Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 jan 2013 03:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2008 16:12
Indlæg: 263
tja det kan jo komme an på en prøve, hvis jeg begynder at bløde ud af lungerne så skriver jeg lige herinde igen og fraråder det!! :D men jo tak, jeg daffer nok derned imorgen så og får købt lidt ;)

Disclaimer:
Jeg har kun udtalt mig om at glycerin er glycerin.
Om glycerininhalering får dine lunger til at bløde, ved jeg ikke.
Hvis det er tilfældet vil det ske både med "kemisk" glycerin og med vegetabilsk glycerin (da det er det samme).
Held og lykke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2013 09:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 nov 2011 13:21
Indlæg: 274
Yes yes, der står jo i opskriften herinde at man skal bruge vegetabilsk glycerin (og det burde vist ikke få dine lunger til at bløde) - og hvis du siger at glycerin ganske enkelt er glycerin uden alt for meget pis, så tror jeg skam på dig :) jeg prøver det af...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2013 10:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 nov 2011 13:21
Indlæg: 274
Har læst op på det, og der er åbenbart en del folk der bruger det der glycerin nede fra matas - om muligt køber jeg noget her i dag :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2013 11:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Er også ved at sætte mig ind i e-cig's efter at ha' arvet en 510 klon. Ind til vider som et alternativ til min grumme vane med at ryge i sengen. E-juicen er ikke ligefrem raket-tek. en bla. af glycerin og Propylen glycol med noget smag og nikotin. Det tog ikke mange minutters læsning inde jeg tænkte, cannabis?..... Ikke fordi jeg ryger så meget mere, men ideen er sku næsten for oplagt. Jeg kan dog se problemer i fremtiden, med et forbud. Sådan en lille flaske 10ml. med nikotin e-juice bare på 10mg. per ml. giver 100mg. nikotin. Hvis en unge en dag skulle få fat på sådan en flaske og smage på den elle faktisk bare få det ud over sig så..... Det gør det til et meget let emne for dovne journalister og "for børenes skyld" crowd'et. Rent tek. er det allerede forbudt at sælge e-juice her i DK. da nikotin er registeret som et lægemiddel og er receptpligtig.

EDIT: Nå ja, god tråd og ide OP. Det var faktisk det jeg ville sige da jeg startede med at skrive :?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2013 18:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 okt 2009 08:53
Indlæg: 189
Hvis man får lyst til at lave sin egen slik kan man købe vegetabilsk glycerin fra Urtegården/Urtegaarden ;-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2013 00:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Hvis man får lyst til at lave sin egen slik kan man købe vegetabilsk glycerin fra Urtegården/Urtegaarden ;-)


Har altid brugt den fra matas til flødekarameller, aldrig mærket noget. Men har heller aldrig spist mere end en hånd fuld eller to på en dag.

Synes ikke at jeg var et nyt indlæg værdigt.
Det her blev tidligere posted her på forumet, ville lige genopfriske det:
https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=195680

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Senest rettet af rubberlizard 10 feb 2013 00:42, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2013 16:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Er også ved at sætte mig ind i e-cig's efter at ha' arvet en 510 klon. Ind til vider som et alternativ til min grumme vane med at ryge i sengen. E-juicen er ikke ligefrem raket-tek. en bla. af glycerin og Propylen glycol med noget smag og nikotin. Det tog ikke mange minutters læsning inde jeg tænkte, cannabis?..... Ikke fordi jeg ryger så meget mere, men ideen er sku næsten for oplagt. Jeg kan dog se problemer i fremtiden, med et forbud. Sådan en lille flaske 10ml. med nikotin e-juice bare på 10mg. per ml. giver 100mg. nikotin. Hvis en unge en dag skulle få fat på sådan en flaske og smage på den elle faktisk bare få det ud over sig så..... Det gør det til et meget let emne for dovne journalister og "for børenes skyld" crowd'et. Rent tek. er det allerede forbudt at sælge e-juice her i DK. da nikotin er registeret som et lægemiddel og er receptpligtig.

EDIT: Nå ja, god tråd og ide OP. Det var faktisk det jeg ville sige da jeg startede med at skrive :?


Det har vist også været ulovligt, fik i hvert fald konfiskeret en pakke med nikotinvæske fra USA, dog aldrig noget indenfor EU. Men kan se, at man i dag kan købe e-juice med nikotin i DK? Forstår det ikke helt..

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2013 16:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Pakker fra "ikke EU" lande bliver tjekket mere fordi T&S kan kræve moms og told på dem?
Jeg havde heller ikke noget problem med at købe nikotin fra andet EU land. Jeg sider faktisk her og damper på hjemmelaver juice på 12-16mg nikotin per ml. Men en frugtsmag der minder om "blandet frugt" vandpibe tobak.
Jeg tror bare det er så "nyt" at bureaukratiet ikke fået lavet nogle faste regler endnu, håber ikke de bare forbyder det per automatik.. Omend jeg ikke har høje håb....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2013 14:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 feb 2013 14:43
Indlæg: 58
Hey, er ny på forummet!
Har læst mig til at man skal lade tinkturen stå en måneds tid, men ryger du det bare når du har lavet det?
eller lader du det stå? i så fald hvor langt tid. Ellers super nice guide, har selv lige købt en e-cig både til at stoppe med cigarretterne og så til dette formål. Derudover vil jeg gerne vide om du synes det er potent nok til at ryge istedet for joints også selvom der måske skal ryges meget?
:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2013 13:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Velkommen til zektos, siden ingen har svaret kan jeg forsøge... Jeg har dog ingen erfaringer med hverken at lave eller ryge disse tinkturer.

Citat:
Har læst mig til at man skal lade tinkturen stå en måneds tid, men ryger du det bare når du har lavet det?


Hvor har du læst det? :) Jeg kan ikke finde noget om det og kan ikke lige se idéen med at lade det stå før det ryges.
Så jeg TROR bare tinkturen ryges når den er færdig og fyldt i en e-cigaret.

Så vidt jeg kan regne ud, er der til ca. 6 påfyldninger af 1,2ml tinktur pr. g hasholie... Jeg tror snildt 2-3 mennesker kan blive skæve af en "patron" når trådstarter skriver han kunne mærke virkning efter 3-5 sug

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2013 02:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 apr 2006 00:46
Indlæg: 320
nogen grund til man ikke ville kunne gøre det med noids? tænker specielt på de mindre potente. de lugter jo ikke af noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2013 21:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Hvad er "noids"?

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2013 10:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hvad er "noids"?


Syntetiske "cannabinoider" som f.eks JWH-serien, er jeg ret sikker på han mener.

Jeg har ikke prøvet metoden med hverken hash-olie eller syntetiske cannabinoider, men hvis de kan opløses i glycerin(hvilket de højst sandsynlig kan), kan de sikkert godt ryges i E-cigaretter.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2013 16:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 apr 2006 00:46
Indlæg: 320
jamen så ville det jo være en total diskret måde at ryge på. folk køber jo e-cigs som gale i dk for tiden..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2013 17:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 apr 2012 21:23
Indlæg: 86
Ville man ikke kunne blande tinkturen 50/50 op i en anden smag(eksempelvis jordbær) og på den måde få den til ikke at virke ligeså kraftig i lugten?
:peace:

_________________


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2013 18:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 apr 2010 18:10
Indlæg: 286
Ville man ikke kunne blande tinkturen 50/50 op i en anden smag(eksempelvis jordbær) og på den måde få den til ikke at virke ligeså kraftig i lugten?
:peace:





så vidt jeg ved kan man faktisk få forskellige lugte,, selv lugte med cannabis,
kan dog ikke huske hvor jeg så det henne , men kunne ikke forstille mig det var så svært at finde
men jeg kunne da godt forstille mig at jorbær fx godt kunne dække lugten lidt da den måske også er sød..



haha nu går der ikke langt tid før alle værtshuse lugter af forskellige røgdampe fra weed til jordbær
når de får skiftet smøgerne ud :P til el smøger :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2013 20:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 dec 2012 00:35
Indlæg: 94
Istedet for at bruge ren Glycerin kan i bruge PG og VG som er de væsker der bliver brugt til at lave E-juice til ecigaretter, der er både fordele og ulemper ved de 2 væsker, PG vil give mere smag men mindre damp, hvor VG vil give mere damp men mindre smag ;)

Edit : PG og VG består begge to a store dele glycerin


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2013 02:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2012 22:32
Indlæg: 393
Fedt nok, er glad for at jeg så tråden her, må lige få købt noget olie og se om det virker :D

Men er der en der gider forklare mig hvad step 8 går ud på, det med vandbad? sætter man bare den bare ned i vand eller hvad?

:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2013 22:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 maj 2013 22:37
Indlæg: 1
Hey, ville bare lige sige noget til alle jer der er bekymret om glycerinen. Glycerin er et sødt smagende alcohol = sukkeralcohol. glycerin indegår i alle fedtstoffer så når i fx æder en bøf for i også glycerin. Det er slet ikke farligt :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2013 07:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Jeg laver selv min e-juice nu og ryger faktisk ikke smøger længer. Jeg har røget i 25 år og har aldrig forsøgt at holde op da jeg ku' li' at ryge. Men e-cigs har hen a vejen taget over fra smøgerne. Ikke jeg er hys omkring det, kan da stadigvæk ryge en smøg -syntes bare ikke de smager så godt længer- eller kvalitets tobak som en gode cigar. Jeg har altid røget meget shisha eller vandpibe om du vil, og min e-cig en nærmest en lomme sisha med de smage jeg bruger. Jeg bruger stadigvæk bare et simpel 510 batteri og en clearomizer. Jeg vil dog advare folk der tænker på at købe e-cigs, der er meget forskel på priser og man kan let betale 2-3 gange mere for den samme dims afhængig af hvor du køber. Så læs lidt op på tingene får du køber, der er et par gode danske forumer.
Det ku' jo være vi burde lave en e-cig tråd. I løbet af det sidste måned har jeg set e-cigs dukke op i div. kiosker og de sælger endda e-juice med nikotin hvilket er ulovligt. Men jeg tror det er for sent at forbyde det og staten ved godt at folk bare ville gå tilbage til smøgerne, så jeg tror vi vil komme til at se afgifter på juice som vil komme under tobaksvare.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team