Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 23:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
ja faldt lige over denne guide til hvordan man kan lave harmine krystaller rimelig nemt.

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=12978

men ved denne metode, er det så ikk bare en ekstraktion af alle harmala alkaloiderne ? eller vil det være helt rent harmine ?

og er det ellers nogle her har prøvet det alene, altså ikk i kombination med DMT, LSD osv.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

come on... ingen kyndige der kan give mig svar ?

Titel:
Dedikeret medlem

Du har jo kun ventet i 5 timer! Så mange kemikyndige er der sku heller ikke til rådighed...

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

hehe... ja okay... må prøve og væbne mig med tolmodighed :-)

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

:cry:

Titel:
Insane psychedelia user!

linket virker ikke...

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Linket virker ige :-)
come on... jeg ved der er nogle er jeg kloge kemikyndige der kan svare :-)

Titel:
Insane psychedelia user!

Man kan sige, det eneste han bruger til at ekstrahere med er vand. Så han ekstraherer alle polære forbindelser i frøene. Godt nok renser han med methanol, men der er nok ret mange andre polære forbindelser tilbage. Desuden tror jeg ikke han får et HCl salt ud af det. Han har tilsat vineddike (vinegar), så måske er det et tartrat salt han har fået? Det kan endda være at noget af hans udfældning består af salt (NaCl), da han har mættet opløsningen med salt, og derefter kølet den ned.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

takker for svarer...

er det noget man kunne lave om i guiden for at det blev bedre ?
hvordan får man det om på ren HCl form så hvis guiden giver til tartrat salt ?

hva vil tartrat salt sige? noget der har nogen stor betydning ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Treasure skrev:
Han har tilsat vineddike (vinegar), så måske er det et tartrat salt han har fået?

Arh, det er nok snarere acetatsaltet ;)

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

har det nogen stor betydning om det er den ene eller andet salt form man har det i ?
kan man gøre noget anderledes for at få det endnu renere ?

du siger man får acetatsalt når man bruger eddike. hva skal man så bruge for at få HCl salt ? eller er det ikk så simpelt ?

Titel:
Insane psychedelia user!

Det kan have betydning for smag, lugt og opløselighed, men virkningsmæssigt burde der ikke være nogen forskel.

Når du får et salt har du jo bare en ionforbindelse mellem dit aktive stof og en syrerest. F.eks. er acetatsaltet en ionbinding mellem den deprotonerede form af eddikesyre (CH[sub]3[/sub]CH[sub]2[/sub]COO[sup]-[/sup], acetat) og den protonerede form af dit aktive stof. Du kan også have flere funktionelle grupper i dit aktive molekyle som er protonerede ved en given pH, så du f.eks. har 2:1 forhold af aktivt stof og syrerest.

Det salt du får kommer an på hvilket opløsningsmiddel du bruger til at udkrystallisere med. Hvis du bruger saltsyre får du HCl saltet, hvis du bruger svovlsyre får du sulfatsaltet, hvis du bruger vinsyre får du tartratsaltet og hvis du bruger eddikesyre får du acetatsaltet osv. osv.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

takker mange gange for svaret :-)

i guiden skriver han at man kan bruge en syre eller lade være. vil det sige man kan ekstraktere det uden brug af eddike syre eller anden syre?

skal man så bare bruge saltsyre istædet for eddikesyre så får man HCl saltet istædet ?

hvilken salt form er den bedste ? hvis man da kan sige det.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

har nu prøvet og lave det ifølge opskriften.
knuste dog frø'ne i en kaffe kværn først og så brugte jeg husholdningsprit istædet for Methanol til at krystallisere igen.

men da jeg vidst havde fået knust dem lidt for godt i kaffekværnen så var det meget svært og filtrere frø'ne helt fra igen, så har stadig lidt rest fra frø'ne i slut produktet.
men det burde være vældig potent stadig :-)
brugte 50 g. Syrian rue og har 753 mg. tilbage nu.

Billede

skriver igen når det er blevet afprøvet :wink:

men næte gang jeg skal lave det bliver det uden og knuse frøene og så vil jeg bruge saltsyre istædet for eddike. og gerne methanol :D

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

indtog 100 mg Harmala ekstrakt i en gelatine kapsel, og røg 30 mg. oven på et bonghoved. 1 time senere sniffede jeg så 30 mg. 4-Acetoxy-Dipt.
og kan ellers love for at det virkede, svarede til at jeg havde sniffet 100 mg ca. og virkningen varede også længere end det plejer. kunne stadig mærke det svagt efter 8 timer :D
så kan klart anbefales :D

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Ud fra vilke kendsgerninger vil du anbefale at indtage MAOi ekstrakt før et tryptamin?
At det selvfølgelig er billigere at købe peganum harmala og solventer, for derefter at bruge tid på at lave ektraktet, end at tage en redosering eller to, af tryptaminet?
At det er komplet utænkeligt at man får et trip der ikke er til at tyre?
Eller at der selvfølgelig ikke er nogle vigtige forholdsregler at tage, med hensyn til hvad man indtager af mad og tilskud, før og efter trippet?

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

TATP skrev:
Ud fra vilke kendsgerninger vil du anbefale at indtage MAOi ekstrakt før et tryptamin?
At det selvfølgelig er billigere at købe peganum harmala og solventer, for derefter at bruge tid på at lave ektraktet, end at tage en redosering eller to, af tryptaminet?
At det er komplet utænkeligt at man får et trip der ikke er til at tyre?
Eller at der selvfølgelig ikke er nogle vigtige forholdsregler at tage, med hensyn til hvad man indtager af mad og tilskud, før og efter trippet?

vil andbefale det til brugere som ikk sys de får nok ud af deres trip og gerne vil forstærke det óg have en længere virkning.
ja i længen vil det da være billige og indtage MAOI sammen med sine tryptaminer da man kan sænke doserne betydeligt. og peganum harmala og deverse solventer koster nærmest intet.
ja man kan risikere og få et trip man ikk' kan styre, som man jo også kan når man ikk indtager MAOI sammen med, men hvis bare man tænker over doserne osv. så vil jeg ikk sige chancerne er meget større for at få et ukontrolerbart trip eller bad trip.
lige med harmale er det ikk så vigtig det med at spise det forkerte mad osv. når det kun er en enkelt gang man tager det og ikk noget regelmessigt.

Citat:
It is important to note that unlike synthetic pharmaceitical MAOIs such as Phenelzine, harmine is reversible and selective meaning it does not have nearly as high a risk for the "cheese syndrome" caused by consuming tyramine-containing foods

http://en.wikipedia.org/wiki/Harmala

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]