Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 16:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psy
Jeg ved ikke om jeg skulle have lagt det her, eller i visionære planter - ellers er mods velkommen til at flytte det.

Jeg har forsøgt at lave et LSA-ekstrakt med nedenstående fremgangsmåde
Jeg har kun dårlige erfaringer med bare at æde dem "rent". Jeg plejer at få ondt i maven selvom jeg skraber dem eller laver dem som et vandigt udtræk. Man kan lave et simpelt ekstrakt hvis man vil. Men som jeg sagde før er google det bedste til at finde sådanne simple opskrifter, jeg har luret mange opskrifter herinde også. Normalt bruger jeg Ipomoea violacea i stedet...

Jeg plejer at lave et ekstrakt, det er også en hyggelig process i sig selv: (Men kig på google, der er en milliard meninger om emnet, jeg siger ikke min er bedst overhovedet). Og husk at der går en del til spilde...

Påkrævede remedier:
Morter eller kaffemølle
Et stort sylteglas med låg
1 flaske rensebenzin
1 flakse isopropylalkohol
Kaffefiltre
BHW frø eller blå-tragtsnerlefrø (Læs op om mængden).
- Frøene skal være ubehandlede og ubejdsede da man ellers kan få slem mavepine.

Fremgangsmetode:
1. Knus frøene, (de skal knuses meget fint, brug evt. en kaffemølle).
2. Læg de knuste frø ned i et syltetøjsglas og overhæld med rensebenzin indtil alle frø er dækket, lad det stå i en time.
3. Hæld rensebenzinen fra frøene så godt du kan, (rensebenzinen skal derefter bare smides ud).
4. Overhæld med ny rensebenzin og lad det stå endnu en time.
5. Den nye portion rensebenzin skal nu fjernes helt fra frøene, denne gang skal det hele hældes igennem et kaffefilter så du får alt rensebenzinen væk
(Rensebenzinen skal derefter også bare smides ud, frøene/grumset skal du beholde!).
6. Læg de knuste frø/grums ud på en avis og lad dem afdampe i mindst 12 timer ved stuetemperatur, frøende skal tørre 100%.
(De må ikke lugte af rensebenzin på dette tidspunkt, ellers skal de tørre mere).
7. Placer nu de tørrede frø i et syltetøjsglas. Tilsæt isopropylalkohol, (eller ethanol hvis andet ikke er til at skaffe), indtil alle frøene er dækket.
Lad det stå i et par dage. (Nogle lader det stå i en uge, andre i 2-3 dage. Jeg anbefaler 5 dage). Glasset skal rystes en gang i døgnet.
8. Efter at have ventet et par dage, hælder du isopropylalkoholen igennem et kaffe/thefilter for at fjerne frøskallerne.
(Denne gang er det frøskallerne der skal smides ud eller gemmes til andre projekter, isopropylalkoholen skal gemmes!)
9. Nu skal isopropylalkoholen afdampe i en åben skål, tag derfor et fad og hæld væsken i den.
10. Når det hele er afdampet skulle du gerne have en smule brun/gul masse tilbage, skrab det sammen med et barberblad
11. Færdig

Jeg brugte omkring 2500 morning glory frø (Ipomoea tricolor), tror jeg valgte faven "Heavenly blue", og jeg købte dem i en dansk frøbutik. Jeg har egentlig fulgt den ret punktligt; kaffemølle blev til peberkværn, syltetøjsglas blev til et plastikkrus med låg der har været honning i og lod det trække omkring 8 dage - ellers har jeg gjort præcis som det stod, og de ting jeg har ændret på, bør jo ikke betyde det mindste.
Jeg har kigget på en billedeserie, hvor billederne ligner min proces meget godt - forstået sådan at farver, mængder og konsistenser ligner meget godt de ting jeg opnåede.

Jeg sluttede af med at have 2 g gul, fedtet masse, jeg delte op i 5 på øjemål - det er lidt svært at arbejde med og min vægt går kun til 0,1 g.
Vi tog så 1/5 hver. Dvs omkring 500 frø, der skulle være en kraftig dosis. Så gav vi os til at ryge og 1,5-2 timer efter tog vi 1/5 mere hver - vi oplevede ingen virkning overhovedet. Har det en så mild effekt, at hash fuldstændig kammuflere det eller har jeg gjort noget forkert?

I vil sikkert gerne vide en masse ting, jeg har glemt at skrive, så spørg løs!

På forhånd tak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dårlige frø?
Virkningen er i hvert fald væsentligt kraftigere end hash rusen :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg følger lige med, da jeg planlægger at bruge den samme tek snart til HBWR.

Medlem
Brugeravatar

Hey. Får svaret lidt sent - beklager.
Jamen jeg synes jo egentlig, jeg fik en ret god potion masse ud af det, så frøene har vel været fine?
Det eneste jeg kan se, der sku være forkert, er farven på de blomster frøene skulle blive til?

Medlem

har aldrig prøvet at lave ekstrakt før, men hvis du har en god portion af det burde du prøve at tage lidt mere af det en anden gang nu du ingen virkning fik.. kvaliteten af LSA frø varierer meget :) nogle får du et rimelig heftigt trip på ret få, hvorimod andre skal der en del flere til.
Jeg vil også anbefale at skaffe HBWR fremfor Morning Glory - synes de virker meget bedre

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
hvis du vil tage lsa så tag HBWR, knus dem og hav dem i munden i 20 minutter så går der ikke længe før du er derude af :p

Medlem
Brugeravatar

CoreyTrevor, vi spiste jo hvad der svare til 1000 frø hver, og det burde vist være rigeligt

Det var et bevidst valg at bruge morning glory, da der skulle være væsentligt mindre gift i skallen. Så vidt jeg har forstået, er der 100 % chance for en slem kvalme, hvis man bare tygger HBWR :p

Medlem

Det synes jeg ikke nødvendigvis (altså at HBWR giver kvalme).. har tygget op omkring 20 HBWR frø før, uden nogen betydelig form for kvalme. Der er altid et form for bodyload, men synes det går over når trippet for alvor sparker ind. Et par øl inden man tager frøene, og så en joint når trippet begynder at sparke ind hjælper rigtigt meget på det IMO :)
Du kan som Joe_biden siger også tage dem sublingualt (knus frøene, lad dem ligge inde i munden i 20 minutter eller lign. og spyt dem så ud), det er nok den metode der giver mindst kvalme. Der skal dog lidt flere frø til før man får tripper ligeså hårdt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
kvalmen var ikke så slem ved mit (ret stærke) hbwr trip, men havde nogle rigtig onde smerter random steder i kroppen, da LSA for blodkarrene til at trække sig meget sammen - det vidste jeg ikke, så fik en rigtig fin nøjer på da min hals, inderlår og mave begyndte at trække sig sammen i krampe... ved ikk om der er forskel på hbwr og mornin glory på den front.

Medlem
Brugeravatar

den ene gang jeg tog nogle hbwr, pillede jeg bare de små skaller af med en urtekniv. Derefter ud i vaskebaljen og skruppes godt med en skuresvamp. Ind i kæften, tygge tygge tygge i omkring 15 minuter og synke dem ;) Fik et sygt trip, som varede lige omkring 8 timer (Havde overhoved ingen mavepine) (Tog 10 frø) :D
- Bedre held næste gang :p

Og lige et enkelt spørgsmål: er der nogen af jer der ved om hbwr stadig er lovligt efter den nye lovgivning? (Tænker næmlig på at bestille nogle flere hjem) ;)

Medlem
Brugeravatar

Hej. Tak for svarende.
Har stadig ikke helt fået svar, men er nået frem til at købe HBWR frø næste gang :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hvis du har fulgt opskriften til punkt og prikke, og vi i øvrigt antager at den virker. Så vil jeg tro der er disse muligheder:
Du har du fået fat i de forkerte frø.
Du har købt frø der var forædlede til ikke at indenholde LSA.
Du har fået gamle/dårligt opbevarede frø, så indenholdet af de aktive alkaloider har været minimalt.

Så mit råd er at du kan prøve at købe nogle nye frø, fra et mere eksotisk sted. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så har jeg acetone med forhåbentlig LSA i, til at stå til afdampning... Jeg har brugt en kombination af guiden øverst her på siden og denne: https://www.dmt-nexus.me/forum/default. ... sts&t=8606

30g. HBWR blev malet i en kaffemølle, lagt i et syltetøjsglas med heptan - i alt i hvert fald 6 heptanvaske, måske 8 i løbet ad de næste par dage. 3 af vaskningerne blev filtreret(det lader til at fungere bedre end blot at lade frø materialet være soaked i nonpolært solvent).

Heptanen afskaffes og frøene lod tørre til ingen lugt af solvent. Derefter blev der foretaget 4 pulls med acetone; 3*30 min og 1*12t. Grunden til at jeg bruger acetone er fordi jeg i forvejen havde en del til at stå.

Jeg håber at det er afdampet imorgen i håb om et realtivt rent slutprodukt :) Jeg melder naturligvis tilbage..
Forresten har jeg læst at Ghana sorten af HBWR er ret ringe og Hawaii sorten langt bedre.. Det fandt jeg dog først ud af efter jeg havde bestilt dem, men der er også en kæmpe forskel i pris.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej. Tak for svarende.
Har stadig ikke helt fået svar, men er nået frem til at købe HBWR frø næste gang :)

Der er noget om at LSA'en ikke kommer fra selve frøet, men fra en fungus der vokser symbiotisk med planten. Prøv at kigge her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=41424#p569631 Hvis der er sandt vil brug af svampe dræbende sprøjtemidler f.... med mængden af LSA. Det kunne være en forklaring på hvorfor i ikke fik nogen virkning selv om i indtog ekstrakt fra et stort antal frø, hvis insistere på et svar :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har nogen adgang til denne; http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 2299001211 ?

Hvis det er sandt håber jeg sgu godt nok at de HBWR planter mine frø kommer fra, har været godt inficeret med den fungus :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har nogen adgang til denne; http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 2299001211 ?

Hvis det er sandt håber jeg sgu godt nok at de HBWR planter mine frø kommer fra, har været godt inficeret med den fungus :P

Jeg kom også til en dead end ved den artikel. Det har nogle interessante perspektiver, hvis man f.eks kunne finde et medie den kunne overleve på. Tænk, petriskåle med LSA producerne fungi...

Så OPRÅB til medlemmer der har adgang til en universitets computer! Vær venlige at score den artikel...

EDIT: F.... den er fra 99'. Det må sku da være muligt at finde den et eller andet sted.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg håber at det er afdampet imorgen i håb om et relativt rent slutprodukt :) Jeg melder naturligvis tilbage..
Forresten har jeg læst at Ghana sorten af HBWR er ret ringe og Hawaii sorten langt bedre.. Det fandt jeg dog først ud af efter jeg havde bestilt dem, men der er også en kæmpe forskel i pris.

Så er det inddampet og skrabet sammen. Det er blevet til mørkerødt/brunligt fedtet snadsk.. Guiden foreskrev ellers pulver, men hvad :P

Jeg vil skyde på at der er et sted mellem 10 & 20mg, men det er ikke vejet pga. konsistensen. Resterne fra inddampningsskålen er suget op i et stykke køkkenrulle med en smule IPA og lade fordampe så jeg kan prøve at indtage det inden længe :)

Medlem
Brugeravatar

Hej. Tak for svarende.

Der er noget om at LSA'en ikke kommer fra selve frøet, men fra en fungus der vokser symbiotisk med planten. Prøv at kigge her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=41424#p569631 Hvis der er sandt vil brug af svampe dræbende sprøjtemidler f.... med mængden af LSA. Det kunne være en forklaring på hvorfor i ikke fik nogen virkning selv om i indtog ekstrakt fra et stort antal frø, hvis insistere på et svar :wink:

Jamen jeg insisterer skam! :P
Tak for det. Jeg prøver at købe dem ved en hollandsk forhandler, jeg tidligere har købt svampekit ved - håbede ellers lige jeg kunne spare nogle penge på wiretransfer og fragt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg fik prøvet ekstraktet jeg lavede.. Dvs. det hele faktisk. Ingen virkning :(
Godt nok var de her frø møgbillige, men 250 stk. HBWR burde da give en eller anden form for virkning.

Ved ikke helt om jeg skal skyde skylden på strainen(Ghana) eller om det skyldes manglen på den fungus.

Edit: Nu har jeg malet ~40 frø til pulver og lagt i heptan, så får ddet 2 soaks af 30 minutter og filtering. Når det er tørt smider jeg det i vand indtil imorgen og prøver det :)

Medlem
Brugeravatar

Det var da lige godt utroligt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]