Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 19:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jf. denne artikel: The Lemon Experience, skulle citron både potentiere svampe og få onset til at komme hurtigere og stærkere.

Er der overhovedet noget kemisk der skulle ligge til grund for det? Er der desuden forskel på at bruge citron eller bare lave en svampethe? :)

På forhånd tak.
grappa

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det skal da prøves ved næste svampe trip :P

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg kan ikke forklare det, men det virker til at en del rapporterer tilbage at det giver en vis grad af potentiering hvis man tilbereder svampene på den måde. Det er i hvert fald et spark i skridtet på de som hårdnakket påstår at man kan bruge C-vitamin eller appelsinjuice til at dæmpe/stoppe et trip hvis det er blevet for voldsomt...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Et eller andet sted mellem alle de artikler der, var der en som forelslog, at grunden til det hurtigere onset er citronsaftens lave ph-værdi. Synes det giver mening, at svampe som allerede er vædet i syre vil blive nedbrudt hurtigere, end hvis de bare blev tygget og blandet med spyt (pga mavesyrens ph-værdi, som også er lav).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Nu skal svampene jo ikke nedbrydes men optages? kan godt se at det burde hjælpe på den sidste smule psilocybin der sidder inde i svampe-cellerne, men derfor burde svampe som fks. i the have en så stor overflade at det ikke burde gøre forskellen..

Måske hjælper citronsyre på omdannelsen af psilocybin til psilocin?

Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Mavesyren har ikke den store direkte rolle i fordøjelse, men har en immunologisk funktion i og med, at få organismer kan tåle så lave pH-værdier. Endvidere spiller det en rolle i aktivering af prepeptidaser og det er også involveret i reguleringen af bollusbevægelsen fra mavesækken til duodenum.

Mit bud er, at citrusfrugter kan påvirke leverenzymer, i stil med grapefrugt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
fandt en anden side der sagde noget i den stil...

om ikke andet bør man huske på at svampe først er aktive når de er blevet metaboliseret til psilocin - det sker først i leveren.(og andre steder)

og ifølge wikipedia sker det bedst ved en ph omkring de 10 :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Alkaline_phosphatase

Medlem

Hvis Psilocin metaboliseres bedst ved en pH på 10, så giver det jo ikke nogen mening at det skulle gå hurtigere ved at tilføre citron, i og med pH værdien i maven vel er langt under 10. - Ren logisk tænkning.

(Det er ikke noget jeg skal gøre mig klog på.. Det eneste jeg ved er at vand ligger omkring 7 og miljøet i maven må være en del mere surt. :wink: )

Som max-temp nævner kunne det være noget i stil med grapefrugts virkning, men den teori ville jeg gerne have bekræftet så vidt muligt?

Medlem

Det fungerer da sikkert på samme måde som ved meskalin ekstraktion, syren hjælper med at trække alkaloiderne ud så maven ikke skal arbejde sig igennem ligeså meget plante materiale før psilocybinen trænger ud i blodbanen. Jeg tror ikke på det andet hokus pokus...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
spiffeh skrev:
Nu skal svampene jo ikke nedbrydes men optages? kan godt se at det burde hjælpe på den sidste smule psilocybin der sidder inde i svampe-cellerne, men derfor burde svampe som fks. i the have en så stor overflade at det ikke burde gøre forskellen..

Måske hjælper citronsyre på omdannelsen af psilocybin til psilocin?

Jeg tror at eddikesyre vil være bedre til svampe-ekstrakt.

Noget der ikke har været nævnt her på boardet før, er omdannelsen af LSA til LSH (Lysergsyre-Hydroxylamid) hvis man trækker HBWR eller morning glory med hvidvin. (Da det der vinsyren det gør tricket). Den skulle selv Shulgin have sagt god for.
Jeg har også læst noget ævl med pebermynteolie i samme process, men jeg mener at man sådan set bare skulle trække med hvidvin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det her emne handler om psilocybin og citron, ikke om LSA -> LSH via hvidvin. Hold jer til emnet.

Jeg har skilt 2 indlæg fra til en selvstændig tråd om LSA -> LSH.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
man kunne vel bare presse en masse citronsaft og drik det oveni at man har mundet fyldt med svampe ( eller spise citron og svampe på samme tid ) er det det der menes eller skal det gøre på anden vis.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Budha skrev:
man kunne vel bare presse en masse citronsaft og drik det oveni at man har mundet fyldt med svampe ( eller spise citron og svampe på samme tid ) er det det der menes eller skal det gøre på anden vis.

Nu er det lige lidt tid siden jeg har læst artiklen, men mener at pointen med tricket var at de skulle stå og trække i citronsaften. Desuden tror jeg du vil finde ud af at citronsaft, sammen med svampe i munden, absolut ikke gør smagen af svampene bedre.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

nej men hvis effekten er bedre kan man gå ned i dose og tilsætte citron og spare svampe på den måde

Site Admin

Jeg har både hørt at C-vitamin hhv. forstærker trippet og slår det ned. Efter min bedste overbevisning er det 100% placebo, som på ingen måde skal undervurderes når man tripper. Jeg (og sikkert stort set alle andre) er så mentalt letpåvirkelig når jeg er på psychedeliske stoffer at hvis jeg tror noget virker, så virker det! Kort og godt tror jeg at C-vitamin kan både forstærke og dæmpe et trip gevaldigt, bare ideen bliver solgt godt nok til brugeren. Rent fysiologisk er jeg meget skeptisk overfor det skulle have nogen somhelst virkning.

Dybest set er det enormt positivt at have et "vidundermiddel", som c-vitamin, til folk der tripper. Hvis de ikke tripper nok, skal de bare ha noget appelsin juice og hvis de skider i bukserne mens de snakker med gud, kan noget appelsin juice sikkert få dem ned på jorden igen :-) Så jeg er faktisk holdt op med at brokke mig over at c-vitamin er en skrøne, for det er rart at kunne give det til venner der tripper!

MVH
KenIshii

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
KenIshii skrev:
Jeg har både hørt at C-vitamin hhv. forstærker trippet og slår det ned. Efter min bedste overbevisning er det 100% placebo, som på ingen måde skal undervurderes når man tripper. Jeg (og sikkert stort set alle andre) er så mentalt letpåvirkelig når jeg er på psychedeliske stoffer at hvis jeg tror noget virker, så virker det! Kort og godt tror jeg at C-vitamin kan både forstærke og dæmpe et trip gevaldigt, bare ideen bliver solgt godt nok til brugeren. Rent fysiologisk er jeg meget skeptisk overfor det skulle have nogen somhelst virkning.

Jeg melder mig gerne til at eksperimentere lidt med det.
De sidste par gange jeg har taget svampe har jeg forsøgt at lade dem trække med både sure og C-vitamin-holdige væsker. Jeg har indtil videre brugt et par gram C-vitamin ad gangen, og kan ikke mærke en forskel. Min ene tripkammerat synes dog selv at han kunne mærke en positiv virkning, og så vidt kunne jeg forstå havde han haft en noget vildere tur end jeg selv (hurtigere come-up, flere OEVs).
Jeg forsøger lidt videre og skriver formentlig mine fund ind på et tidspunkt...

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

man kan da ikke have flere OEV's bare ved at spise noget c-vitamin , har man spist nok spidsnøgenhat har du så mange OEV's at jeg hvertfald ikke ville kunne sige hvis der var mere eller mindre af dem alt er jo total foradret så hele verden er vel en OEV på spidsnøgenhat ????? correct me if im am wrong

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Budha skrev:
man kan da ikke have flere OEV's bare ved at spise noget c-vitamin , har man spist nok spidsnøgenhat har du så mange OEV's at jeg hvertfald ikke ville kunne sige hvis der var mere eller mindre af dem alt er jo total foradret så hele verden er vel en OEV på spidsnøgenhat ????? correct me if im am wrong

du taler i tåger. Man får ikke visuals bare fordi man indtager en vis mængde svampe.. Som kenishii skriver, kan det være placebo, så hvis runek's kammerat har følt at trippet har været kraftigere end normalt, kan det være fordi hjernen har overbevist sig selv om at det rent faktisk virker - eller at det måske virker..

Du udtaler dig tit om noget du ikke aner en skid om - bare fordi det virker sådan på dig, er det ikke ensbetydende med at det er sådan for alle.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

ja du kan forfanden for din hjerne til at tro på alt men det holder ik og sige man får det vildere af at indtage c-vitamin på svampe , som helhed er alt forandret når man har indtaget svampe der er jo ikke noget som ligner 100%normalt uden at det er meget flottere på svampe, og jo du for da visuals ved at indtage en hvis mængde svampe ved ik hvad for nogle mængder du snakker om men mine virker som de skal

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Budha skrev:
ja du kan forfanden for din hjerne til at tro på alt men det holder ik og sige man får det vildere af at indtage c-vitamin på svampe , som helhed er alt forandret når man har indtaget svampe der er jo ikke noget som ligner 100%normalt uden at det er meget flottere på svampe, og jo du for da visuals ved at indtage en hvis mængde svampe ved ik hvad for nogle mængder du snakker om men mine virker som de skal

Der er ikke nogen der har sagt at c-vitamin virker. Runek følte ikke et boost, men det gjorde hans ven (lad os kalde ham X) - derfor kan det have været placebo. Hvis X var en smule nervøs og evt troede at c-vitaminen virkede, kan det sagtens have boostet hans trip. Det kunne også have boostet hans trip i en negativ retning, hvis der nu var en der gik amok i lejligheden.

Det lader ikke til at du følger med i de forskellige topics, fordi du overser en masse og udtaler dig somom du har vildt meget erfaring, men det får man altså ikke af at trippe svampe nogle få gange.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]