Jeg hedder Marie Hougaard og jeg sidder på P1's ungdomsprogram Klubværelset (
http://www.dr.dk/P1/klubvaerelset ) og jeg tillader mig at oprette en tråd i jeres forum. Klubværelset behandler hver uge et emne, der på den ene eller anden måde berører ungdommen og vi lavet udsendelser om den yderste højrefløj, unge med ADHD og om at bo i ghettoen.
Men selvom emnerne er altså i både øst og vest, så er vores tilgang til dem den samme: antropologisk og undersøgende, hvor de medvirkende forklarer, hvordan verden ser ud fra deres synsvinkel og hvorfor - fremfor en forudindtaget historie om at sådan og sådan ser virkeligheden ud. Vi vil altså hellere vise verden som folk selv ser den end forsøge at udstille den sådan som vi tror, den er.
Grunden til, at jeg skriver herinde er, at jeg synes, det ville være interessant at lave et program, der handler om...ja lige præcis alkymister som forummets navn også angiver. Baggrunden for dette er, at det er en verden ikke mange kender til og hvor folk i hvert fald ikke ved, at der er nogle virkeligt kompetente kemikere/kemi-interesserede. Derudover kunne man forestille sig at have et historisk indslag om alkymi. Det jeg forestiller mig er altså et tilbud til lytterne om at blive ført ind i en verden de ikke kender til og som de får en viden om og forståelse for, når programmet er slut.
Vi taler altid udsendelsen igennem med vores medvirkende, så de også kan komme med forslag til indhold, da folk selvfølgelig altid ved mere om, hvad de beskæftiger sig med end vi kan nå at sætte os ind i på en uge. Og det gør vi naturligvis også med dette program.
Vi har tidligere lavet et program, der handler om psilocybinsvampe
http://www.dr.dk/P1/Klubvaerelset/Udsen ... 134847.htmJeg forstår jeres eventuelle modstand og frygt for pressen, men folk er generelt glade for at have medvirket i Klubværelset, og så er alle journalister jo ikke ens.
Eventuelt interesserede kan sende en mail til mig på
mahg@dr.dk eller ringe på 2854 0191.
Derudover bliver alle forslag til programmet modtaget med glæde.
Tak for jeres tid og med venlig hilsen,
Marie Hougaard