Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 maj 2013 12:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Dvs. du altså laver 6-7 pulls i alt? :P

Jeg tror jeg vil prøve mig frem med en sprøjte og så om det ikke skulle kunne gøre tricket :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2013 12:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Nej ikke rigtigt.. Det er blot adskillelsen af de 2 faser fra 4. pull som jeg foretager 2-3 gange(heptanen er jo den samme), for at undgå så meget mekanisk spild som muligt.

Jeg har prøvet mig frem med sprøjter og madpipetter også, og det er ikke noget jeg vil anbefale. Men det kan jo selvfølgelig være du er mere heldig med det end jeg har været :)

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2013 13:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hehe ja ja, jeg forstår det skam godt ;)

Altså jeg regner også med at få en del snask med over, men det jeg så havde tænkt mig var at varme det op med det samme i et vandbad og dekantere det over i en ny skål - tror du det ville fungere?

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2013 13:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det ville garanteret fungere, ja :)

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2013 13:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Jep, samme problem her. Tror aldrig jeg rigtig fandt en måde hvor der ikke var mekanisk spild. Jeg kan huske så efter grovsortering kom jeg det på gennemsigtige vin eller vodka flasker tror jeg det var. Så at skillelaget er oppe i flaskehalsen og så bruge en sprøjte til at suge op. Men der har altid været noget goo jeg her kasseret eller gemt "til en anden gang". Det kan også nogle gange være et spørgsmål om tålmodighed, med tiden vil de to lag skille sig mere ad.
Hmm... Alt det snak om ekstraktion gi' mig helt lyst til at læse op på det og se hvad der sket de sidste par år, nexus here I come! Det er jeres skyld hvis jeg køber MHRB i løbet af de næste måneder :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2013 13:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det er jeres skyld hvis jeg køber MHRB i løbet af de næste måneder :wink:


Jeg fralægger mig et hvert ansvar for hvad du køber :D

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2013 14:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Det er jeres skyld hvis jeg køber MHRB i løbet af de næste måneder :wink:


Jeg fralægger mig et hvert ansvar for hvad du køber :D


Så du vil altså ikke betale mit bark, opløsningsmidler, udstyr og måske lidt løn eller rådighedsbeløb nu hvor jeg er ellers er parat til at arbejde, endda afprøve det endelige resultat i videnskabens og Den Kollektive Bevidsthed tjeneste? Nu er jeg sku lidt skuffet over dig blazR, det kan jeg godt mærke :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2013 15:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Nu har jeg skilt faserne 6 gange, og kan se at i min pyrexflaske har skilt sig, et dejligt lag heptan på ca 1½ cm :S Fuck it, det ryger i køleskabet og så fortsætter jeg i næste uge :)

Er der ikke noget avanceret kemiudstyr der kan vacuumsuge det hele op og filtrere heptanen fra vandfasen? :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2013 15:06 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Hvis man ekstraherer 3 gange er det lige meget, at der er lidt heptan tilbage i vandet. Der er alligevel så lidt dmt i det efter 3 ekstraktioner. Jeg ved ikke, hvad fordelingskoefficienten for dmt mellem vand og heptan er. Men det er nok tæt på 99% af dmt'en der kommer med efter første ekstraktion. De sidste 2 ekstraktioner er bare for at få det allersidste med. Jeg ville selv være ligeglad, om der var lidt heptan tilbage i vandet efter 3 ekstraktioner.

Hvad angår mindre vand synes jeg, det blir for grødet og snasket med mindre. Det blir i forvejen noget tykt snask, som dybest set er noget lort i en skilletragt.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2013 13:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hvis man ekstraherer 3 gange er det lige meget, at der er lidt heptan tilbage i vandet. Der er alligevel så lidt dmt i det efter 3 ekstraktioner. Jeg ved ikke, hvad fordelingskoefficienten for dmt mellem vand og heptan er. Men det er nok tæt på 99% af dmt'en der kommer med efter første ekstraktion. De sidste 2 ekstraktioner er bare for at få det allersidste med. Jeg ville selv være ligeglad, om der var lidt heptan tilbage i vandet efter 3 ekstraktioner.

Hvad angår mindre vand synes jeg, det blir for grødet og snasket med mindre. Det blir i forvejen noget tykt snask, som dybest set er noget lort i en skilletragt.


Så det du siger er, at det faktisk burde være bedre at bruge én omgang heptan, og bliver ved med skille faserne, til man har fået alt heptanen skilt fra vandet. End at få skilt heptanen delvist fra vandet, inden man tilføjer mere heptan, og derved vel gør koncentrationen af DMT i heptanfasen mindre, pga. en større samlet mængde heptan?

EDIT: Der er jo altid et mekanisk spild, og det er så godt som umuligt at skille alt heptanen fra vandet første gang man lader det løbe igennem skilletragten.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2013 18:21 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Det er bedst at ekstrahere flere gange med nyt heptan, og så ikke få det hele med hver gang. Nu ved jeg ikke, hvor meget kemi du har haft i gymnasiet. Men det er en ligevægt, hvor du fjerner produkt på højre side. Dvs vi ser på reaktionen

DMT (opløst i vand) --> DMT (opløst i heptan)

Man driver ligevægten langt mod højre ved at fjerne heptanfasen og erstatte den med rent heptan. Derfor er det bedre at ekstrahere med 3x30 mL end 1x90 mL.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2013 20:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det er bedst at ekstrahere flere gange med nyt heptan, og så ikke få det hele med hver gang. Nu ved jeg ikke, hvor meget kemi du har haft i gymnasiet. Men det er en ligevægt, hvor du fjerner produkt på højre side. Dvs vi ser på reaktionen

DMT (opløst i vand) --> DMT (opløst i heptan)

Man driver ligevægten langt mod højre ved at fjerne heptanfasen og erstatte den med rent heptan. Derfor er det bedre at ekstrahere med 3x30 mL end 1x90 mL.


Yes, det tror jeg du har forklaret mig før, jeg udtrykte mig måske ikke så forståeligt hehe :)

Det jeg mente er, at hvis vi nu har en 500mL blanding, så står der i guiden at vi skal bruge 3x30mL heptan.
Min tanke er, at det måske ville være bedre kun at bruge 1x30mL pr 500mL og så fokusere på at få skilt faserne 100% fra hinanden fordi at det er meget svært at undgå der kommer heptan over i vandfasen når man skiller faserne. Derfor vil det blive mere og mere heptan i vandblandingen jo flere ekstraktioner man laver.
Grunden til at det er svært at skille faserne helt er fordi man er alt for utålmodig, netop pga. man skal nå at ekstrahere så mange gange.
Derfor ville det måske være bedre at blande 500mL blanding med de 30mL heptan, og så vente f.eks. 1-3 timer, derefter at skille faserne ekstremt langsomt, evt. vente en time eller to når man når bunden af heptanfasen, så man næsten får skilt faserne 100% fra hinanden.

Det er nogle tanker jeg har gjort mig ud fra at du fortalte at 99% af dmten bliver trukket over i den første omgang heptan man smider i suppen.

Jeg har i hvertfald tænkt mig at eksperimentere med det, hvis det viser sig at fungere, vil det både blive langt nemmere, og sjovere at ekstrahere dmt :D

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2013 17:56 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Det er kun et gæt med de 99%. Jeg ved det ikke. Man er mere på den sikre side ved at ekstrahere 3 gange. Og det er bottomline. Synes den her diskussion går i cirkler.

Jeg har aldrig haft nogle større problemer med at få skilt faserne. Opløs evt noget salt i vandfasen, det øger ionstyrken og får det ofte til at skille lettere, hvis der dannes emulsioner.

Anyway, du kan jo prøve at ekstrahere halvdelen af et batch 1 gang og den anden halvdel 3 gange for at se, hvor meget du får ud :)

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2013 12:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
hypnos> i dag har jeg lært at hvis du vælger at lade hele din ekstraktion stå uden at separere faserne, i et par timer, ville der sikkert også udfældes DMT på toppen af bundfaldet, men det ville være badet i stærk uønsket NaOH. det var i hvert fald sådan jeg forstod det.... måske tager jeg fejl...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2013 20:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 aug 2013 14:35
Indlæg: 8
Lige et par rookie spørgsmål:

1. Får man samme mængde produkt hvis man putter heptanen i fryseren, som hvis man lader den fordampe?

2. For lige at simplificere processen; Jeg blander mhrb med naoh blandingen, ryster og ryster, og filtrerer "snasket" fra med evt. stempelkande og filter/klæde. Derfra tilsætter jeg heptan for at trække DMT'en ud af naohopløsningen, og derfra handler det om enten at fordampe heptanen, eller stille det i fryseren så heptan skiller fra DMT.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2013 01:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
1. Det korte svar; ja.
Fordelen ved at fryse krystallerne ud er dels at produktet ofte blivere renere og at solventet kan genbruges..

2. You got it.. det er dog ikke et must at filtrere rodbarken fra, især ikke hvis dit MHRB er pulveriseret.
Men uanset hvad gør det sikkeret separationen af faser nemmere og hurtigere.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2013 14:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 aug 2013 14:35
Indlæg: 8
Suuuuper :)

Hvordan gøres det rent praktisk med frysningen? Nu er det jo et solvent, så hvis jeg hælder det i en plasticbøtte fra tupperware, vil det så ikke trække noget ud af plasticcen?


EDIT: Kan borosilikatglas tåle at komme i fryseren?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2013 15:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jep.. borosilikat eller pyrex. Jeg har nogle gange brugt keramik også.
Sørg for at dække beholderen til med f.eks husholdningsfilm

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2013 20:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
sååå final moments,
mit første forsøg:
i første omgang starter jeg med et lille small scale test forsøg med 150 gram mimosa hostilis. og alt efter resultaterne så vil jeg overveje om jeg bør koge resten af mit kilo mimosa hostilis ned..
fremgangsmetoden:

1) ayahuasca teen:
jeg blanderr 4L vand til ca150 g MHRB blandet med en ½dl eddike.
det simres ned til 1 liter.

2)Blanding A:
jeg blander nu 80 gram NaOH ned i 0,5 liter vand, (bare for at opløse det) også blander jeg NaOH vandet, med Ayahuasca teen- også lader jeg den stå i 1 time, omrørt kraftigt 4 gange....

3) blanding B1:
0,5 liter af Blanding A hældes i en stor skilletragt og tilsættes herefter 30mL rensebenzin
proppen på, omryst blanding b1, udlign trykket engang i mellem, lig skilletragt på holder, prop fjernes, vent til faserne er skilt, tilsæt nogen dråber saltvand, og skilletragten rystes, dette ionisere blandingen, og fremskrider skilningen.
4) faserne:
når skilningen er synlig efter en times tid, så tappes nederste fase over i en glas beholder/ og den øverste fase som er den potente del af "blanding B1" i hældes et pyrex fad, lad den nederste fase af blanding B1 blive i glas beholderen
5)repetition:
fortsæt med resten af blanding A som før, og tag alle de nederste faser ned i glas beholderen (hvis der er plads til det) og alle de øverste faser ned i et pyrex fad
6)nedre faser:
det hældes ned i skilletragten tilsat 30mL rensebenzin per 0,5L også fortsætter jeg som før øverste faser der, og nederste faser her. og bla bla bla
7)rester af MHRB
Jeg tager resterne af mimosa hostilis som jeg kogte te på, og forsøger at ekstrahere DMT på det, bare for at se om jeg fik det hele med (det da meget sjovt lige at vide det syntes jeg) det får samme procedure....
8) jeg inkludere billeder meget snart.


Senest rettet af Marathon 30 aug 2013 22:52, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2013 09:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
såååh final moments, (jeg starter med ekstraktionen efter jeg har fået denne opskrift bekræftet, af jer, og hvis ikke så omskriver jeg den bare) første forsøg er et lille small scale test forsøg med 150 gram mimosa hostilis, fremgangsmetoden er stortset den samme som i opskriften, bortset fra at jeg simre MHRB´en ned, jeg bruger 4L vand denne gang, blandet med en ½dl eddike. blandingen simres ned til 1 liter, så er DMT´en trukket ud af barken ud i vandet (så kan jeg hygge mig med det - det tager lang tid at fordampe 3 liter vand i simring) også blander jeg 80 gram NaOH ned i 0,5 liter vand, (bare for at opløse det) også blander jeg NaOH vandet, med Ayahuasca teen- (dette vælger jeg at kalde "blanding A" i resten af teksten....) også lader jeg den stå i 1 time, omrørt kraftigt 4 gange.... 0,5 liter af Blanding A hældes i en stor skilletragt og tilsættes herefter 30mL rensebenzin dette kalder jeg "blanding B1"...proppen på, omryst, udlign trykket engang i mellem, lig skilletragt på holder, prop fjernes, vent til faserne er skilt, tilsæt nogen dråber saltvand, og skilletragten rystes, dette ionisere blandingen, og fremskrider skilningen. nederste fase tappes over i en glas beholder, den øverste fase som er den potente del af "blanding B1" i hældes et pyrex fad, lad den nederste fase af blanding B1 blive i glas beholderen, og fortsæt med resten af blanding A som før, og tag alle de nederste faser ned i glas beholderen (hvis der er plads til det) og alle de øverste faser havde jeg planlagt at putte ned i samme pyrex fad, men jeg har fået den smarte ide, at separere alle udfældninger til sit eget individuelle pyrex fad, hvorfor: jeg finder det interessant at se hvor stor en vægtforskel der er, på alle udfældninger,........ tilbage til de nederste faser a blanding B1, som nu er EN blanding, det hældes ned i skilletragten tilsat 30mL rensebenzin per 0,5L også fortsætter jeg som før øverste faser der, og nederste faser her. bla bla bla ;) når alt det er gjord og jeg har måske 8 seperate pyrex fade, fyldt med individuelle heptan faser, så skal det selvfølgelig i fryseren i noget tid, jeg er usikker på hvor lang tid.. men alle fadene bliver kaldt A,B,C,D,E osv bare for at holde styr på det, (man må da godt være perfektionistisk????) det næste jeg så gør er at tage den mimosa hostilis som jeg kogte te på, og forsøger at ekstrahere DMT på det, bare for at se om jeg fik det hele med (det da meget sjovt lige at vide det syntes jeg) det får samme procedure....


Sikke et rodet indlæg.. :shock:
Jeg er sikker på du havde fået flere svar hvis du havde brudt din tekst på i afsnit ;)

Når det så er sagt, lader det til at du har meget godt styr på den teoretiske del...
Et råd herfra, er ikke at ændre og tilføje for meget på metoden før du mestrer det basale. Held & lykke :)

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team