Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 203 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 okt 2013 01:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Endnu mere stealth: Farv det blåt, stil det ud i garagen i en dunk sprinklervæske. Dejlig koldt, og du kan opbevare litervis af det, uden nogen fatter mistanke. Det er fandme også sort uheld, hvis naboens knægt så alligevel lige tager en tår af det :D

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
 Titel: Aktivt kul?
Indlæg: 25 nov 2013 06:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Halløj!

Jeg fik for nylig en sjat GHB.. Det er en lille smule gulligt og har en svag, men karakteristisk lugt..
Synes dog at det smager langt mindre salt end andet jeg har haft fingrene i, med klarere farve og (så godt som) uden lugt (?)

Derfor tænker jeg på at oprense det med aktivt kul i følge vejledninger her i tråden :)

Men jeg har lige brug for et svar ang. aktivt kul.. Det er nemlig sådan at jeg har en ældre medicinflaske stående med "Carbo medicinalis"..
Det er noget min mor har købt på noget apotek-auktion svjh :)

Umiddelbart tænker jeg at det sagtens kan bruges, men at det skal knuses så granulaterne bliver lidt mindre.
Men jeg vil gerne lige høre nogle kloge hoveders mening inden.
Billede

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2013 21:04 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Jeg tror sagtens, det kan bruges. Aktivt kul kan holde sig i årevis. Hvis det er blevet vådt, kan du evt. smide det i ovnen nogle timer. Det øger evnen til at adsorbere urenheder.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2013 13:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 dec 2009 20:02
Indlæg: 258
Geografisk sted: Narnia
Hvor fås GBL ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2013 13:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
vneo, har du ikke været her så længe at du burde kende reglerne?

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2013 16:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Halløj!

Jeg fik for nylig en sjat GHB.. Det er en lille smule gulligt og har en svag, men karakteristisk lugt..
Synes dog at det smager langt mindre salt end andet jeg har haft fingrene i, med klarere farve og (så godt som) uden lugt (?)

Derfor tænker jeg på at oprense det med aktivt kul i følge vejledninger her i tråden :)

Men jeg har lige brug for et svar ang. aktivt kul.. Det er nemlig sådan at jeg har en ældre medicinflaske stående med "Carbo medicinalis"..
Det er noget min mor har købt på noget apotek-auktion svjh :)

Umiddelbart tænker jeg at det sagtens kan bruges, men at det skal knuses så granulaterne bliver lidt mindre.
Men jeg vil gerne lige høre nogle kloge hoveders mening inden.
[ Billede ]


Så vidt jeg ved er den store overflade på aktivt kul, kun uden på, så jeg tror ikke at du får meget mere effekt ud af at knuse det.
Kan ikke se at det skulle kunne blive for gammelt.
Hled og lykke med et

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2013 17:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jo tak som byder! Tror jeg forsøger mig med en lille sjat til at starte med..

Jeg sad nemlig og lurede lidt på aktivt kul til oprensning og det lod til at man bruger finere granulater til oprensning af væsker end af luft.
http://www.zwicky.dk/ny/aktivt_kul.html - nederst på siden..

Bliver overfladen ikke større af at granulaterne knuses?
Det var jeg ellers ret sikker på.. :/

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2013 19:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Jo tak som byder! Tror jeg forsøger mig med en lille sjat til at starte med..

Jeg sad nemlig og lurede lidt på aktivt kul til oprensning og det lod til at man bruger finere granulater til oprensning af væsker end af luft.
http://www.zwicky.dk/ny/aktivt_kul.html - nederst på siden..

Bliver overfladen ikke større af at granulaterne knuses?
Det var jeg ellers ret sikker på.. :/


Jo, det gør det, men det "aktive" i aktivt kul, er den store overflade som er på ydersiden, knuser du det bliver der god nok mere overflade, men der bliver ikke mere af den aktive overflade. Sammenlign det med en citron, man kan rive den samme mængde skal af om man skærer den over eller ej. :D
Billede

Men på den anden side vil det være lettere at få mere kul ned i et rør eller lignende til at filtreringen.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2013 15:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
De var også mindre granulaterne end jeg umiddelbart troede, så jeg undlod at knuse dem..

Lugten er den samme, men jeg synes det er blevet meget mere klart i farven efter oprensning med kul.. Men er lidt i tvivl om hvor aktivt det er, brugte ca. 2 skefulde til ~400ml GHB opløsning.

Enten er der ingen GBL tilbage i opløsningen eller også er det ikke videre aktivt mit kul, jeg oplevede i hvert fald ingen (voldsom) reaktion..

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2013 17:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Har du smagt på det? Jeg synes tit man kan smage hvis der er GBL tilbage.. :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2013 18:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jep og jeg synes ikke smagen var blevet bedre, men da heller ikke værre :P

Har desværre aldrig haft fingrene i GBL så jeg ved ikke hvordan det smager.. Men alt det GHB jeg har indtaget har satme smagt vammelt :x Måske jeg bare er oversensitiv over for smagen..

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2013 22:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
GBL har en meget stærk smag, så man er som regel ikke i tvivl hehe, men det kan jo være svært hvis du ikke har smagt det :P

GHB smager ikke at så meget imo. Det er dog temmelig salt, og kan godt have en lidt klam bismag der hænger ved et par sekunder hvis det ikke har stået på køl. Jeg tror det er citronsyren man kan smage, da smagen minder lidt om lugten der kommer når man justere ph værdien ned. Hvis man altså har brugt citronsyre.. Har det stået på køl og lavet ordenligt, smager det ikke af noget, det er bare salt imo :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2013 14:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Jep og jeg synes ikke smagen var blevet bedre, men da heller ikke værre :P

Har desværre aldrig haft fingrene i GBL så jeg ved ikke hvordan det smager.. Men alt det GHB jeg har indtaget har satme smagt vammelt :x Måske jeg bare er oversensitiv over for smagen..


Hvis du har adgang til GHB, og vil smage GBL, kan du vel bare sænke ph'en til en 5-6 stykker I en lille smule med citronsyre. Så vidt jeg kan se kommer der ikke til at være andet end citronsyre, GBL og natrium citrat I, ingen af delene synderligt giftigt. Men ud over eksperimentet er der nok ikke den store grund til at gøre det :D

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2013 23:38 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Der vil stadig findes stort set kun GHB i den opløsning^
Hydrolysen af GBL fremmes både af høj og lav pH.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2013 01:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Der vil stadig findes stort set kun GHB i den opløsning^
Hydrolysen af GBL fremmes både af høj og lav pH.

Har du en kilde eller erfaring med det? Lav pH vil efter min bedste overbevisning resultere i kondensering af GHB til GBL. Det siger en vens bekendtes erfaring i hvert fald.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2013 22:04 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Jeg slutter det udfra et princip om ligevægt. Som du nok ved fremmes esterhydrolyse både ved lav og høj pH. Og siden vand indgår i ligevægten i begge tilfælde , og vi er i vandig opløsning, vil ligevægten gå mod hydrolyse af esteren. For at fremme GHB --> GBL skal man over i et andet opløsningsmiddel end vand. Faktisk er det en meget god reaktion, når man ikke er i vandig opløsning, så det er mere eller mindre spontant. Men jeg holder stadig på, at der ikke vil være meget GBL til stede i en vandig opløsning ved høj eller lav pH.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2013 22:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Jeg fandt denne her: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11714141

Den siger at i rent vand, samt i surt miljø, pH 2, indstiller der sig en ligevægt, GBL/GHB i forholdet ca 2:1. Det går hurtigst i det sure miljø, så du har lidt ret. Samtidig tager du også fejl, idet GBL hydrolyseres til GHB 100% i et stærkt basisk miljø. Hvis man derfor reagerer sit GBL med en stærk base, så får man Na-saltet af GHB, og hvis dette forsøger at kondensere tilbage, vil forholdene blive basiske igen, hvilket derfor ikke sker. Sænker man derimod pH, vil ligevægten forskydes tilsvarende henimod GBL. Ganske vist vil det ikke være en 100% konversion.

Min vens bekendte som jeg nævnte ovenfor, fortalte mig en metode til at ekstrahere GBL fra noget rengøringsmiddel, hvor han først hydrolyserede det til GHB, vaskede det, og derefter sænkede pH og ekstraherede GBL med en organisk fase. Når man på den måde fjerner GBL fra vandfasen, vil ligevægten jo følge med, og man kan næsten få det hele tilbage på esterform.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2013 23:54 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Nuvel, jeg var nok lige hurtig nok til at sige der stort set ikke vil være GBL ved lav pH i vand. Jeg har aldrig sagt GBL ikke hydrolyseres til GHB i et stærkt basisk miljø. Det skriver jeg også, at det gør? Hvor om alt er, vil det ikke være praktisk muligt for de fleste at lave GBL fra GHB derhjemme. Man ville sikkert godt kunne ekstrahere GBL ud med DCM eller sådan noget og på den måde fjerne det fra vandfasen. Men er det noget de fleste folk vil kunne gøre for at få GBL ud derhjemme? Nok ikke.

Jeg tror det der adskiller GBL fra andre estre er, at det laver en intramolekylær ester, som oveni købet er en 5-leddet ring. Det gør det meget favorabelt (som jeg også skriver). Men det er da alligevel en smule overraskende, at man kan have 2:1 GBL/GHB i en vandig opløsning ved pH 2.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2013 00:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Jeg har aldrig sagt GBL ikke hydrolyseres til GHB i et stærkt basisk miljø. Det skriver jeg også, at det gør?

Det siger jeg heller ikke at du har sagt, det var bare nødvendigt at skrive det, som en del af min forklaring på hvorfor der er forskel på et basisk og et surt miljø, når det handler om GHB. Forklaringen fortsætter efter punktummet, så jeg var nok ikke helt klar i spyttet.

Citat:
Hvor om alt er, vil det ikke være praktisk muligt for de fleste at lave GBL fra GHB derhjemme. Man ville sikkert godt kunne ekstrahere GBL ud med DCM eller sådan noget og på den måde fjerne det fra vandfasen. Men er det noget de fleste folk vil kunne gøre for at få GBL ud derhjemme? Nok ikke.

Det kommer lidt an på hvad du mener med "de fleste". De fleste er jo slet ikke interesserede i det. Men af dem som er, kan mange formentlig lære det, det er jo ikke raketvidenskab.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2013 09:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Er ikke den store kemiker, men faldt over det her link, da det har med brygning at gøre:

GHB gennem gæring af vand, sukker og mononatriumglutamat (MSG eller det tredje krydderi). Kort fortalt er teorien at gæren, når der ikke er andre næringssalte til stede, nedbryder MSG'en til GHB. Skulle også virke på andre ting, eks. tryptophan til tryptophol, som jeg har ladet mig fortælle kan bruges i en DMT-synthese.
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... 88/fpart/1

Er der noget om det?

Resultaterne virker lidt spredte, nogen siger stor succes, andre slet ingen.


Hvor let ville det være at teste for om det faktisk virker? Er der en indikatorvæske som reagerer på GHB/GBL? Eller måske muligheden for at gøre det til et tungopløseligt salt?

Ved godt at jeg er helt n00b i forhold til alle kemikerne herinde. :D

Der var en inde på shroomery som linkede det her. http://www.swgdrug.org/Monographs/GAMMA ... TYRATE.pdf
Så vidt jeg kan se burde det være muligt at teste med sølvnitrat.


Jeg synes det her lyder rigtig spaendende. Jeg er halvvejs gennem traaden, og forundret over at ingen af dem har fundet ud af det endnu. Som en krimi hvor man skal gaette om folk er trolls eller dumme. I traaden snakker de om at konvertere GBL til GBH og destillere ethanolen fra, saa tilsatte syre for at konvertere det tilbage til GBL. Her skulle GBL'et saa kunne destilleres fra maesken, men det lader sig ikke rigtig goere i praksis. Hvad hvis man tilsaetter et non-polaert oploesningsmiddel og omroerer laenge, vil en del af GBL'en saa ikke gaa over i det? Saa er det vel bare at skille de to ad ved destillation og voila, vandfri GBL eller metoden er paavist ikke at virke. Eller et testkit. Der maa sgu da findes et fucking daterapetestkit til drinks.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 203 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team