Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Glucomannan
Indlæg: 13 sep 2021 12:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
Hej,

Jeg ved ikke hvor mange der kender til Glucomannan. Det er ikke noget nyt slankemiddel. Det har været på markedet i mange år.
Princippet i disse kapsler, er at de sammen med vand, udgør en vis volumen i mavesækken. De svulmer op om man vil.

Det der undrer mig, er at Glucomannan også tilsættes dyrefoder. Jeg formoder at det er ud fra teorien om at man naturligvis vil opfede dyr.

Paradokset er så at man sælger Glucomannan, ud fra ideen om at det jf effekten fylder i mavesækken, og dette skulle så gøre, at man spiser mindre.

Er der et eller flere kloge hoveder, der kan forklare mig, hvordan det hænger sammen?

På forhånd tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2021 20:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Er det ikke bare noget supplement snakeoil kinda shit?

Tag glucomannan > mavesækken satieres eller hvad der sker > sult bliver mindre > mindre madindtag. Er det ikke bare det?
Udover det, så lyder det som et på sigt ineffektivt middel mod vægttab og mere optimale vaner ifm vægtvedligeholdelse.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2021 14:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
spaffeh skrev:
Er det ikke bare noget supplement snakeoil kinda shit?

Tag glucomannan > mavesækken satieres eller hvad der sker > sult bliver mindre > mindre madindtag. Er det ikke bare det?
Udover det, så lyder det som et på sigt ineffektivt middel mod vægttab og mere optimale vaner ifm vægtvedligeholdelse.


Jow, det er bare det. Jeg prøvede det i går, og hvis jeg så bare spiste mindre. Men tværtimod blev jeg vildt lækkersulten, og samlet set indtog jeg flere kalorier end normalt. Så man kan sagtens kalde det snakeoil.

Det var bare et af de få midler, der faktisk lød fornuftige i teorien.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2021 16:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Right, men lige med kost og vægttab og ting i den dur fungerer markant anderledes.
Du kan kickstarte vægttab med pseudoefedrin, faste (bedste shit ever), metformin eller what ever. Det er ting der rent faktisk virker mod sult og øger forbrændingen. Men som du selv siger, hvis man ikke lige tænker sig godt om, så kan man hurtigt ende med at æde flere kalorier end tiltænkt. Det handler nemlig i langt højere grad om vaner og ligevægtsindtag (hvis målet er at sænke vægten og holde den efterfølgende) og så motivation. Som i langt, langt højere grad.

Skriv pm hvis du har brug for hjælp til kost og træning eller what ever. Har dyrket det i en del år efterhånden

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2021 19:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Spis en masse husk-pulver og drik et par glas vand inden hvert måltid, er både billigere og garanteret sundere end alt det stads der markedsføres til slankeri og den dur. Jeg nærlæser altid indholdet og selv dem som tootes som de bedste eks. smartdrugs blandinger på markedet er håbløst usle og består oftest ikke engang af ekstrakter primært dvs. du betaler x10 for noget der ikke er x50 som det skulle være i kapsler.
Det er det vilde vesten og folk tages for sygt ved næsen for tiden, det er 9/10 af dem som sælger svampekaffe, dietpills, smartdrugs og jeg skal give dig, som er rene plattenslagere og kvaksalvere når man ved hvilke doser der skal til for at det reelt virker og hvad det faktisk koster i wholesale i virkeligheden.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team