Har ikke kunne finde noget på søgeren, so here it goes
En af mine buddies har for et par dage siden lavet sig lidt methcathinon, men kan ikke få det helt rent
Som hun siger, så har hun ekstraheret freebasen over i toluen, vasket den organiske fase et par gange, hvorefter hun har ekstraheret stoffet over i en fortyndet saltsyre opløsning, som derefter blev inddampet. Råproduktet (HCl saltet) er så eftersigne blevet opløst/suspenderet to gange i tør isafkølet acetone og filtreret, hvilket har fjernet en del urenheder.
Men da det stadig ikke er et
helt hvidt pulver, er jeg og et par andre blevet spurgt til hjælps.
Dette er dog ikke min stærkeste side da jeg aldrig har haft med stoffet at gøre, så jeg sagde at en omkrystallisering måske kunne klare tricket, men havde dog ingen idé om hvilket solvent der ville være optimalt.
Jeg har dog lovet at jeg ville prøve at hjælpe hende, så derfor denne tråd..
Jeg har yderligere sagt hun kunne oprette sig som bruger og spørge herinde, men hun ville (af årsager der er irrelevant for dette emne) kun oprette en tråd i gæsteforummet, som jeg så har linket til nederst. Der var dog ikke kommet nogen svar sidst jeg kiggede.
Så sprøgsmålet lyder på, om der er nogen der har en idé til et solvet til en omkrystallisering, eller i det hele taget har nogle gode råd til oprensning af dette stof?
opløsningsmiddel til omkrystalliseringOver and out
EDIT:
Stoffet er næsten hvidt, dog med en svag grå/"off white" farve.. så jeg har spekuleret lidt på om beta ketonen i methcat, der jo sidder konjugeret med benzenringen, kan være årsagen til at stoffet ikke fremstår helt hvidt i sin rene form? Men igen, så siger min erfaring mig at der skal lidt flere konjugerede dobbeltbindinger til, før et stof absorberer lys i det synlige spektrum (der er jo masser af andre stoffer med en ekstra dobbeltbinding der er hvide/farveløse, f.eks benzosyre og alle de parabener jeg kender til).
Men spæd endelig til med kvalificerede bud og andre relevante indvendinger

Edit-2: Har forresten altid hørt at freebasen skulle have en herlig duft, så jeg fik 100mg, som jeg så opløste i en vandig karbonatopløsning -og ja det kan jeg kun bekræfte, det lufter fandme godt det skidt