Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 203 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Forfatter besked
Indlæg: 04 jan 2017 13:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Du kan godt justere PH ved stuetemperatur, men når du har næsten neutralt væske, måske lidt til den basiske side, så prøv og varm det op og mål PH igen for en sikkerheds skyld.

Jeg oplevede selv engang hvor jeg titrerede HCl + NH4OH, at da jeg havde tilført nok HCl til at gøre opløsningen neutral, så begyndte jeg og inddampe vandet, men det blev på mystisk vis grønnere og grønnere.
Jeg tog så PH igen, og den viste at jeg havde en værdi på 0.5-1.
Så der røg den gryde, og det batch NH4Cl :(

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2020 13:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Jeg ved godt at denne tråd er gammel, og jeg gentager nok nogle spørgsmål som allerede er stillet. Men jeg er nysgerrig i forbindelse med denne opskrift, og måske er der kommet flere til med yderligere erfaring.

Hvad er det præcis der omdanner GBL til GHB? Det er varme og ændring af PH, men hvor sker det præcist? Jeg mener hvad for en temperatur og PH omdanner GBL'en?

Jeg er egentlig ikke så interesseret i de præcise tal, men hvis man en dag vovede sig ud i denne opskrift, ville det være rart at vide hvornår GBL'en bliver omdannet, så man kan måle om man har success.

Hvis man f.eks. ikke får væsken helt op på kogepunktet, vil det stadig omdanne GBL'en?
Det GBL man eventuelt tilsætter til sidst, for at justere PH, vil det også blive omdannet?
Er der en måde at se på det endelig produkt, om det er GHB man har?

Det var lidt mange spørgsmål. Hvert et bidrag er værdsat, også selvom det ikke er en ekspert udtalelse :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2023 17:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2023 16:55
Indlæg: 1
Hej..

Jeg har i mange år selv lavet GHB.. dog ved et noget andet blandingsforhold end jeg kan se herinde. Jeg blander normalt 125g gbl med 35g NaOH og ca 3,5 dl vand og rører bare rundt da det jo koger af sig selv.. det har en pH på ca 7-8 og har umiddelbart samme styrke og virkning som alt andet jeg har fået.. gør jeg noget galt?

Så vidt jeg kan se bruger jeg væsenligt mindre NaOH men får ca samme mængde ghb ud af det

Nogen der ved om det er forkert?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 203 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team