Citat:
Jamen... Det skulle jo netop ikke bruges rekreationelt? Og jeg kender da flere som i tidernes løb har fået et kick ud af at lave små mængder sprængstoffer for sjov - det må da være rekreativ brug? Fælles for potente, potentielt dødbringende gifte og sprængstoffer er at opskrifterne kan misbruges af folk til at gøre skade på sig selv eller andre.
Egentlig er jeg enig med dig. Set i retrospekt er det dumt at spørge om giftopskrifter på offentlig tilgængelige sider. Den kunne jeg godt have tænkt over. Men jeg finder stadig logikken problematisk, da amfetaminer f. eks også er skadelige, men dog stadig kan diskuteres frit i kemiske sammenhænge på sitet.
Citat:
Hvor højt må niveauet være, og er engelsk litteratur acceptabelt? Nogen specielle punkter indenfor farmakognosien / fytokemien du gerne vil have dækket? Og nej, jeg har næppe en bog stående med en trin-for-trin guide til ekstraktion af tropan alkaloider...
Jeg er illitterær på området, og har kun haft absolut basis kemi i gymnasiet. Men anbefal gerne bøger på højere niveau, hvis du oven i hatten vil pege mig i retning af nogle bøger der kan give mig den nødvendige forståelse til også at forstå niveauet

Edit: Jeg er specifikt interesseret i 'natur'-kemi med fokus på lægeplanter og giftplanter (den sidste kan jeg forestille mig er mindre tilgængelig). Takker for hjælpeviljen.
edit 2: Litteraturen må iøvrigt gerne være på engelsk