Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 19:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Månen
Jeg har købt en Zinkspand, en underpotte(sådan en potteplanter står på) og 1m gummislange!
Jeg havde så tænkt mig at ligge underpotten ned i spanden så der bliver lukket helt til, evt. lukke helt tæt til med sillikone hele vejen rundt!
I underpotten ville jeg bore et hul, og så ville jeg stikke slangen ned i hullet ned i zinkspanden(Sådan så slangen sidder stramt i hullet)!
Den anden ende af slangen vil jeg sætte fast ned i en flaske!
Ideen er så at jeg kan varme Zinkspanden op ved lavt blus forhåbentligt uden at det bliver for varmt, alkoholdampen vil så ledes gennem gummislangen over i flasken som jeg stiller i en skål med koldt vand i så dampen bliver kølet og ændres til væskeform! Evt. fryser jeg skålen med vand, flaske og to køle-elementer i, så burde d da bli køligt!

Er der nogen med lidt erfaring eller viden på området som vil være flinke at svare mig på følgende spørgsmål:

Vil denne metode virke?????

Vil jeg være nødt til(måske dumt) at lave et lille lufthul i flasken pga. trykket eller vil trykket blive udlignet af kulden fra vandskålen, eller er trykket slet ikke en fare ved så lave temperaturer?

Hvor lang tid tager en sådan destillation, d er vel forhåbentligt ikke noget der skal stå et helt døgn eller så noget vel?

I så fald vil det så ødeligge tujon-indholdet i produktet hvis man speeder processen lidt op med noet mere varme?

Hvor varmt må det blive før de sure stoffer, som man jo netop vil undgå , osse kommer med over i produktet?

Medlem

???????

Medlem

Så vidt jeg kan forstå vil du smække en underskål oven på en spand, lukke med silikone, og så føre en slange ned i lortet gennem skålen, korrket? Hvis det er hvad du har tænkt dig bliver udbyttet nok ikke pissegodt, da jeg tror at alkoholen blot vil sublimere før den kommer ind i slangen. Du bliver nødt til at "lede" alkoholdampene ind i slangen på en måde, ligesom i et rigtigt destillationsapparat.
Men du kan jo prøve dig frem, jeg tror dog ikke det virker så godt.
Skaf dig et rigtigt destillationsapparat!! Eller, som jeg også svarede sidste gang du postede samme emne ( [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] ), så bare udelad destillationen, det virker også fint!!

Junior medlem

Find en der kan svejse i rustfri.
tag to rustfri(RF) hunde skåle og svejs sammen dvs. at skålene er lukket til en beholder.(ca. 5-8L)
find et rør i "RF" ca 8cm yder diameter og gods tykkelse på 5mm. ca 50.cm langt, svejs en krave på, lav en pakning og bolt den fast til dine hunde skåle (du skal lige bore et hul der passer til rørets hul.
røret skal lukkes i den anden ende og der bores et hul til termometer.(og laves en gummi parkning) ca. en cm nede af siden bores en andet hul. hvor der svejses en ca. 1cm (diameter så tynd så muligt)) 40cm langt rør på, der skråner nedaf (ca. 25°), på midten af dette rør lægges en køle kappe(dvs. et et med ca. 2.5cm diameter 20cm langt) med nippel til vand ind/ud. det store rør fyldes med glas skår fra fx. cocacola flasker.(de kan tåle varmen) når du destilere skal du nok bruge lidt aktivt kul, ift. smagen.

Det fungere rigtig godt ! men de tager alså noget tid at lave en god destilation det skal bare dyppe lige så langsomt.
Hvis du ikke kender en der kan svejse i rust frit, så prøv på en norsk hjemme side. eller endnu bedre bare køb et i glas. ca. 1000-1500kr
PM hvis du skal bruge en tegning. for jeg tror alså ikke rigtig på dit blikspands projekt. kolonen bliver for kort, spanden bliver for utæt og du ender med at sprænge dig selv i luften, eller lave noget udrikkeligt.
[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Jeg tror nu aligevel at jeg vil forsøge med efter planen, skal blot have svar på følgende spøgsmål:

Da jeg var så dum slet ik' at tænke på rust da jeg fik ideen, ville jeg høre om Zinken egentlig vil ruste når jeg bare destillere med den en gang imellem og efter hver destillation renser grundigt og lader den stå i varme i lang tid så jeg ka være sikker på at det sidste væske er fordampet!

Vil zinken gå i forbindelse med alkoholen således at den kom til at smage af zink?

Ville kulden omkring flasken ikke være nok til at skabe et undertryk som således på en måde ville suge den varme damp over i den kolde flaske?

Medlem

Nogen der ved hvor man evt. kan købe destillationsudstyr her i landet?

Jeg vil aligevel have fat i et destillations-apparat til alco-fremstilling, ik kun til mit absinthe projekt! Men jeg er ikke så meget for at drikke noget der smager af bæ, så når jeg nu skal prøve at lave det her, skal det da osse være på den rigtige måde, dvs med destillation!

[ 13 Juni 2003: Besked ændret af: Bonghovedet ]

Medlem

Geografisk sted: Mars
Hint: Inde i Gothersgade i kbh. ligger der en butik der sælger olielamper, han har en hel kasse fine glassvalere han sælger lystigt af, han slipper vel et hvis man spørger pænt.

/Dr_Lyn

Medlem

Geografisk sted: Dødens pølse
Damn der er godt nogen der har penge som skidt her!

Man kan lave et udemærket destillations apparat af:
1 stk 20 l gryde med tilhørende låg
2-3 m kobber rør
1 plastspand
lidt silicone + diverse småting
og så en eftermiddag i hobby rummet [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

men hvis man er interaseret, så "kender" jeg en der kan lave et sådanne billigt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]