Citat:
en da jeg så kom og spurgte om jeg ikke kunne få bromazepam 3 gange dagligt istedet for min clonazepam, da jeg synes det flyder sådan i kroppen pga. den lange halveringstid på clonazepam og det går i musklerne så var der bestemt ikke noget at tale om!!
Tjah, nu har jeg lige siddet og læst om Bromazepam, (Bromam), og så det medicin du beskriver Clonazepam (Rivotril®) som er mod epilepsi.. kan du lige forklare mig hvorfor jeg så ikke skulle få Bromam?? Godt nok er Clonazepam et Benzodiazepam-præparat men stadigvæk lægeligt, bliver det brugt i de fleste tilfælde mod epilepsi..!!
har jo ikke epilepsi.. men en svær depri, med angst og uro.. og søvnbesvær.. (hvilket Clonazepam også burde hindre imod)
og i forhold til Risperdal, som jeg fik før så virker Bromam meget bedre.. også fordi jeg blev fuldstændig blæst og tom af risperdal..
havde aldrig drømme når jeg fik risperdal, og var i det hele taget bare som i en lille kuppel.. sad bare for mig selv i min lejlighed..
og det gad jeg sgu ikke.. så fik hurtigt skiftet om til Bromam.. da det i det mindste gav mig en mulighed for at tænke lidt igen, og gøre daglige ting.. men jah Risperdal er jo også mod psykoser, hvorimod hvad jeg ved af (ret mig hvis det er forkert) at Bromam er et beroligende middel.. og ikke et direkte anti-psykotisk medikament..
Men ved sgu ikke, har aldrig fået Truxal..
så kan ikke svare på den.. men tror mere det er fordi min læge ved at Clonazepam hovedsageligt bliver brugt til patienter med epilepsi, og at bromam hovedsageligt bliver brugt som beroligende.. og nej han var heller ikke glad for at udskrive dem.. men enten eller sagde jeg til ham og så fik jeg dem..