Hej psy.dk
Når man renser et produkt med acetone, hvordan forgår det så helt præcist og hvilke produkter kan man rense(eller hvilke kriterier skal produktet besidde)? Er der et spild af det rene produkt under rensningen og hvor stort er det?
Engang i næste uge får jeg mdma hjem i hvad jeg altid har vurderet til at været på krystalform, men det har haft et rødligt skær. Vil jeg kunne udføre en såkaldt acetone vask på dette, for at finde en renhedsprocent?
Jeg får også 2cb hjem, vil man kunne lave en rensning af dette, igen med det formål at finde ud af hvor rent det er?
Håber i kan oplyse mig omkring dette.
Mvh Bjerr3

Ideen er, at et salt af mdma (f.eks. mdma hydrochlorid) er ringe opløseligt i acetone. Urenhederne er så åbenbart opløselige i acetone og skylles med ud gennem filteret. Mdma saltet er meget opløseligt i vand og opløseligheden i acetone stiger med temperaturen. Det er derfor, der skal bruges iskold og tør acetone.
Man kan ikke bestemme renheden af et stof udfra en acetonevask. Mdma saltet vil nok ikke være det eneste stof i blandingen, som er uopløseligt i acetone. Jeg ved ikke, om man kan rense 2c-b på den måde. Men det meste 2c-b i dk er så rent, at det er overkill imo.
psylover skrev:
hey en syre-base ekstraktion er det eneste der kan garantere et rent produkt med hensyn til opbevaring kan det opbevares ved stuetemperatur kan det holde i flere tusinde år da det er et meget stabilt molekyle
håber at det hjælpe
peace out
psylover
En syre-base ekstraktion kan ikke garantere et rent produkt. Alle andre aminer kommer med i en a/b ekstraktion plus en masse, som har lige opløselighed i vand og upolære solventer. De bedste måder at gøre et stof meget rent derhjemme er enten ved en omkrystallisering eller ved at gøre det til freebase og destillere det. Jeg ville nok vælge en omkrystallisering, da det kræver en vakuumpumpe, hvis det skal destilleres. Med det sagt ville en a/b ekstraktion nok gøre det meget renere end en acetonevask.