Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 02:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey psychedelia!
Jeg er begyndt at eksperimentere med fremstilling af hash olier og BHO, Med henhold til BHO er det jo selvfølgelig butan gas jeg bruger, men til de almindelige hash olier, vil jeg gerne vide om det er bedst at bruge Acetone eller Isopropanol? Vil også hører om nogen kan forskellen på hastighed af opløsning og fordampning? Og kan man lave budder af alm. hasholie eller om det skal være BHO? Og lige sidst, er det rigtigt at man ved at varme olien i ovnen ved 105 grader celcius, i 20 min, får en mere potent olie fordi man sparker en COOH gruppe af det inaktive THC-a og det dermed bliver til det aktive og potente THC vi rigtig godt kan lide?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg mener at kunne huske at klorofyl(det grønne stof man ikke er interesseret i), er utroligt lidt opløseligt i -20c kold IPA, hvorimod det er noget mere opløseligt i acetone.. Hvor stor en forskel tør jeg dog ikke gætte på og hvis det er hash du starter med er klorofyl næppe et problem.
Butan er lige netop godt fordi klorofyl er uopløseligt i det...

Acetone fordamper hurtigere end IPA pga. det lavere kogepunkt.

Det med at varme olien i ovnen er god nok. COOH-gruppen "decarboxyleres" af THC-COOH molekylet og efterlader (aktivt) THC. Det samme er naturligvis gældende for de andre cannabinoider som CBD-(COOH) og CBN-(COOH).

Budder siger vidst mere om konsistensen på det færdige produkt end noget andet. Så vidt jeg har læst mig frem til kommer den smør-lignende konsistens især ved BHO-metoden.

Medlem
Brugeravatar

Apropro butan:

Kaktus Klausens siger følgende:

Citat:
Husk nu at olien skal laves af blomsterstande og ikke af trim og affald, som meget olie derude er. Der går ca 8-10 g toppe til 1 g ordentlig olie.
BHO eller gasolie, ville jeg holde mig helt fra, da det meste lightergas indeholder meget potentielt kræftfremkaldende skidt, som forbliver i olien efter fordampning.
Er du i tvivl, så spray noget flydende gas ud på et spejl og lad det tørre (udendørs) nam nam siger jeg bare.

I dette indlæg:

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=44020&p=604442#p604442

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
så ku man jo købe det ligther gas hvor der står zero impurities det burde hjælpe lidt på det problem som op snakker om ..

Medlem
Brugeravatar

Husk også at teste om det efterlader snask.

Junior medlem

Æter er klart nummer 1 med hensyn til nol-udtræk generelt - stort set ingen affaldsstoffer og uønskede rester.
MEN !!!!..... Det er ualmindeligt (livs)farligt at omgås, så overlad det hellere til laboratorierne, der har udstyr til at håndtere en så flygtig og eksplosiv væske.

Onkel fister har ret med butan (lightergas) selv de såkaldte "zero impurities" indeholder uønskede stoffer, der kan lagres i det færdige produkt. Efterbehandler du derimod med svovlsyre (isomisering) og udvasker (med næsten kogende vand) til en ok ph-værdi, kan en del af disse stoffer fjernes. Bedre end opvarmning til de 105 grader i ovnen. det fjerner ikke de grimme reststoffer fra gas'en, men en langsommelig proces.

Junior medlem

Nu ved at være tid til at lave nol ;-)
Her er hvordan jeg gør det med lightergas og en ½ liters flaske ( de billige fra brugsen er bedste, da de er tykkest )

Man skal bruge et bor ( gerne træbor det er nemmest ) på 4,5mm
En cykelventil en spændeskive ( M6 ) møtrik ( M5 ) M6 kan bruges, som her men så skal man bruge det snor der hedder pakgarn og en kapsel.
Billede
Start med at pille gummiringen af som sidder i bunden af ventilen.
Billede
Sæt skiven på toppen dernæst gummiringen.
Billede
Lav hul i kapslen og sæt ventilen i fra bunden.
Billede
Og så er der kun tilbage at skrue møtrikken på :D
Billede
Nu er det tid til at fylde det i flasken du vil bruge til træk, fyld så gas på til det dækker, ( det bliver nødvendigt at lukke lidt overtryk ud undervejs da den er helt tæt :)

VIGTIGT VIGTIGT VIGTIGT VIGTIGT VIGTIGT VIGTIGT VIGTIGT VIGTIGT VIGTIGT VIGTIGT VIGTIGT VIGTIGT

det skal gøres udenfor

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg prøvede ovenstående guide, men de M6 spændeskiver jeg købte passede ikke på cykelventilerne. Hullet i skiven var simpelthen for stort.
Og M5 møtrikkerne passede heller ikke på ventilens gevind..

Så jeg endte med at lave "flush" metoden istedet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
efter min erfaring bliver olien små klam hvis man lader urten stå længe badet i gassen hvorefter man hælder det fra, man får en anelse mere olie men syntes også den bliver mindre potent, jeg har bedre erfaringer med at bruge mere gaz - (købe mere) - og så lade gassen "løbe" ned over skunken og ud igen, det syntes jeg giver en (somehow) mere potent og mere lækker olie, måske er det fordi at man trække så meget andet med ud i olien når man lader de stå og trække i, måske klorofyl eller i hvert fald bare lidt af smagen. jeg plejer at bruge en rørbombe lign konstruktion, et rør med gevind i den ene ende, der skrues en lukket bolt på hvor jeg borre hullet i til gazventilen, og i den anden ende sættes kafffefilter med spændebånd på, og så ellers taper jeg en t-shirt rundt om røret så jeg ikke laver frost skader på mine hænder undervejs.

men hvis det er rigtigt at der så meget kræftfremkaldende skidt i gassen der efterlades i olien - så tror jeg da bare at jeg finder en ny metode nu :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]