goddag:)
jeg har som mange andre forsøgt at skilde lsa fra giftstofferne i nogle lsa holdige frø.
har en gang før indtaget MG, men disse gav en kvalme, som jeg gerne vil undgå for fremtiden (dog er kvalmen helt sikkert oplevelsen værd.)
jeg har forstået det således at de "s9 stoffer" som findes i henholdsvis hbwr og MG er alkoholopløselige, hvilket kan forklare at kvalme også (nogle gang) forekommer ved ekstraktion- dette kan jeg ikke lige finde noget belæg for, men har læst det er på forummet.
derfor ville jeg ikke ulejlige mig med at bruge flere uger på en ethanol-ekstraktion, så jeg læste mig til at en nogenlunde anvendelig, men knap så effektiv metode ville være blot at lade frøene ligge i vand et par timer, for derefter at indtage væsken (efter frøene var siet fra). væsken skulle helst være let syrlig (hvis nogen kender årsagen vil jeg meget gerne høre den), for maximalt udbytte.
nu har jeg således knust 10 hbwr ned i en syreholdig blanding, (æblejuice, da det hjælper på smagen, og hovedsageligt er syreholdig vand) og ladet det stå 2 døgn.
jeg siede derefter vandet fra frøene, men lagde mærke til at frøne havde udskildt en gennemsigtig geleagtig masse. kan dette "slim" have et højt indhold af lsa, eller er der nogle som har fået et lignende "resultat"?
det ville være lidt surt at kassere et uhyre potent produkt som om det var skrald:)
|