Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 jul 2025 05:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Everyone :)

Mig og en ven har fået en ret stor - og ret irrationel - lyst til at lave en slags 'gift' med Atropin. Det skal siges at jeg ved next-to-nothing om kemi, da det først er for nyligt at det er begyndt at intressere mig. Men forestiller mig at Atropinen skal 'isoleres' eller sådan noget?. Kan I fortælle mig hvordan sådan noget gøres, eller eventuelt pinpointe mig i retning af noget letforståeligt litteratur om emnet, som en nybegynder vil forstå? :).

note: Vi vil selvfølgelig hverken indtage eller på andre måde bruge Atropinen til noget. Vi finder det bare interessant at naturen er i stand til at finde på noget så potent og ækelt som natskygge og dets aktive stoffer :)

Iøvrigt er min idé at det in the end, helst skal være i flydende form. Men for dette kan man vel bare blande det op med noget vand og røre godt rundt for at skabe en homogen blanding, ikke?.

Tak for jeres tid, og håber I kan sympatisere med min morbide deliriant-fascination :mrgreen:

RETTELSE: Jeg var vidst lidt for ivrig der, fik ikke researchet det nok. Det ser ud til at være SOLANIN, og ikke Atropin jeg skal 'extracte'.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hvad i alverden vil du med solanin? Det er et steroid alkaloid, og ikke et af tropan alkaloiderne. Det virker ikke som en deliriant, og er ikke en specielt imponerende gift. Desuden findes den ikke i Atropa belladonna - du kan få den f.eks. fra sort natskygge, bittersød natskygge - eller kartoffelplanten.
Du kan godt få atropin fra A. belladonna, men det er svært at adskille fra de andre tropan alkaloider som er i planten, såsom skopolamin og hyoscyamin. Skopolamin er alligevel den mest potente til at inducere deliriøse tilstande så vidt jeg ved.
Men som du selv skriver er det ret heftige sager, der kan ske uheld under ekstraktionen og den færdige opkoncentrerede deliriant / gift vil kunne misbruges til mange fæle formål. Derfor synes jeg ikke vi skal servere dig en forskrift på hvordan man udfører ekstraktionen.

Junior medlem

Godt ord igen Prometheus.

Men for at citere wikipedia (som selvfølgelig kan tage fejl): " Symptoms include nausea, diarrhea, vomiting, stomach cramps, burning of the throat, cardiac dysrhythmia, headache and dizziness. Hallucinations, loss of sensation, paralysis, fever, jaundice, dilated pupils and hypothermia have been reported in more severe cases"

http://en.wikipedia.org/wiki/Solanine

Jeg finder det iøvrigt forkasteligt, at du indirekte mistænker mig for at ville bruge den. Intet levende væsen fortjener et badtrip af så olympiske dimensioner, som natskygge lader til at kunne give.

Edit: Men når moral-rytteriet ikke tillader dig, at fortælle mig om selve processen, kan du så pege mig i retning af noget relevant kemi litteratur, der kan oppbygge en forsvarlig viden om phytokemi? (kemi specifikt involverende planter)

Senest rettet af gufBerg 03 aug 2010 18:04, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
gufBerg skrev:
Godt ord igen Prometheus.

Men for at citere wikipedia (som selvfølgelig kan tage fejl): " Symptoms include nausea, diarrhea, vomiting, stomach cramps, burning of the throat, cardiac dysrhythmia, headache and dizziness. Hallucinations, loss of sensation, paralysis, fever, jaundice, dilated pupils and hypothermia have been reported in more severe cases"

http://en.wikipedia.org/wiki/Solanine

Hallucinationer er en ret almindelig effekt af mange gifte i livstruende doser - solanin er ikke en nogenlunde målrettet deliriant på samme måde som skopolamin, og den forekommer ikke i A. belladonna

gufBerg skrev:
Jeg finder det iøvrigt forkasteligt, at du indirekte mistænker mig for at ville bruge den. Intet levende væsen fortjener et badtrip af så olympiske dimensioner, som natskygge lader til at kunne give.

Hvem siger at jeg mistænker dig for at ville bruge den? Al information som lægges på Psychedelia er offentligt tilgængelig for hvem som helst. Vi tillader heller ikke folk at lægge bombeopskrifter op.

Junior medlem

Citat:
Vi tillader heller ikke folk at lægge bombeopskrifter op.

Mig bekendt er bomber og delirianter også vidt forskellige ting. F. eks har jeg aldrig hørt om rekreationel brug af sprængstoffer.

Citat:
solanin er ikke en nogenlunde målrettet deliriant på samme måde som skopolamin

Fantastisk. Brugbar information. Jeg takker :)

Insane psychedelia user!

gufBerg skrev:
Citat:
Vi tillader heller ikke folk at lægge bombeopskrifter op.

Mig bekendt er bomber og delirianter også vidt forskellige ting. F. eks har jeg aldrig hørt om rekreationel brug af sprængstoffer.

Jamen... Det skulle jo netop ikke bruges rekreationelt? Og jeg kender da flere som i tidernes løb har fået et kick ud af at lave små mængder sprængstoffer for sjov - det må da være rekreativ brug? Fælles for potente, potentielt dødbringende gifte og sprængstoffer er at opskrifterne kan misbruges af folk til at gøre skade på sig selv eller andre.

gufBerg skrev:
Edit: Men når moral-rytteriet ikke tillader dig, at fortælle mig om selve processen, kan du så pege mig i retning af noget relevant kemi litteratur, der kan oppbygge en forsvarlig viden om phytokemi? (kemi specifikt involverende planter)

Hvor højt må niveauet være, og er engelsk litteratur acceptabelt? Nogen specielle punkter indenfor farmakognosien / fytokemien du gerne vil have dækket? Og nej, jeg har næppe en bog stående med en trin-for-trin guide til ekstraktion af tropan alkaloider...

Junior medlem

Citat:
Jamen... Det skulle jo netop ikke bruges rekreationelt? Og jeg kender da flere som i tidernes løb har fået et kick ud af at lave små mængder sprængstoffer for sjov - det må da være rekreativ brug? Fælles for potente, potentielt dødbringende gifte og sprængstoffer er at opskrifterne kan misbruges af folk til at gøre skade på sig selv eller andre.

Egentlig er jeg enig med dig. Set i retrospekt er det dumt at spørge om giftopskrifter på offentlig tilgængelige sider. Den kunne jeg godt have tænkt over. Men jeg finder stadig logikken problematisk, da amfetaminer f. eks også er skadelige, men dog stadig kan diskuteres frit i kemiske sammenhænge på sitet.

Citat:
Hvor højt må niveauet være, og er engelsk litteratur acceptabelt? Nogen specielle punkter indenfor farmakognosien / fytokemien du gerne vil have dækket? Og nej, jeg har næppe en bog stående med en trin-for-trin guide til ekstraktion af tropan alkaloider...

Jeg er illitterær på området, og har kun haft absolut basis kemi i gymnasiet. Men anbefal gerne bøger på højere niveau, hvis du oven i hatten vil pege mig i retning af nogle bøger der kan give mig den nødvendige forståelse til også at forstå niveauet :)

Edit: Jeg er specifikt interesseret i 'natur'-kemi med fokus på lægeplanter og giftplanter (den sidste kan jeg forestille mig er mindre tilgængelig). Takker for hjælpeviljen.

edit 2: Litteraturen må iøvrigt gerne være på engelsk

Insane psychedelia user!

gufBerg skrev:
Egentlig er jeg enig med dig. Set i retrospekt er det dumt at spørge om giftopskrifter på offentlig tilgængelige sider. Den kunne jeg godt have tænkt over. Men jeg finder stadig logikken problematisk, da amfetaminer f. eks også er skadelige, men dog stadig kan diskuteres frit i kemiske sammenhænge på sitet.

Du kan finde masser af tråde med kemisk indhold om oprensning af amfetamin herinde - det er effektiv skadesreduktion at folk får adgang til så lidt forurenede stoffer som muligt. Men du finder næppe nogen seriøse tråde om syntese af amfetamin på boardet.

gufBerg skrev:
Jeg er illitterær på området, og har kun haft absolut basis kemi i gymnasiet. Men anbefal gerne bøger på højere niveau, hvis du oven i hatten vil pege mig i retning af nogle bøger der kan give mig den nødvendige forståelse til også at forstå niveauet :)

Edit: Jeg er specifikt interesseret i 'natur'-kemi med fokus på lægeplanter og giftplanter (den sidste kan jeg forestille mig er mindre tilgængelig). Takker for hjælpeviljen.

edit 2: Litteraturen må iøvrigt gerne være på engelsk

Hvis du gerne vil have en ret botanisk/biologisk indgang til stoffet, kan jeg anbefale Trease & Evans' - Pharmacognosy. Den er fin som opslagsværk, men giver ikke den helt store basisviden. For generel kemisk baggrundsviden mener jeg at McMurry - Fundamentals of General, Organic, and Biological Chemistry er et godt sted at starte, og kommer nogenlunde bredt omkring mange emner. Men jeg vil anbefale dig at besøge et universitetsbibliotek og bladre lidt i lærebøgerne for at finde ud af hvilket niveau der passer dig, og hvilke bøger som ser ud til føre i den retning du vil.

Dedikeret medlem

Jeg kan kun være enig i anbefalingen af McMurry. "Fundamentals of Organic Chemistry" er i hvert fald god.

Tag i øvrigt lige et kig på tråden Selvlæring af kemi, foreslag til materiale? :) .

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg ville læse op på ekstraktion og oprensning af feks kokain (også et tropant alkaloid) og så se, om ikke det gav et resultat.

Men husk nu, at blod fra obduktioner bliver testet for indhold af natskyggealkaloider ;)

Junior medlem

Takker for anbefalingerne. Har bestilt ovenstående McMurry bog, og downloadet et shit-load af kemi litteratur, så tror den er der efterhånden ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Alle stoffer kan jo gøre skade på folk Prometheus..
Opskriften på ghb flyder på nettet over alt, og kan blive brugt som et rape drug.

Lære du en at lave nol-olie kan kan proppe tilstrækkeligt nok i en mands aftensmad,
bedøve ham fuldkommen eller gøre ham dårlig, så han kan rulle ham...

Sådan kan vi jo blive ved ?

Insane psychedelia user!

eskapisme skrev:
Alle stoffer kan jo gøre skade på folk Prometheus..
Opskriften på ghb flyder på nettet over alt, og kan blive brugt som et rape drug.

Lære du en at lave nol-olie kan kan proppe tilstrækkeligt nok i en mands aftensmad,

Sådan kan vi jo blive ved ?

Nogen ting er bare nemmere at misbruge på den måde end andre - nogenlunde renisoleret skopolamin / atropin / hyoscyamin er meget potent, både som intoksikant og gift. De færreste ville finde det attraktivt eller nyttigt at have det på den form som rusmiddel. Som gift derimod er det ret effektivt, og man skal ikke fedte for meget rundt med tingene under oprensning for selv at komme i fare. Hvorfor skulle man skrive en trin-for-trin forskrift på noget som af langt de fleste vil blive set mere som en gift end et rusmiddel? Der er heller ikke svært at finde ud af hvordan man gør hvis man læser lidt på tingene - og hvis man ikke ved hvordan man griber det an, mener jeg alligevel ikke man har de fornødne skills til at omgås en gift af den type.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
eskapisme skrev:

:lol: :mrgreen: :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det kan du sku da :P hehehe... selv om det nok var et rimeligt dårligt eksempel fra mig af hehe, sorry.
Prometheus - ja når du nu ligger det sådan op kan jeg sku godt se det.

Og der er trods alt andre langt mere fornuftige ting at bruge sin tid på end skopolamin / atropin / hyoscyamin hvis du spørg mig :D
Havde bare ikke lige tænkt på hvor farlige disse gifte egentlig er før jeg skrev, men heller ikke noget jeg har lyst til at rode med hehe.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]