Jeg har købt en Zinkspand, en underpotte(sådan en potteplanter står på) og 1m gummislange! Jeg havde så tænkt mig at ligge underpotten ned i spanden så der bliver lukket helt til, evt. lukke helt tæt til med sillikone hele vejen rundt! I underpotten ville jeg bore et hul, og så ville jeg stikke slangen ned i hullet ned i zinkspanden(Sådan så slangen sidder stramt i hullet)! Den anden ende af slangen vil jeg sætte fast ned i en flaske! Ideen er så at jeg kan varme Zinkspanden op ved lavt blus forhåbentligt uden at det bliver for varmt, alkoholdampen vil så ledes gennem gummislangen over i flasken som jeg stiller i en skål med koldt vand i så dampen bliver kølet og ændres til væskeform! Evt. fryser jeg skålen med vand, flaske og to køle-elementer i, så burde d da bli køligt!
Er der nogen med lidt erfaring eller viden på området som vil være flinke at svare mig på følgende spørgsmål:
Vil denne metode virke?????
Vil jeg være nødt til(måske dumt) at lave et lille lufthul i flasken pga. trykket eller vil trykket blive udlignet af kulden fra vandskålen, eller er trykket slet ikke en fare ved så lave temperaturer?
Hvor lang tid tager en sådan destillation, d er vel forhåbentligt ikke noget der skal stå et helt døgn eller så noget vel?
I så fald vil det så ødeligge tujon-indholdet i produktet hvis man speeder processen lidt op med noet mere varme?
Hvor varmt må det blive før de sure stoffer, som man jo netop vil undgå , osse kommer med over i produktet?
|