Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 20:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Vægte
Insane psychedelia user!

Hvor får man de billigst og præcis vægt henne? Kan det betale sig at købe dem hos kemi firmaere som B&B etc. ?

Jeg har kun en af de vægte de mekaniske plastik vægte de engang solgte på ethno. Vejer med 25mg mellem rum, men er ret upræcis. Man kan self. veje 50mg og så eyeball den bunke ud i mindre bunker. Så på Maya at de sælge en elektronisk vægt der vejer 0,01g til små 200$.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis jeg havde kapitalen, så ville jeg anskaffe mig en Tanita 1210-100 vægt...

En fræk lille juveler-sag, som vejer med 2 mg's interval - op til 100 gr. !!!

Den fås helt ned til kun lidt over 200$, men jeg ville klart finde en europæisk webshop, så man slap for told og moms.

Tanita 1210

Medlem

Geografisk sted: kbh
http://www.rightonscales.co.uk/my-weigh/

her har de en til £99.99 det er da lidt billiger [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er vægte til alle mulige formål her :
http://www.scalesgalore.com/

Klik f.eks. på "Analytical/Lab", der er en hulens masse gode vægte, i mange forskellige prisklasser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke om det er mig der er ved at blive gammel,men betale så mange penge for en vægt?
Jeg har en lille loddevægt,med tilhørende lodder fra 2mg og opefter,og det bliver altså ikke ret meget mere præcist.

Men jeg må da indrømme det er skæg at sidde og lege med en digital vægt.Jeg syntes bare prisen er dyr. [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Gonzo:
[B]Jeg har en lille loddevægt,med tilhørende lodder fra 2mg og opefter,og det bliver altså ikke ret meget mere præcist.
[B]<HR></BLOCKQUOTE>

Gonzo, hvor køber man så den slags vægte henne? Jeg kunne godt tænke noget i stil med det du beskriver, men aner ikke hvor jeg skal lede. Anyone?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er det der er problemet.Dem der har dem vil ikke af med dem.
MEN..det skulle være til at støve en gammel ting af,inde i "Pisserende" distiktet,I nogle af de gamle "Køb salg bytte" shops.
Det må være muligt. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej, se hvad jeg fandt :) :

En side med forskellige vægte, blandt andet manuelle :D

Desværre ser det ud til at de ikke sender til udlandet, dvs. uden for england.

Ændring: det direkte link virkede ikke her, så man skal selv lige klikke på "scales".

Senest rettet af йети 22 dec 2003 15:26, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er min vægt!!
Den lille loddevægt man hænger op i selve etuiet,er den ikke fed?
Og prisen er også OK,det er en skam hvis de ikke shipper.
Jeg håber du finder en C.I [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ville da også helst have en digitalvægt, hvis jeg havde masser af penge... Men indtil den dag kommer(hvis det nogensinde sker) er en loddevægt meget bedre end ingenting.

Desuden er de meget sejere end digitalvægte!

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, de er fine og faktisk meget stabile (hvis man behandler lodderne og vægten pænt).

Men har i overvejet hvor lang tid det tager at veje f.eks. 10 x 100 mg. MDMA af, på sådan en loddevægt, hvor man hele tiden skal vente på at den står stille?

Eller hvis man f.eks. bare skal ha' vejet en ukendt mængde pulver, er det også en del hurtigere at droppe det op i skålen på en digi-vægt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Child_Inside:
Desværre ser det ud til at de ikke sender til udlandet, dvs. uden for england.<HR></BLOCKQUOTE>

Sådan kan det gå når man ikke kigger ordentligt efter! [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

De sender sgu da overalt i verden, man skal bare lige huske at vælge land det rigtige sted... Der er 2 steder man kan vælge hvor man bor, men det ene sted er der kun den valgmulighed man har valgt det andet sted... og der står england som standard... og jeg havde ikke lige opdaget det andet sted... tsk tsk tsk [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Nu skal jeg bare lige have nogle penge, så er der en vægt på vej [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
meget fede loddevægte, må jeg nok sige - kunne godt finde på at købe sådan en.

mense lige her http://www.paradox.co.uk/x2455.html - hvad er det for noget humbuk? - så folk kan føle sig sikre, hvis nogen skulle tage en hårprøve, for at se om de har taget knark, LOL

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Forstår ikke helt det med loddevægten, hvis man vælger den med 20gm betyder det så at man får mindre størrelse lodder og dermed mulighed for at veje længere ned??

[ 23 Maj 2003: Besked ændret af: Hr. Regnvand ]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Hr. Regnvand:
[B]Forstår ikke helt det med loddevægten, hvis man vælger den med 20gm betyder det så at man får mindre størrelse lodder og dermed mulighed for at veje længere ned??[B]<HR></BLOCKQUOTE>

Det vil jeg da stærkt gå ud fra, ellers er der vel ikke rigtigt nogen pointe i at lave den mindre, er der?

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
tjek lige denne side de har billige vægte og andet udstyr(bong osv.) http://www.billigheadshop.de/ og den er til at stole på. taler af erfaring [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu har jeg modtaget 2 stk vægte fra Paradox i england(dem jeg linkede til, se en tidligere post i dette emne). Jeg har købt en lille messingvægt(20gm) og en kinesisk "tricle brand" vægt(100gm), altså de mindste modeller man kan få derovre. Jeg bestilte i fredags, d. 27/6, og modtog varerne i går, d. 3/7, hvilket må siges at være en ok ekspedeitionstid. Der hører lodder med til begge vægte, til messingvægten er der lodder fra 5 mg(!) og op til 10 gram, og til den anden er der lodder fra 1 gram op til 50 gram. Det skal dog tilføjes at der på tricle brand vægten sidder en lille viser henover nogle streger, den flytter sig når balancen forskubbes, og hver streg svarer til 100mg.

Jeg vil sige at de er absolut pengene værd. Jeg havde dog håbet på at tricle brand vægten var mere sensitiv(altså at den kunne måle mindre intervaller), men dér må jeg altså så bruge den lille vægt i stedet, hvilket sikkert vil fungere fint, men det virker dog som om at den ikke er helt så præcis som den anden.

-Child

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil lige opdatere min kommentar til de vægte jeg købte hos Paradox, eftersom jeg nu har nogle måneders erfaring med at bruge dem.

Den der hedder Chinese Tricle Brand Scale er simpelthen skidegod, hvis eller ikke man har behov for at veje ting ned under 100mg. Jeg vil skyde på at man kan veje med en afvigelse på under 10mg, dvs. når man vejer 100mg af, kan man, hvis man er omhyggelig med indstillingen af vægten, være sikker på at der er mellem 90-110mg. Muligvis er den endda mere præcis, men så har jeg i hvert fald ikke overdrevet. Den eneste dårlige ting ved denne vægt er at den ikke er så fed at transportere, da den er rimeligt skrøbelig. Den duer altså ikke som rejsevægt.

Den lille messingvægt har vist sig at være knap så god som først antaget. De helt små lodder som følger med, er stort set irrelevante, eftersom vægten overhovedet ikke rører sig når man smider et 10mg lod på(dette vil muligvis kunne afhjælpes ved at smøre vægtstangs-ophænget, men det har jeg ikke fået gjort). Desuden er den pind, som gerne skulle være i midten når der er ligevægt, en anelse skæv. Vægten er aldeles ikke ubrugelig, men jeg ville ikke bruge den til at veje under ¼-½g af, længere ned er den altså for upræcis.

Og så vil jeg godt benytte lejligheden til at fraråde folk at købe en MyWeigh Lucky 11 vægt. Jeg har selv lige købt en i den tro at den kunne veje ned til 10mg med en rimelig præcision, eftersom det er hvad der står om den på diverse steder der sælger den. Det holder bare overhovedet ikke! Jeg vil tro at den afvigelse der er på den ligger på minimum 50mg, så den kan kun bruges fra halve gram og opefter, eller noget lignende.

Senest rettet af йети 28 maj 2004 01:52, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Jeg skal bruge en vægt, til at afveje "pulver, klumper og plantedele" på. Hvad skal jeg anskaffe mig?

Problemet er ikke at finde en vægt, eftersom der står idioter i kø for at sælge dig en, overalt. Problemet er at finde en god vægt, som folk har gode erfaringer med, som samtidig (dette er det kritiske punkt) ikke koster en halv bondegård!
Fattigrøve kan også blive trætte af at blive snydt mht. de kvanti man køber. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skambidt:

Skal den være praktisk at transportere? Og hvor små intervaller skal den kunne veje med? Hvor stor nøjagtighed har du brug for(1mg, 10mg, 100mg, ½g?)? Og hvor store mængder skal den kunne afveje? Svarene på disse spørgsmål er ret afgørende for hvilke vægte jeg vil foreslå dig at købe.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]