Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 21:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Halløj.

Jeg har lige siddet og set National Geo - Inside LSD, hvor de har gode erfaringer med at bruge såkaldt bromo LSD til kurering/forebyggelse af serotonininduceret hovedpine/migræne. Bromet er sat på for at forhindre psykedelisk effekt.

Uden at vide det, spørger jeg derfor;

Ville det ikke være utroligt nemt at fjerne brom fra LSD så der igen kommer psykedelisk effekt?

Og hvorledes i så fald?? :roll:

Admin
Brugeravatar

Så vidt jeg kan se er 2 positionen i LSD på benzenringen. Det er ikke "utroligt nemt" at hive brom af fra den position igen. Der kræves nogle ret kradse betingelser, eller lange ruter til det.
Men hvorfor i alverden sku man gøre det? Hvis de allerede har lavet 2-bromo-lsd, kan de nok også lave lsd. Og jeg tror ikke, at der kommer til at stå store tønder af bromo-lsd i ethvert supermarked, bare fordi der eksperimenteres med det som middel mod migræne.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem

Såvidt jeg kan se, så er 2-Bromo-LSD syntetiseret fra LSD, så det virker lidt omsonst.
Shulgin skriver
TiHKAL om BOL-148 skrev:
He reacted 13,2 grams of N-Bromosuccinimide (in 400mL dioxane) with 1,2 liters of dioxane containing 25 grams of LSD. This gave 11 grams of crude product which has to be recrystallized.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Metoden er beskrevet her, man skal bare substituere natriumborotritid med det noget billigere og lettere anskaffelige natriumborohydrid:

http://psyhosting.info/Ionium/Rhodium/p ... pdpph3.pdf

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Tak for svarene.

Jeg tænkte såmænd bare på hvis det blev godkendt som medicin, så ville jeg nok ikke være den eneste der ville have fjernet bromet fra LSD :D

//blazR

Medlem
Brugeravatar

Gammelt emne, jeg faldt dog over den her og tænkte den passede meget godt ind og umiddelbart ikke grund til at lave en ny tråd: http://news.sciencemag.org/sciencenow/2 ... aches.html

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det lyder rigtig interessant. Det er et kæmpe gennembrud i mine øjne. Gad vide om man kan fjerne den psykedeliske virkning ved andre stoffer og stadig bibeholde den fysiske virkning af stoffet? Og mere interessant, hvor skal ændringerne i molekylet foregå? Vil man se et mønster som kan give en bedre viden om affiniteten til en receptor kontra stoffets opbygning?

Håber på at støde ind i flere af disse nyheder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]