Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 16:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg har være "lidt" uheldig med et a/b-ekstakt med meskalin.
Har lavet det ved at koge det, filtrere det med en si, derefter tilsætte eddikesyre (have ikke andet), tilsætte syre og ventet i 3-4 dage, og derefter filtreret det med et stykke bomuldstof.
Fint nok, det så ganske godt ud.
MEN efter jeg tilsatte terpentin (ca naphta) 2 gange, og fjernede det igen, derefter tilsatte varm terpentin og rystede. Og problemet kom så - der skete en KRAFTIG emulsion - og den vil ikke "lægge" sig igen.

Spørgsmålet er så: Skal jeg bare anerkende det som et mislykket forsøg, eller er der noget at gøre?

Titel:
Medlem

Hmm...
Kraftig emulsion er ofte et problem ved A/B-udrystning med upolær solvent.
Lad skillekolben stå et par dage, og hvis det ikke adskilt igen, må du nok betragte forsøget som værende mislykket. Ville en anden upolær solvent ikke være bedre end terpentin? DCM, evt? Ved brug af DCM skal også huskes, at også det har en tendens til at emulgere. Så ryst varsomt.

Titel:
Medlem

Jeg har prøvet salt, MEGET salt, men det virkede kun ved "nedslåning" da stadset var på syreformen
Sparg> Jeg har desværre ikke det til rådighed, så terpentim er mit eneste "stof"

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Hvis du har anvendt mineralsk terpentin(som det hedder i detailhandelen), kan du IMO blot kassere det mislykkede forsøg. Mineralsk terpentin er for urent til a/b-ekstraktion, da det indeholder forskellige stoffer, hvoraf nogle er tungtflygtige og sundhedsskadelige(aromaterne)...bwadr

Du kan evt. centrifugere på emulsionen for at adskille faserne, men det er jo de færreste, der lige har en sådan til rådighed...

Jeg går ud fra, at det var for at affedte opløsningen, at du udrystede med upolær solvent, for ellers skulle opløsningen vel være basisk for at udryste alkaloider over i upolær fase?

-CC

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Mezoi skrev:
Har lavet det ved at koge det, filtrere det med en si, derefter tilsætte eddikesyre (have ikke andet), tilsætte syre og ventet i 3-4 dage, og derefter filtreret det med et stykke bomuldstof.

Hvis du ikke fra starten af, har kogt dit materiale i surt vand (for at konvertere alkaloiderne til den vandopløselige saltform - i dette tilfælde, acetatet), så kan du godt betragte dit eksperiment som mislykket, da der efter filtreringen stort set intet guf vil være i vandet!

Titel:
Medlem

Sorry, jeg tilsatte godt nok noget syre mens jeg kogte det, tror nok det var citron :oops: By bad
Så meskalinen er med i ekstraktet

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvorfor så tilsætte mere Eddikesyre, når du allerede har tilsat Citronsyre? :P

Jeg har nogle noter fra et forsøg omkring samme emne, som min kat nedfældede forrige år... Jeg skal ved lejlighed smide dem op, med tilhørende forklaring på hvorfor og hvordan de forskellige trin blev udført.

Titel:
Medlem

CannaChem skrev:
Jeg går ud fra, at det var for at affedte opløsningen, at du udrystede med upolær solvent, for ellers skulle opløsningen vel være basisk for at udryste alkaloider over i upolær fase?

Korrekt, jeg tilsatte det for at affedte, er ikke kommet til basificeringen endnu (hvis jeg nogensinde kommer til det :? )

Junior medlem

Geografisk sted: odense
Vandigt mescalin-udtræk (cimora som det hedder i Peru) er ikke særligt holdbart og bør drikkes samme dag man har lavet det :).Dit mescalin-udtræk kan kun holde i et par dage og bør opbevares koldt i et alm. køleskab!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Undskyld, men 8 år efter sidste indlæg svarer du på noget helt andet end tråden faktisk handler om?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]