den nye portion rensebenzin skal nu fjernes helt fra frøene, denne gang skal det hele hældes igennem et kaffefilter så du får alt rensebenzinen væk
(Rensebenzinen skal derefter også bare smides ud, frøene/grumset skal du beholde!).
6. Læg de knuste frø/grums ud på en avis og lad dem afdampe i mindst 12 timer ved stuetemperatur, frøende skal tørre 100%.
(De må ikke lugte af rensebenzin på dette tidspunkt, ellers skal de tørre mere).
7. Placer nu de tørrede frø i et syltetøjsglas. Tilsæt isopropylalkohol, (eller ethanol hvis andet ikke er til at skaffe), indtil alle frøene er dækket.
Lad det stå i et par dage. (Nogle lader det stå i en uge, andre i 2-3 dage. Jeg anbefaler 5 dage). Glasset skal rystes en gang i døgnet.
8. Efter at have ventet et par dage, hælder du isopropylalkoholen igennem et kaffe/thefilter for at fjerne frøskallerne.
(Denne gang er det frøskallerne der skal smides ud eller gemmes til andre projekter, isopropylalkoholen skal gemmes!)
9. Nu skal isopropylalkoholen afdampe i en åben skål, tag derfor et fad og hæld væsken i den.
10. Når det hele er afdampet skulle du gerne have en smule brun/gul masse tilbage, skrab det sammen med et barberblad
11. Færdig

Junior medlem

Geografisk sted: odense
Når jeg udfører trin 2. med rensebenzien skal det så være med eller uden låg på syltetøjsglasset?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det skal gøres med låg på da du ikke ønsker dampende fra "rensebenzinen" :)

Sidste fase især, altså inddampningen af isopropylalkohol bør du foretage udenfor.

Junior medlem

Geografisk sted: odense
1000 tak for at få afklaret det,så nu vil jeg gå igang :)
Så jeg knuser frøene og ligger dem i syltetøjsglasset og skruer låget på,og derefter lade dem stå en time,sår gør jeg det rigtigt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]