Hej Psy
Jeg ved ikke om jeg skulle have lagt det her, eller i visionære planter - ellers er mods velkommen til at flytte det.
Jeg har forsøgt at lave et LSA-ekstrakt med nedenstående fremgangsmåde
Jeg har kun dårlige erfaringer med bare at æde dem "rent". Jeg plejer at få ondt i maven selvom jeg skraber dem eller laver dem som et vandigt udtræk. Man kan lave et simpelt ekstrakt hvis man vil. Men som jeg sagde før er google det bedste til at finde sådanne simple opskrifter, jeg har luret mange opskrifter herinde også. Normalt bruger jeg Ipomoea violacea i stedet...
Jeg plejer at lave et ekstrakt, det er også en hyggelig process i sig selv: (Men kig på google, der er en milliard meninger om emnet, jeg siger ikke min er bedst overhovedet). Og husk at der går en del til spilde...
Påkrævede remedier:
Morter eller kaffemølle
Et stort sylteglas med låg
1 flaske rensebenzin
1 flakse isopropylalkohol
Kaffefiltre
BHW frø eller blå-tragtsnerlefrø (Læs op om mængden).
- Frøene skal være ubehandlede og ubejdsede da man ellers kan få slem mavepine.
Fremgangsmetode:
1. Knus frøene, (de skal knuses meget fint, brug evt. en kaffemølle).
2. Læg de knuste frø ned i et syltetøjsglas og overhæld med rensebenzin indtil alle frø er dækket, lad det stå i en time.
3. Hæld rensebenzinen fra frøene så godt du kan, (rensebenzinen skal derefter bare smides ud).
4. Overhæld med ny rensebenzin og lad det stå endnu en time.
5. Den nye portion rensebenzin skal nu fjernes helt fra frøene, denne gang skal det hele hældes igennem et kaffefilter så du får alt rensebenzinen væk
(Rensebenzinen skal derefter også bare smides ud, frøene/grumset skal du beholde!).
6. Læg de knuste frø/grums ud på en avis og lad dem afdampe i mindst 12 timer ved stuetemperatur, frøende skal tørre 100%.
(De må ikke lugte af rensebenzin på dette tidspunkt, ellers skal de tørre mere).
7. Placer nu de tørrede frø i et syltetøjsglas. Tilsæt isopropylalkohol, (eller ethanol hvis andet ikke er til at skaffe), indtil alle frøene er dækket.
Lad det stå i et par dage. (Nogle lader det stå i en uge, andre i 2-3 dage. Jeg anbefaler 5 dage). Glasset skal rystes en gang i døgnet.
8. Efter at have ventet et par dage, hælder du isopropylalkoholen igennem et kaffe/thefilter for at fjerne frøskallerne.
(Denne gang er det frøskallerne der skal smides ud eller gemmes til andre projekter, isopropylalkoholen skal gemmes!)
9. Nu skal isopropylalkoholen afdampe i en åben skål, tag derfor et fad og hæld væsken i den.
10. Når det hele er afdampet skulle du gerne have en smule brun/gul masse tilbage, skrab det sammen med et barberblad
11. Færdig
Jeg brugte omkring 2500 morning glory frø (Ipomoea tricolor), tror jeg valgte faven "Heavenly blue", og jeg købte dem i en dansk frøbutik. Jeg har egentlig fulgt den ret punktligt; kaffemølle blev til peberkværn, syltetøjsglas blev til et plastikkrus med låg der har været honning i og lod det trække omkring 8 dage - ellers har jeg gjort præcis som det stod, og de ting jeg har ændret på, bør jo ikke betyde det mindste.
Jeg har kigget på en
billedeserie, hvor billederne ligner min proces meget godt - forstået sådan at farver, mængder og konsistenser ligner meget godt de ting jeg opnåede.
Jeg sluttede af med at have 2 g gul, fedtet masse, jeg delte op i 5 på øjemål - det er lidt svært at arbejde med og min vægt går kun til 0,1 g.
Vi tog så 1/5 hver. Dvs omkring 500 frø, der skulle være en kraftig dosis. Så gav vi os til at ryge og 1,5-2 timer efter tog vi 1/5 mere hver - vi oplevede ingen virkning overhovedet. Har det en så mild effekt, at hash fuldstændig kammuflere det eller har jeg gjort noget forkert?
I vil sikkert gerne vide en masse ting, jeg har glemt at skrive, så spørg løs!
På forhånd tak