Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Goddaws...

Jeg har søgt og søgt, og også fundet metoden fra salt -> freebase - men jeg kan ikke finde metoden fra freebase -> salt. Overvejede om man kunne bruge DMT metoden til fumerat, men har dog aldrig hørt om 5-MeO-DMT fumerat.

Jeg har en idé om at HCl skal blandes med et solvent + 5-MeO-DMT skal blandes med samme type solvent, hvorefter de 2 solventer skal blandes og inddampes. Syren former så vidt jeg har forstået salt ud af freebasen og når solventet er fordampet burde der være 5-MeO-DMT HCl tilbage..

1. Er ovenstående teori korrekt for det første?
2. Er et solvent nødvendigt/anbefalelsesværdigt og hvilket bør bruges? Jeg er i tvivl da HCl jo er i vandig opløsning på max 37%
3. Mit næste problem er blandingsforhold mellem HCl, evt. solvent og 5-MeO-DMT - jeg tænker at der findes en "formel". Hvis nogen kan lede mig den rette vej skal jeg nok selv forsøge at lave udregningen og få den verificeret her inden jeg før noget forhastet.

Er det helt ude i skoven? Evt. bedre foreslag? :)

//blazR

Admin
Brugeravatar

Det optimale vil være, hvis du har adgang til diethylether og så ekstrahere 37% saltsyre med ether, så du får en opløsning af HCl i ether. Denne opløsning kan du dryppe i en opløsning af din freebase (i ether) og saltet vil udfælde. Det kan så filtreres fra igen.

Men hvorfor HCl? Hvis jeg bare ville ha et vandopløseligt salt af 5-meo-dmt, og jeg kun havde mit køkken til rådighed, ville jeg nok gå efter citratet eller acetatet. Generelt er det besværligt og farligt at lave HCl salte udenfor et laboratorie.

Du skal bruge:
Et shotglas
Engangssprøjter fra apoteket (20 ml)
Rensebenzin
Fortyndet eddikesyre eller citronsyre opløst i vand (ikke for høj konc)

Fremgangsmåde:
Hæld ca 10 ml af syren ned i glasset, opløs din freebase i rensebenzin (5-10 ml) og hæld opløsningen ned i glasset. Sæt låg af en eller anden art på glasset og ryst det 3-4 gange. Dette skulle gerne omdanne alt freebase til saltet og ekstrahere det over i vandfasen. Vandfasen kan efterfølgende suges op med en sprøjte og fordampes på en overflade, hvilket burde gi saltet.

Problemet er, hvis man ikke kender renheden af sin freebase. Freebase og syre skal selvf tilsættes i ækvimolære mængder (husk at citronsyre er triprot). Ellers kommer det endelige produkt til at indeholde overskud af syre, eller også er alt freebase ikke blevet omdannet. Jeg ville nok gøre det en dose ad gangen, så du måler dosen efter hvor meget freebase du afvejer.

Det er selvf ikke optimalt at have overskud af en syre i produktet, hvis du skal sniffe det eller lign. I øvrigt har jeg aldrig prøvet ovenstående teknik, men i princippet burde det virke.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak Imp. Formålet er netop at kunne sniffe eller plugge det.

Rensebenzinen jeg skal bruge, skal det være naphta eller n-heptan? Matas's er n-heptan og Borup's er naphta svjv.
Jeg tror umiddelbart jeg vælger eddikesyre - jeg skal vel kende koncentrationen inden jeg kan omregne præcis hvor meget der skal bruges?

Freebasen burde væren 98% renhed eller mere, men det er kun testet in vivo :P

//blazR

Admin
Brugeravatar

Om du bruger rensebenzin fra Borup eller Matas er ligegyldigt.
Jep, du skal kende koncentrationen af din syre. Det eddikesyre man kan få i supermarkedet er vist 32 vol% så vidt jeg husker. Det kan omregnes til en molaritet. Så kan du regne ud hvor stort et volumen, du skal bruge til f.eks. 20 mg freebase. I øvrigt kan jeg forestille mig, man kan slippe af med overskydende eddikesyre ved at varme det endelige produkt ved lav varme i en ovn. Men hele hytten kommer nok til at lugte af eddike :P

Hvis du skal plugge det, kan du bare veje en dose freebase af og smide det ned i noget eddike. Efter det hele er opløst, er det klar til at plugge. Tror ikke endetarmen tager skade af en smule eddike :)

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nå, nu blev det citronsyre. Kemisk rent.

Jeg kan så forstå at jeg skal blande citronsyre med vand; hvor meget citronsyre i forhold til vand?
Hvis man går udfra det er 50mg. 5-MeO-DMT freebase jeg starter med.

Og hvor meget solvent skal bruges til 50mg 5-MeO-DMT freebase?

5-MeO-DMT har 218.298 g/mol.
Citronsyre har 192.124 g/mol (anhydrous)

Jeg er lidt ude at skide mht. hvordan det udregnes.. :x

//blazR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kan, så vidt jeg ved, godt sniffe freebase?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kan, så vidt jeg ved, godt sniffe freebase?

Har jeg skam prøvet, men det svider sgu godt nok!

Generelt skal freebase'r ikke sniffes så vidt jeg har forstået.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du skal plugge det, kan du bare veje en dose freebase af og smide det ned i noget eddike. Efter det hele er opløst, er det klar til at plugge. Tror ikke endetarmen tager skade af en smule eddike :)

Kan samme metode bruges med citronsyre? Går ud fra jeg skal bruge 1 eller 2 ml. vand - hvor meget citronsyre skal bruges?

//blazR

Admin
Brugeravatar

Hvis det er i lav nok koncentration, tror jeg ikke lidt citronsyre er slemt for nummeren. Du skal bruge meget lidt citronsyre for fuld omdannelse til citratet (citronsyre er triprot og selv monohydratet vejer mindre end 5-meo-dmt). Dvs du ihvertfald skal bruge under 7 mg citronsyre pr. 20 mg 5-meo-dmt. Gider ikke til at regne det præcist ud. Det må du selv gøre :)

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nice Imp, tak! :) Hvordan udregnes det præcist - altså hvad er formlen?

Det er vel korrekt antaget at det har noget med g/mol at gøre :P Skal naturligvis nok selv regne..

//blazR

Stodder
Brugeravatar

blazR skrev:
altså hvad er formlen?

n = m/M => antal mol = vægt i gram / molar masse

M(5-meo-DMT) = 218,29 g/mol
M(citronsyre) = 192,12 g/mol (210,14 g/mol for monohydratet)

n(5-meo-DMT) = m/M = 0,020 g / 218,29 g/mol = 9,162*10^-5 mol

Citronsyre er som nævnt triprot så 1 mol af det reagerer med 3 mol 5-meo-DMT.

n(citronsyre) = n(5-meo-DMT)/3 = 3,054*10^-5 mol

m(citronsyre) = n*M = 3,054*10^-6 * 192,12 = 5,9 mg (6,4 mg for monohydrat)

Jeg keder mig så det blev vist lidt unødigt detaljeret :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror jeg har forstået formlen nu. Det som er skrevet herover, har jeg regnet efter og kan komme frem til samme resultat :)

Kan jeg venligst få verificeret at dette er korrekt såfremt jeg skal starte med 50mg. 5-MeO-DMT freebase? Så jeg er sikker på jeg har styr på det :P

M(5-meo-DMT) = 218,29 g/mol
M(citronsyre) = 192,12 g/mol (210,14 g/mol for monohydratet)

n(5-meo-DMT) = m/M = 0,050 g / 218,29 g/mol = 2,290*10^-4 mol

n(citronsyre) = n(5-meo-DMT)/3 = 7,635*10^-5 mol

m(citronsyre) = n*M = 7,635*10^-5 * 192,12 = 14,6 mg

//blazR

Stodder
Brugeravatar

^Det ser rigtigt nok ud.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg siger i hvert fald tak for hjælpen, endnu en gang.

Det var en succes. Jeg opmålte 5ml vand til 50mg. 5-MeO-DMT freebase og >15mg citronsyre. Først opløste jeg citronsyren i vandet og derefter 5-MeO-DMT'en.

Det virkede efter hensigten til plugging. Jeg har <2ml opløsning tilbage - vil prøve at inddampe og insuflere det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan var inddampningen? :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Daw incase. Satte det til inddampning tidligere i dag - ca. halvdelen er vel inddampet vil jeg skyde på.

Skal nok lige melde tilbage når det er færdigt :)

//blazR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Øv også hørte man aldrig mere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Daws.. Så er det inddampet, men har ikke fået taget mig sammen til at skrabe det sammen i skålen endnu. Det ser godt nok ikke ud af meget.

Jeg kan forestille mig at saltet har haft svært ved at krystallisere pga. det relativt høje vandindhold.

//blazR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nååh, jeg fik taget mig sammen(for science!). Det var ingen succes med inddampningen - resten af det citrat-"salt" der var tilbage >15mg, var blevet til en olie. Jeg har sandsynligvis gjort noget forkert.

Jeg lod det stå i en metalskål med låg over, som ikke sluttede helt tæt. Hvis jeg selv skal komme med et bud skulle det måske være stillet koldere. Det stod i en lukket skuffe, i et forholdsvis koldt lokale. Mørkt.

Tager jeg lidt fejl af at man kan inddampe saltopløsningen fra vand? Skulle det have været gjort med solvent istedet, og så være stillet koldt så saltet udfældes?

Første forsøg var en succes med vandig opløsning rektalt :P

//blazR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det optimale vil være, hvis du har adgang til diethylether og så ekstrahere 37% saltsyre med ether, så du får en opløsning af HCl i ether. Denne opløsning kan du dryppe i en opløsning af din freebase (i ether) og saltet vil udfælde. Det kan så filtreres fra igen.

Men hvorfor HCl? Hvis jeg bare ville ha et vandopløseligt salt af 5-meo-dmt, og jeg kun havde mit køkken til rådighed, ville jeg nok gå efter citratet eller acetatet. Generelt er det besværligt og farligt at lave HCl salte udenfor et laboratorie.

Du skal bruge:
Et shotglas
Engangssprøjter fra apoteket (20 ml)
Rensebenzin
Fortyndet eddikesyre eller citronsyre opløst i vand (ikke for høj konc)

Fremgangsmåde:
Hæld ca 10 ml af syren ned i glasset, opløs din freebase i rensebenzin (5-10 ml) og hæld opløsningen ned i glasset. Sæt låg af en eller anden art på glasset og ryst det 3-4 gange. Dette skulle gerne omdanne alt freebase til saltet og ekstrahere det over i vandfasen. Vandfasen kan efterfølgende suges op med en sprøjte og fordampes på en overflade, hvilket burde gi saltet.

Problemet er, hvis man ikke kender renheden af sin freebase. Freebase og syre skal selvf tilsættes i ækvimolære mængder (husk at citronsyre er triprot). Ellers kommer det endelige produkt til at indeholde overskud af syre, eller også er alt freebase ikke blevet omdannet. Jeg ville nok gøre det en dose ad gangen, så du måler dosen efter hvor meget freebase du afvejer.

Det er selvf ikke optimalt at have overskud af en syre i produktet, hvis du skal sniffe det eller lign. I øvrigt har jeg aldrig prøvet ovenstående teknik, men i princippet burde det virke.

Ville det ikke være muligt bare at komme freebasen i noget vand, og så tilsætte en syre lidt af gangen under svag opvarmning til din base er opløst. Og så lade dit vand fordampe?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]