Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 jan 2016 22:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 jan 2014 01:53
Indlæg: 72
Hej Psych. hvis man en dag skulle prøve at lave sit eget, af noget som helst.
Hvad ville så være nemmest at lave, hvis man skulle starte et sted?

Please drop opskrift :rocking:

_________________
Jeg foretrækker "Narko"-Arrangementer på det groveste...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2016 22:50 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Kaffe -kværn bønner og lav en varmvands-ekstrakt.
Alkohol -gærceller+vand+sukker, lad det stå, efterfulgt af filtrering og evt. destillation.
Cannabis -frø i jorden, vand på, pasning og plejning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2016 22:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 jan 2014 01:53
Indlæg: 72
Bismann skrev:
Kaffe -kværn bønner og lav en varmvands-ekstrakt.
Alkohol -gærceller+vand+sukker, lad det stå, efterfulgt af filtrering og evt. destillation.
Cannabis -frø i jorden, vand på, pasning og plejning.


Ja, okay, fik måske ikke lige uddybt det godt nok,
men håber du forstod hva jeg mente.

_________________
Jeg foretrækker "Narko"-Arrangementer på det groveste...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2016 10:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 jan 2014 01:53
Indlæg: 72
Mr. Gone skrev:
Hydrolysen af GBL->GHB er svjv ikke synderligt besværlig, har dog ikke selv prøvet endnu. Det er en god idé med kemisk baggrundsviden før du bevæger dig ud i den slags. Og ellers så lav dit eget svampegrokit eller sådan noget som ayahuasca. Hvis du tænker på at lave MDMA eller LSD eller så har du nok ikke fattet processerne :D


Har slet ikke tænkt over at lave så tunge ting, jeg har bare tjekket lidt på opskrifter på amf og såen, og det kan bare være tungevridende at læse og forstå det hele :D

_________________
Jeg foretrækker "Narko"-Arrangementer på det groveste...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2016 16:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 apr 2006 08:52
Indlæg: 242
Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
Du kan meget nemt finde synteserne til alle de gængse stoffer på nettet.

Men allerede når du tager brug af ordet "opskrift" går den gal.

Jeg er ovenikøbet ret sikker på synteserne til både amfetamin og kokain er st finde her på psy.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2016 15:08 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Jeg prøvede sidste år at lave mit eget BHO shatter. Hash olie så rent at det kan knækkes mellem fingrene, da ALT andet end den rene THC er tilbage.

Men min store fejl var at lave det af trim (afklip), og ikke af de store flotte trimmede buds. Så jeg endte op med en meget tyk, sort/brun, super klistret masse, som man dog stadig bliver afsindigt skæv af. Men ikke det ønskede resultat om at kunne præsentere rødderne for en gennemsigtig masse der minder om smeltet sukker der bliver spredt ud på et bagepapir og får lov at størkne.
Se billed eksempel: https://www.flickr.com/photos/97053924@N04/9012063470

Prosessen er lang at forklare, og derfor vil jeg i stedet linke til den videoguide på YouTube som jeg fulgte:
https://www.youtube.com/watch?v=9nJAedN ... e&t=14m58s


Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2016 20:09 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Koalabjørnen skrev:
Jeg prøvede sidste år at lave mit eget BHO shatter. Hash olie så rent at det kan knækkes mellem fingrene, da ALT andet end den rene THC er tilbage.

Men min store fejl var at lave det af trim (afklip), og ikke af de store flotte trimmede buds. Så jeg endte op med en meget tyk, sort/brun, super klistret masse, som man dog stadig bliver afsindigt skæv af. Men ikke det ønskede resultat om at kunne præsentere rødderne for en gennemsigtig masse der minder om smeltet sukker der bliver spredt ud på et bagepapir og får lov at størkne.
Se billed eksempel: https://www.flickr.com/photos/97053924@N04/9012063470

Prosessen er lang at forklare, og derfor vil jeg i stedet linke til den videoguide på YouTube som jeg fulgte:
https://www.youtube.com/watch?v=9nJAedN ... e&t=14m58s


Mvh.


Jeg forstår ikke hvordan det skulle blive sort/brun af at bruge trim, der må være noget andet du har gjort forkert. En nem opskrift er 96% ethanol ekstraheres og vakuum-filtreres igennem et 5 micron filter ved -30C og du vil undgå voks og lipider.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2016 20:29 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Kaktus Klausen skrev:
Koalabjørnen skrev:
Jeg prøvede sidste år at lave mit eget BHO shatter. Hash olie så rent at det kan knækkes mellem fingrene, da ALT andet end den rene THC er tilbage.

Men min store fejl var at lave det af trim (afklip), og ikke af de store flotte trimmede buds. Så jeg endte op med en meget tyk, sort/brun, super klistret masse, som man dog stadig bliver afsindigt skæv af. Men ikke det ønskede resultat om at kunne præsentere rødderne for en gennemsigtig masse der minder om smeltet sukker der bliver spredt ud på et bagepapir og får lov at størkne.
Se billed eksempel: https://www.flickr.com/photos/97053924@N04/9012063470

Prosessen er lang at forklare, og derfor vil jeg i stedet linke til den videoguide på YouTube som jeg fulgte:
https://www.youtube.com/watch?v=9nJAedN ... e&t=14m58s


Mvh.


Jeg forstår ikke hvordan det skulle blive sort/brun af at bruge trim, der må være noget andet du har gjort forkert. En nem opskrift er 96% ethanol ekstraheres og vakuum-filtreres igennem et 5 micron filter ved -30C og du vil undgå voks og lipider.



Det skal lige siges at jeg brugte et 73µm filter. Det kan da godt være at det var for grov masket, måske er det der jeg er gået galt i byen? Jeg har desværre ikke udstyr til at vakuum filtrere, og min fryser går kun ned til -18grader.

Jeg har bevidst valgt at bruge finsprit på 96%, der er beregnet til menneskelig indtagelse, og en del dyrere, da jeg har en den ide om at de kemikalier der er blandet i hverdags ethanol, for at forhindre folk i at drikke det, ikke er noget jeg ønsker at ryge.

Da jeg prøvede at lave projektet, var der lidt tomt på kistebunden, så det var derfor jeg valgte "discount" metoden med finsprit til at fjerne alle rester af butan gas, i stedet for et vakuum kammer. Men jeg har planer om at købe et lille vakuum kammer i år.
Dette er det billigste jeg har kunne finde: http://customclouds.de/Vacuum-Chamber/V ... allon.html

Hvis der er nogen derude der kender til et sted man kan købe et vakuum kammer billigere, så må i meget gerne sige til :D


Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2016 22:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Citat:
Hvis der er nogen derude der kender til et sted man kan købe et vakuum kammer billigere, så må i meget gerne sige til :D


Du kan evt. lave et selv. :-) https://www.youtube.com/watch?v=LTHAL0udCyA
-Om det bliver billigere ved jeg dog ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2016 02:51 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@Koalabjørnen
Lyder til at du har givet det en for lang trækketid, derudover kan det også hjælpe at nedfryse materialet på forhånd, så det går langsommere med at trække klorofyl ud. Jeg er i hvert fald ret sikker på, at det ikke er fordi du har brugt finsprit til at få gasrester ud af dit BHO.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2016 15:56 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Bismann skrev:
@Koalabjørnen
Lyder til at du har givet det en for lang trækketid, derudover kan det også hjælpe at nedfryse materialet på forhånd, så det går langsommere med at trække klorofyl ud. Jeg er i hvert fald ret sikker på, at det ikke er fordi du har brugt finsprit til at få gasrester ud af dit BHO.


Først og fremmest vil jeg sige tak for det gode indput jeg har fået indtil videre :tnx:

Jeg nedfrøs mit plantemateriale i 24 timer inden jeg smed det op i mit waxy glasrør. Hvad mener du helt præcis med for lang trækketid? Jeg har fulgt instruktionerne i den video jeg har linket til i mit oprindelige indlæg til punkt og prikke.

Så jeg blev sgu lidt nedtrykt da resultatet ikke levede op til mine forventninger. Men med jeres hjælp kan jeg måske få det til at lykkes i år :lol:


Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2016 16:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Altså at trimmet er i kontakt med gassen i for lang tid, så den ikke bare trækker det aktive materiale ud, men også plantens grøntstof (klorofyl) ud. Det er klorofylet der i første omgang farver gassen grøn, men som det fordamper vil farven intensiveres og delvis nedbrydes, så det kommer til at se brunligt/sort ud. Hvis du bare lader gassen sive igennem materialet, så prøv at bruge mindre gas, og så evt. gemme plantematerialet til en anden omgang for at få det sidste med i en anden skål. Evt. mindre portioner, så gassen hurtigere siver igennem. Det er trækketid/kontaktid der for alvor er vigtig hvis man vil havd et rent produkt. Det kan også hjælpe ikke at findele plantematerialet, da det skaber større overflade, og da de aktive stoffer sidder uden på bladene alligevel, er der ikke grund til at åbne op for indersiden af bladet. Men mindre potent materiale vil selvfølgelig også være tilbøjelig til at få trukket relativt mere klorofyl ud, da der er relativt mere klorofyl ift. aktivt materiale. Undlad derfor at bruge store bæreblade, og hvis de skal bruges så brug det til hampesmør i stedet, hvor klorofyldet kan renses ud ved af smøren ved at lade den buldre i en ny omgang vand (klorofyl er meget vandopløseligt).
Held og lykke med det. :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2016 16:39 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Så er dette hvad jeg har tænkt mig at gøre anderledes næste gang er:

-Filter med mindre huller. Denne gang brugte jeg 73 µm. Hvor småt skal jeg bruge? Jeg vil have et færdigt produkt man kan se igennem, og knække mellem fingrene.

-Færre dåser gas pr run, for at minimere udtræk af klorofyl. Jeg brugte 4-5 dåser pr. 30 gram trim. De kigger også ret mærkeligt i Rema1000 når man køber 60 dåser lightergas!!

-Vakuum kammer i stedet for finsprit metoden.


Så burde jeg vel mere eller mindre være garanteret det ønskede resultat?:D


Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2016 11:13 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Sidst vi gjorde det med trim fyldte vi en 1,5 liter sodavand i hård plast med trim.
Igennem et boret hul (mener 4 mm) fyldes der med gas (5 dåser fra fryseren) indtil trimmet dækket.
Så skiftes låget. Det nye låg har igen boret hul og der er sat et stykke udklippet kaffefilter imellem plastik membran og låg.
Gassen hældes fra og dampes væk udendørs i vand bad.

Det gav et fint rent "ravgyldent" produkt tror dog ikke det var sådan at få til at knække med mindre det fik en tur i fryseren :)
Trak kun en gang men det kunne sagtens af klaret en tur mere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2016 23:36 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Fso skrev:
Sidst vi gjorde det med trim fyldte vi en 1,5 liter sodavand i hård plast med trim.
Igennem et boret hul (mener 4 mm) fyldes der med gas (5 dåser fra fryseren) indtil trimmet dækket.
Så skiftes låget. Det nye låg har igen boret hul og der er sat et stykke udklippet kaffefilter imellem plastik membran og låg.
Gassen hældes fra og dampes væk udendørs i vand bad.

Det gav et fint rent "ravgyldent" produkt tror dog ikke det var sådan at få til at knække med mindre det fik en tur i fryseren :)
Trak kun en gang men det kunne sagtens af klaret en tur mere.



Præcis det samme gjorde jeg i 2014, og udover besværet med at findele materialet og få det ned igennem det igennem flaskehalsen,blev det egentlig OK.

Men denne gang havde jeg bare sat mig for at få et sublimt produkt, der kan knækkes ved stue temperatur.

Jeg vil lave et produkt der kan matche det han ryger!: https://www.youtube.com/watch?v=Lyjrf8ewx-Y

Kom endelig med flere guldkorn af viden, der bliver virkelig sat pris på det herfra :D


Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2016 00:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 dec 2013 16:08
Indlæg: 113
Hvis du virkelig vil lave lækker olie, så er alt du behøver et glattejern og noget bagepapir.
Prøv selv at søge på rosin hash på google. Men nu du bruger gas som solvent, så er rosin metoden nok ikke for dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2016 18:48 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
acdc skrev:
Hvis du virkelig vil lave lækker olie, så er alt du behøver et glattejern og noget bagepapir.
Prøv selv at søge på rosin hash på google. Men nu du bruger gas som solvent, så er rosin metoden nok ikke for dig.


Jeg har godt hørt lidt om rosin metoden, har dog ikke afprøvet den.

Min logik fortæller mig bare at udbyttet, rent % mæssigt, ikke er særligt højt i forhold til diverse solvent metoder.
Og så virker det ret besværligt hvis man står med 300g tørret skunk. Eller i mit tilfælde, at man skal lave olien af trim, ved jeg ikke hvor godt den metode virker.

Men jeg kan til gengæld godt se logikken i, at man kun får det helt rene luxus produkt der sidder yderst på topskuddene :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2016 06:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 dec 2013 16:08
Indlæg: 113
Det giver 20-22% afkast ved blomst, har jeg læst. Det hele handler om at finde det rette tryk og temperatur.

Eller er her lidt opskrifter du kan gå igang med:

http://erowid-opium.blogspot.dk/2012/12 ... odium.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2016 12:34 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
acdc skrev:
Det giver 20-22% afkast ved blomst, har jeg læst. Det hele handler om at finde det rette tryk og temperatur.

Eller er her lidt opskrifter du kan gå igang med:

http://erowid-opium.blogspot.dk/2012/12 ... odium.html


Har lige set et par videoer hvor de bruger rosin metoden. Og det ser faktisk ganske simpelt ud, men 80% af mit thc olie laver jeg af trim, så lige i mit tilfælde vil det være upraktisk. I stedet skal jeg have fat i et mere finmasket filter.


Hold da kæft mand! Jeg har godt nok aldrig set så mange opskrifter på fremstilling af narko i mit liv :shock: :D

Her er lidt for enhver smag. Det vil jeg kigge nærmere på :wink:

Takker


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team