Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:26


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 dec 2018 02:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2018 02:02
Indlæg: 7
103,5g Sodium Nitrit som blandes med 158g Sodium Ethyl Sulfat, hvorefter der blandes 8,6g K2CO2 (Potassium Carbonat) i.
Blandingen opvarmes til 125-130 C, ved denne temperatur destillerer Nitroethan.
Varmen aftages samtidig med destillationen aftager. Det rå nitroethan vi ender op med efter dette vaskes rent i en buchner tragt på samme måde som sidst med vand. Herefter tørres nitroethanen over Calcium Chlorid, hvorefter den destilleres igen ved en temperatur på 114-116 C, for at få et helt rent produkt.
Jo renere du gør dette step, jo højere procent renhed får du i dit færdige amfetamin sulfat.



Er der et begavet og venligt menneske, som kan gå den her opskrift igennem for fejl ?

På forhånd tak!!!! <3


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2018 19:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Er det syntesen fra erowid du har oversat?
For så virker den, med >40% udbytte.

Vi kan fint gennemse synteser på engelsk til en anden gang, så du behøver ikke oversætte dem, da du ikke oversætter den helt rigtigt, så det forvirrer mere end det gavner ;)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2019 11:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Lithium nitrate er mere opløseligt end sodium in DMF, så ville være mere plausibelt.

Men! du er helt forkert på den. Du har ikke brug for nitroethan! :wink:


Senest rettet af Endorfiner 16 jan 2019 16:48, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2019 16:10 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Bruger man ikke noget opløsningsmiddel til reaktionen? Der skal som regel et eller andet opløsningsmiddel til. Især når alle reaktanter er faste stoffer.
I øvrigt så er der 3 oxygener i kaliumcarbonat, så sumformlen bliver K2CO3.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2019 16:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Imp skrev:
Bruger man ikke noget opløsningsmiddel til reaktionen? Der skal som regel et eller andet opløsningsmiddel til. Især når alle reaktanter er faste stoffer.
I øvrigt så er der 3 oxygener i kaliumcarbonat, så sumformlen bliver K2CO3.
Jo, så vidt jeg har forstået er DMF / Dimethylformamid at foretrække.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2019 09:53 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
DIY skrev:
Imp skrev:
Bruger man ikke noget opløsningsmiddel til reaktionen? Der skal som regel et eller andet opløsningsmiddel til. Især når alle reaktanter er faste stoffer.
I øvrigt så er der 3 oxygener i kaliumcarbonat, så sumformlen bliver K2CO3.
Jo, så vidt jeg har forstået er DMF / Dimethylformamid at foretrække.


Det står bare ikke noget sted i OP :)

Citat:
...efter dette vaskes rent i en buchner tragt på samme måde som sidst med vand.


Næppe. Jeg tror, der menes en skilletragt her. En Büchnertragt er lavet til filtrering, hvorfor både nitroethan og vand bare vil passere gennem fritten/filterpapir. Vand og nitroethan vil lave to faser, så det giver mening at vaske med vand i en skilletragt, så tørre over calciumchlorid og destillere igen. Men find ud af, hvor meget vand du skal vaske med. Nitroethan er lidt opløseligt i vand, så man skal nok ikke bruge alt for meget vand/for mange vaske. Husk at tjekke, du isolerer den rigtige fase i øvrigt. Densiteten for nitroethan er ret tæt på vand.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2019 12:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Jeg er blevet fortalt at nitroethan er noget øv og synthesize i praksis. Det skulle virke på papiret, men det er meget omstændigt og svært at få til at lykkedes. Dog så skulle ovennævnte metode med DHF og lithum nitrat være at foretrække.

Nitroethan anvendes ikke af den moderne (hobby) kemiker i dag. Du vil opleve besvær med blot at fremstille det, og når du kommer til næste skridt vil du have ekstremt svært ved de resterende chems.

Der findes et utal af langt bedre(sikrer), nemmere og billigere metoder derude. God læsning ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2019 17:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
DIY skrev:
Nitroethan anvendes ikke af den moderne (hobby) kemiker i dag. Du vil opleve besvær med blot at fremstille det, og når du kommer til næste skridt vil du have ekstremt svært ved de resterende chems.

Der findes et utal af langt bedre(sikrer), nemmere og billigere metoder derude. God læsning ;)


Det var da en underlig påstand. Hvis du står med et aldehyd du gerne vil lave et lidt længere amin ud af, så er nitroalkaner da en fin og enkel måde at gøre det på. Hvad vil du ellers gøre med din aldehyd?

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2019 16:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
йети skrev:
Det var da en underlig påstand. Hvis du står med et aldehyd du gerne vil lave et lidt længere amin ud af, så er nitroalkaner da en fin og enkel måde at gøre det på. Hvad vil du ellers gøre med din aldehyd?


Ja det var lidt en dum påstand. Ved ikke lige hvad der skete for den. :oops:

For at prøve at komme med noget konstruktivt;
Jeg ville nok vælge at destilliserer mit nitroalken fra methanol(nitrofuel) fremfor at synthesize det fra bunden af. Men ja, Henrys reaktion/Nitroaldol er klart den nemmeste vej fra aldehyd til P2NP.
Nitropropenen ville jeg reducerer med NABH4 og CuCl2.2H2O fremfor Zn/al


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2019 19:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2018 02:02
Indlæg: 7
Narkopolo skrev:
Er det syntesen fra erowid du har oversat?
For så virker den, med >40% udbytte.

Vi kan fint gennemse synteser på engelsk til en anden gang, så du behøver ikke oversætte dem, da du ikke oversætter den helt rigtigt, så det forvirrer mere end det gavner ;)



Nej det er en opskrift jeg har fået af en kammerat, men jeg vil gerne have den tjekket for fejl. Den skulle give nogle få g, og det kunne jeg da godt tænke mig at forsøge. Men hvis den nu er en gang hø, så vil jeg spare mig selv for alt den "nørdet" læsning :D

Men jeg takker for din og andres gavmildhed med seriøs og forståelig feedback!!

P.L.U.R


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team