Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 203 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 jan 2009 01:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2008 22:00
Indlæg: 43
Geografisk sted: grøfthøj
Naturligvis. Min fejl.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2009 01:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2008 22:00
Indlæg: 43
Geografisk sted: grøfthøj
Er det ligemeget hvor meget vand man bruger; det har ikke noget at sige i forhold til processen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2009 00:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Nu synes jeg tiden er inde til at prøve GBL/GHB :-D
Mit problem er at jeg ikke er nogen kemiker og selv om jeg nok ville kunne finde ud af at blande a og b sammen, vil jeg helst undgå at lege kemiker.

Kan det passe at GBL kan drikkes ubehandlet og giver den præcis samme virkning som GHB?
Hvis ja, hvorfor så bruge tid på denne hydrolyse?
Den eneste forskel jeg har kunne finde på GHB og GBL er smagen, kan det passe at smagen er den eneste grund til denne her hydrolyse?
Er der storer sundhedsskadelige problemer med indtagelsen af GHB/GBL, eller kan det sammenlignes med en druk tur?

EDIT: Efter lidt ekstra research fandt jeg denne her side:
GHB-muskelopbyggende ?
Kan det virkelig passe at GHB og GBL har denne dejlige bivirkning?

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2009 02:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 nov 2007 00:32
Indlæg: 46
Geografisk sted: Bag skærmen
Alt Ædende Ateist skrev:
Nu synes jeg tiden er inde til at prøve GBL/GHB :-D
Mit problem er at jeg ikke er nogen kemiker og selv om jeg nok ville kunne finde ud af at blande a og b sammen, vil jeg helst undgå at lege kemiker.

Kan det passe at GBL kan drikkes ubehandlet og giver den præcis samme virkning som GHB?
Hvis ja, hvorfor så bruge tid på denne hydrolyse?
Den eneste forskel jeg har kunne finde på GHB og GBL er smagen, kan det passe at smagen er den eneste grund til denne her hydrolyse?
Er der storer sundhedsskadelige problemer med indtagelsen af GHB/GBL, eller kan det sammenlignes med en druk tur?


Det kan godt drikkes, men det er et organisk opløsningsmiddel og det smager rigtigt dårligt. Min kat har noget GBL, og den synes at smagen og maverumlen er slem nok, til at den har tænkt sig at omdanne det til GHB. Men imo ser opskriften ret nem ud...

GHB er så vidt jeg ved stort set uskadeligt på kroppen, med hensyn til organskader, hjerneceller osv. Men det er til gengæld ret afhængighedskabene...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2009 02:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Er det ikke bare at blande det op med en passende mængde juice eller anden væske? Eller er smagen virkelig så slem?

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2009 22:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Smagen er ret slem. Desuden er GHB rusen mindre 'peaky', varer længere, og mange mener også at den er mere behagelig.

GBL er som sagt et opløsningsmiddel, og skader derfor organer/spiserør/mund væsenligt mere end GHB, som faktisk sælges som lægemiddel (Xyrem) er ret uskadeligt, omend det kan betragtes som ganske afhængighedsskabende.

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2009 18:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
Og ja, GHB er muskelopbyggende eller hvad man nu vil kalde det. Det øger HGH (human growth hormone) i kroppen, og derfor er det i små doser og korte perioder velegnet til at styrketræne med eller anden form for træning.

dog mener nogle også at GHB medfører forhøjet prolactin i kroppen som skulle modvirke GHB's muskelopbyggende effekt.


Senest rettet af Armaghettó 25 feb 2009 17:42, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2009 22:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Da det nu er lovligt at linke/anvise forhandlere, kunne det være rart at få noget info om hvor man kan få fingere i noget aktivt kul. Jeg har læst mig til at matas sælger det, men ekspedienten kiggede spørgende på mig da jeg sagde "aktivtkul" (blondine so). På nettet fandt jeg det her http://www.akvarieforretningen.dk/product.asp?product=3897, kan det bruges?

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2009 21:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2007 03:33
Indlæg: 102
Geografisk sted: jylland
Citat:
• Omrøringsske – Glas eller plastik!

Specielle krav til omgivelser:

God udluftning, der opstår giftige gasser ved denne reaktion.
Reaktionerne er exoterme (udvikler varme), så tilsæt kemikalierne forsigtigt.
Ingen kontakt med plastikmateriel, eller metaller.


er dette ikke en fejl? eller har jeg misforstået noget?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2009 22:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2001 01:01
Indlæg: 467
Som Rush også skriver, så sker der ikke noget ved at bruge en polyethylen-ske. Men undgå andet plast...

EDIT: Og hvis du ikke er sikker på hvilket matriale din plast-ske er lavet af, så lad hellere være, ik...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2009 18:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Opskriften er omskrevet lidt så den er lettere at forstå og fylder lidt mere. Evt. forslag til tilføjelser/rettelser er såvidt muligt forsøgt tilføjet :)

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2009 16:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 nov 2008 23:28
Indlæg: 82
Geografisk sted: Nordsjælland
Hallo MAND!..
Hvor køber jeg det der store reagensglas???...
Og hvor får man den der sindsyge ske henne?

og hva med en teflon fryde.. kan man gøre det i sårn en?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2009 23:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
Hvad er dog det hvide bundfald i GHB'en og den gullige farve? Det har jeg længe undret mig over og vil nødigt indtage noget giftigt... Nogen som har the slightest idea of what it could be?

Og.. forresten allesammen - det er noget stads man kan blive nemt afhængig af og derfor pas nu på for f... det er ikke noget der skal tages hver dag eller tæt på.

rettet: 10 min efter indlægget er skrevet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jun 2009 21:18 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Armaghetto skrev:
Hvad er dog det hvide bundfald i GHB'en og den gullige farve? Det har jeg længe undret mig over og vil nødigt indtage noget giftigt... Nogen som har the slightest idea of what it could be?

Og.. forresten allesammen - det er noget stads man kan blive nemt afhængig af og derfor pas nu på for f... det er ikke noget der skal tages hver dag eller tæt på.

rettet: 10 min efter indlægget er skrevet.


Mht. afhængighed, så kommer det i langt højere grad på personens latens for afhængighed end stoffet i sig selv IMHO.
Personligt vil jeg ikke mene, at GHB/GBL er mere afhængighedsskabende end alm. alkohol. Jeg har taget rigtig meget GHB, men aldrig haft abstinenser selv efter et brat stop efter lang tids hverdagsforbrug...Grunden til at jeg stoppede var såmænd, at jeg generelt fik det skidt, hver gang jeg tog det...Og fik det rigtigt godt igen, når jeg stoppede med den lortevane :D

NÅ, for at holde os til emnet...
Hvilket vand har du brugt? Demineraliseret? Postevand?
Er den gullige farve afgrænset til noget "vattet" udfældning, som ligger på bunden?

Hvis du har anvendt postevand, kan der udfælde kalk, når pH hæves ved tilsætning af NaOH!
Jeg tror endvidere, at en efterfølgende fortynding med postevand, kan resultere i kalkudfældninger ved længere tids henstand.
Såfremt du udelukkende har anvendt demineraliseret vand, så må udfældningen stamme fra en urenhed i en af reaktanterne, f.eks. GBL´en.
Selvom en reaktion er baseret på rent vand, så har jeg selv observeret at der lå det brun-gullige "snottede/vattede" lag i bunden af flasken. Jeg ved ikke hvad det er, men hvis der ses bort fra urenheder i GBL´en, så kunne det sagtens være jernhydroxider, som er dannet efter opløsningen er fortyndet med postevand til ønsket koncentration. Det kunne måske også være kalk, som er farvet af jernforbindelser....?

Hvorom alting er, så har jeg ikke lyst til det, men ville ikke være bange for at indtage noget af det udfældede snask. Kan man drikke GHB´en uden udfældninger, kan man stadig drikke den efter der er kommet bundfald.
Jeg kan ikke forestille mig at der bliver dannet noget, som er giftigere end GHB/GBL....
Så medmindre du har brugt en GBL af meget tvivlsom kvalitet, så tror jeg ikke der er fare ved indtagelse, andet end man bliver beruset :D

Hvis GHB´en er meget koncentreret, > ca. 0,4g/ml, kan opløsningen godt blive gullig pga. koncentrationen, præcis som en alm. sukkeropløsning i vand også bliver gullig, hvis den er meget koncentreret.

Hvilke kvaliteter af reaktanter brugte du til hydrolyseringen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jun 2009 17:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 mar 2009 13:37
Indlæg: 34
Brud på regelsættet slettet, advarsel uddelt.

Mvh yeti


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2009 01:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
CannaChem:

Jeg er meget enig mht. afhængighedspotentialet som du beskriver det.
Jeg bruger 99,9% ren GBL og postevand. Har allerede snakket med en anden fra boardet om det hvide bundfald der, og fik af vide at det højst sandsynligt var jernhydroxider fra den gryde der blev brugt til at lave det i. Derfor vil jeg bruge varmefast glas i fremtiden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2009 11:32 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Selvom en eller anden suspekt vendor siger det er 99,9% rent, passer det nødvendigvis ikke. Jeg arbejdede engang med noget der efter sigende skulle være 98,99%, men som jeg titrerede mig frem til kun var omkring 70-80%. Noget af det gullige snask ser ud til at flyde lidt ovenpå når reaktionen foregår, det kan også virke lidt olieagtigt. Det ku tænkes det måske var plastikrester eller sådan noget? De fleste vendors sender deres GBL i PE beholdere, men disse blir langsomt derforme når de får lov at stå i længere tid, så det tyder på noget går i opløsning i GBL'en.
Under alle omstændigheder er det ihvertfald ulækkert, muligvis også skadeligt.

Armaghetto: Hvis du kørte en renhedstest af dit gbl eller du købte det fra et velrenomeret kemikaliefirma, så passer det nok med de 99,9%, men det er oftest ikke tilfældet når folk laver denne reaktion i deres køkken :P

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2009 16:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Armaghetto skrev:
CannaChem:

Jeg er meget enig mht. afhængighedspotentialet som du beskriver det.
Jeg bruger 99,9% ren GBL og postevand. Har allerede snakket med en anden fra boardet om det hvide bundfald der, og fik af vide at det højst sandsynligt var jernhydroxider fra den gryde der blev brugt til at lave det i. Derfor vil jeg bruge varmefast glas i fremtiden.


Opløser du NaOH i postevand? Så ligger forklaringen da lige til højrebenet...kalkudfældninger?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2009 16:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
CannaChem skrev:
Armaghetto skrev:
CannaChem:

Jeg er meget enig mht. afhængighedspotentialet som du beskriver det.
Jeg bruger 99,9% ren GBL og postevand. Har allerede snakket med en anden fra boardet om det hvide bundfald der, og fik af vide at det højst sandsynligt var jernhydroxider fra den gryde der blev brugt til at lave det i. Derfor vil jeg bruge varmefast glas i fremtiden.


Opløser du NaOH i postevand? Så ligger forklaringen da lige til højrebenet...kalkudfældninger?


Nej da. Kalken udfælder ganske vist, men opløses igen når pH falder til omkring de 7-8 stykker. Det er i hvert fald min erfaring... jeg bruger altid postevand.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jun 2009 13:07 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
:stupid:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 203 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team