Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 maj 2024 06:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 okt 2013 19:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Halløjsa!

Hvis jeg vil ekstrahere testosteronen fra 10mL olie, hvordan skulle jeg så bære mig ad?
Olien består af følgende testosteron estere; propionat 45mg/mL, phenylpropionat 90mg/mL, isocaproat 90mg/mL & decaonat 150mg/mL. Samt 0,9% benzyl alkohol.

Jeg tænker umiddelbart at foretage 3 ekstraktioner på olien med vandig eddikesyreopløsning på pH 3, men så vidt jeg kan læse mig frem til er testosterons opløselighed i vand ret ringe; 23,4mg/L. (?)

Formålet er egentlig bare at stille min nysgerrighed.. Nogen som kan hjælpe? :)

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Senest rettet af blazR 11 okt 2013 10:21, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2013 20:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Da det du ønsker at ekstrahere er opløseligt i vand, hvorfor så ikke lave et par ekstraktioner med demin. vand i en skilletragt? Det burde vel ekstrahere alt, måske med undtagelse af decanoat - medmindre det er decanoatsyre, men det er vel heller ikke specielt interessant at få med.

Jeg ved ikke om lavere pH gør stofferne mere opløselige i vand, men i alle tilfælde er det ret håbløst at adskille eddikesyren fra ekstraktet efterfølgende.

Det ville i hvert fald være mit bud. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2013 20:45 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
De alifatiske estre af testosteron er ikke ret opløselige i vand, randomname. Hvis man kunne opløse dem i vand, ville man gøre det i stedet til injektion.

Det er noget rigtig bøvl at få de estre ud af olien. De er ret opløselige i olien, og har ingen ioniserbare grupper ved en pH, hvor selve molekylerne stadig er stabile. Du får ikke rigtigt noget ud af at behandle olien med eddikesyre, andet end muligvis at hydrolysere nogle af estrene.

Best shot er at skille dem ad ved destillation. Du ville nok sagtens ku skille dem ad ved kromatografi, men det er ikke rigtigt noget, man kan gøre hjemme i garagen :)

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2013 21:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Sjovt lille projekt :) Held og lykke!

Det kunne være sjovt at se hvor meget der kom ud af en destillation af din olie.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2013 22:18 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Jeg forholder mig kun til den opgivne data af testosterons opløselighed, omkring opløseligheden i vand (ingen anelse hvorvidt det er korrekt). I de 10mL olie er vel ca. 2,25g interessante ting. Hvis 23mg kan opløses i 1mL vand, er det ~100mL for at rumme det hele, sikkert mange gange mere for at ekstrahere det da ligevægten vil ligge langt ovre i oliefasen. Men umiddelbart den eneste måde at gøre det i et hjem, som jeg begriber. :)

Ret voldsom mængde at injicere bestemt, men det var vel heller ikke med det for øje, at ekstraktionen skulle foretages?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2013 23:02 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Opløseligheden af testosteron i vand er ca 34 mg/L. Dvs 1000 gange mindre end det, I siger. Og når man esterificerer det med lange kulstofkæder blir det oven i købet meget mindre vandopløseligt.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2013 10:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg takker for svarene.. :)

Det bliver vidst ikke lige et projekt jeg får gjort noget ud af lige med det samme, kan jeg godt høre.. :P

Imp, ville man relativt let kunne konvertere de 4 estere til kun 1?
Evt. uden at skulle separere testosteron esterne fra olien først..

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2013 13:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Citat:
If you want to prepare the crystals for transdermal use, you need to remove the ester group. The supplies you need are sodium hydroxide, distilled water, and methanol. Dissolve the testosterone crystals in a minimun amount of methanol. In a separate container, dissolve 1/8 teaspoon of sodium hydroxide in 8 oz of hot distilled water. Once dissolved, add the sodium hydroxide solution to the methanol/test solution. This will turn white instantly. Let this react for a few minutes. Next add an additional 8 oz of water, to make sure all the salt that was formed is dissolved. The white stuff you see is pure unesterfied testosterone, and it should be filtered out. You should run water over the testosterone while it is on the filter to make sure all of the salts and hydroxides are removed. Ideally you would test the pH of the test to make sure all of the hydroxides are rinsed off.


Dette er for propionate. Her tager de så ikke højde for at det er opløst i x ml olie. Jeg kunne forstille mig, at når du tilsætter din opløsning til NaOH, så vil der dannes sæbe og gøre processen endnu mere kompliceret. Så længe du ikke har det i raw powder, så er det nok lidt op a' bak! (:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2013 14:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg må ligge projektet på hylden til jeg kommer i besiddelse af kromatograf eller destillationsapparat :P

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team