Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 23:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Et sted i DK
Jeg har søgt på emnet og fundet frem til denne fremgangs metode, skrevet af Shinsou:

"Jeg havde et ganske godt trip i går, med masser af auditive finurligheder og små visuals(ting rystede osv).
Men jeg må indrømme at jeg blev skuffet da jeg så resultatet af to dages arbejde, kun en lille brunlig klat var der da jeg skrabede ekstraktet samme.
Jeg brugte forskellige fremgangsmetoder men her er processen:
1. Hakkede 16 frø med en kniv(de er nogle hårde små djævle så regn ikke med at det er klaret på 2 minutter)
2. Lagde frøresterne i et kaffefilter, lagde filteret i et glas og fyldte det halv op med rensebenzin. Jeg rørte rundt i det i 10 minutter og lod det trække i en halv times tid bagefter.
3. Jeg tog filteret op, lod planteresterne tørre og smed dem i en plasticbeholder. Så hældte jeg isopropylalkohol over og lod det trække i lidt under 2 døgn.
4. Tog et nyt filter og hældte ekstraktet igennem det og ned i en ovenfast tallerken, så smed jeg det i ovnen v. 60 grader i ca 30 minutter indtil al alkoholen var fordampet. Så skrabede jeg det sammen med et plastikkort og spiste det. Det smager ikke så slemt som man ellers kan forestille sig. Det har en ret bedsk smag, men når der er tale om så små mængder klarer man det nok. Alle S9-stoffer var i hvertfald trukket ud og det var et rigtigt behageligt og spændende trip, dog tror jeg at nøjagtighed er utroligt vigtigt for at få det optimale ud af ekstraktionsprocessen"

Jeg har lidt spørgsmål...

1.
Under punkt 2 skriver han at "Lagde frøresterne i et kaffefilter, lagde filteret i et glas og fyldte det halv op med rensebenzin" Hvorfor rensebenzin? er det det der fjerner de toxiner der gør én dårlig?

2.
Hvad bruges i-so-pro-pyl-alkohol til? Har det et andet navn? Kan det fåes i matas?

3.
Jeg har tænkt mig at trække på 30-35 frø. Nogen der kan fortælle mig hvor meget rensebenzin og hvormeget isopropylalkohol jeg skal bruge til sådan en omgang.

Undskyld min uvidenhed og hvis jeg har spurt "dumt"

Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
1.
Under punkt 2 skriver han at "Lagde frøresterne i et kaffefilter, lagde filteret i et glas og fyldte det halv op med rensebenzin" Hvorfor rensebenzin? er det det der fjerner de toxiner der gør én dårlig?

Fordi de formodede giftstoffer er opløselige i rensebenzin ja.

2.
Hvad bruges i-so-pro-pyl-alkohol til? Har det et andet navn? Kan det fåes i matas?

Til at trække LSA'en ud af resterne da den er opløselig i iso'en. Vand kan også bruges, tager vist længere tid
Det hedder også isopropanol. Men i Matas hedder det isopropylalkohol

3.
Jeg har tænkt mig at trække på 30-35 frø. Nogen der kan fortælle mig hvor meget rensebenzin og hvormeget isopropylalkohol jeg skal bruge til sådan en omgang.

Plask dem til så det dækker. Og lad være med at tage det hele selv ;)

Titel:
Junior medlem

Så siger jeg mange tak :) Det er jo lige til at gå til...

Vi er 2 om det. Vi har tænkt os at "malke" ca. 30 frø, dele ekstrakten op i 4 portioner - 2 til hver 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

mcpeterc skrev:
Så siger jeg mange tak :) Det er jo lige til at gå til...

Vi er 2 om det. Vi har tænkt os at "malke" ca. 30 frø, dele ekstrakten op i 4 portioner - 2 til hver 8)

Ja OK...

Regner i med at tage 2 portioner hver på en aften, eller over flere gange? For 15 er måske lige i overkanten første gang? Har i erfaring med psykedelika?

Titel:
Junior medlem

Ja planen var at spise det hele i løbet af en aften/nat.

Vi har begge spist svampe og morning glory før. Der er bare ingen af os der har prøvet hbwr før... Nu ved jeg ikke hvor meget ekstrakt det giver, men jeg havde forstillet mig at putte det ned i nogle kapsler og så guffe dem én af gangen

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

mcpeterc skrev:
Ja planen var at spise det hele i løbet af en aften/nat.

Vi har begge spist svampe og morning glory før. Der er bare ingen af os der har prøvet hbwr før... Nu ved jeg ikke hvor meget ekstrakt det giver, men jeg havde forstillet mig at putte det ned i nogle kapsler og så guffe dem én af gangen

Hvor store portioner MG har i leget med?

Jeg ville ikke tage ½-delen først, og redosere med ½-delen senere. Ville tage minimum hvad der svarer til 10 frø og redosere efter 3-4-5 timer hvis i føler for det med resten.

IMO er der virkelig stor forskel på en 13-frø og en 15-frø's dosis.
7 er imo for lidt at starte med, meget lille virkning.
7 oveni senere vil givetvis give et alt for kraftigt trip hvis du ikke er indstillet på det. Men det har jeg lidt svært ved at bedømme

Titel:
Junior medlem

Det er noteret...

Vi drak 10g MG hver.

Vi bliver nok 3 der skal dele de 30-35 bær så det kommer nok til at passe meget godt.

Tak for info

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Får man alle giftstofferne ud med denne metode? Slipper man fuldstændig for maveproblemer? Disse maveproblemer som jeg har hørt om, er dem der har afholdt mig fra dette ellers interessante stof.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Gæst skrev:
Får man alle giftstofferne ud med denne metode? Slipper man fuldstændig for maveproblemer? Disse maveproblemer som jeg har hørt om, er dem der har afholdt mig fra dette ellers interessante stof.

både mig og man kammerat fik maveproblemer med denne metode. men jeg fik mest pga. jeg osse åd ca. 3 frø af resterne da jeg spildte en bette smule af mit ekstrat..

men det går over efter du har brækket dig og fået lidt mad indebors imo.

men det kan godt være maveproblemerne lyder trælst men hvis du måler det op med et fuld blown lsa trip, så tvivler jeg på at du vil fortryde..

man skal yde før man kan nyde..

Titel:
Dedikeret medlem

Hvor ubehagelige er disse 'maveproblemer'? Er det bare ligesom tømmermænd efter en våd aften, eller gør det virkeligt ondt?

Titel:
Flueknepper kongen

waggafnipsen skrev:
Gæst skrev:

både mig og man kammerat fik maveproblemer med denne metode. men jeg fik mest pga. jeg osse åd ca. 3 frø af resterne da jeg spildte en bette smule af mit ekstrat..

men det går over efter du har brækket dig og fået lidt mad indebors imo.

men det kan godt være maveproblemerne lyder trælst men hvis du måler det op med et fuld blown lsa trip, så tvivler jeg på at du vil fortryde..

Omvendt, hvorfor så ikke tage et rigtigt psykedelikum uden et bodyload fra helvede?

Titel:
Dedikeret medlem

waggafnipsen skrev:

Nej.

Det siger du vel egentlig også på ringe erfaring. Jo, erfaring med lsa, hvilket også er fint nok, men mange substanser (jævnfør Levose) har ikke dette bodyload som igen og igen og igen bliver omdiskuteret hvordan man undgår. Personligt har jeg svært ved at se hvorfor lsa skulle være så interessant en substans, at man vil gå igennem både bodyload og kvalme for at komme til "det gode". At man skal igennem disse ting ville for mig også unægteligt gøre noget negativt ved trippet, når man kom på den anden side.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Ayers Rock skrev:
waggafnipsen skrev:

Nej.

Det siger du vel egentlig også på ringe erfaring. Jo, erfaring med lsa, hvilket også er fint nok, men mange substanser (jævnfør Levose) har ikke dette bodyload som igen og igen og igen bliver omdiskuteret hvordan man undgår. Personligt har jeg svært ved at se hvorfor lsa skulle være så interessant en substans, at man vil gå igennem både bodyload og kvalme for at komme til "det gode". At man skal igennem disse ting ville for mig også unægteligt gøre noget negativt ved trippet, når man kom på den anden side.

Ikke nødvendigvis. Meskalin har også nogle ret grimme sider, bl.a. en til tider ret intens kvalmefremkaldende effekt, ofte hvor man ikke kan mærke noget til virkningen.
Men når så man bliver slået i baghovedet af et psykedelisk bat mens man ligger og beder til porcelænsguden, bliver det aldeles fantastisk.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis LSA ikke var værd at indtage, ville jeg sku ikke have taget det så mange gange. Men det har jeg, ergo må der være noget der tiltaler mig ved trippet

Kan ikke udtale mig omkring hvordan i andre oplever en LSA-rus, men mine trips har været yderst tilfredstillende og mere psykedelisk og givende end meskalin og svampe til dato.

Bodyloadet kan til tider være irriterende i starten, men ikke mere end meskalin. Og tilfredstillelsen over rusen når trippet går i gang opvejer helt sikkert den forbigående kvalme efter min mening

...og jeg mangler endda at afprøve et ordentligt ekstrakt, hvilket burde give endnu mindre kvalme.

Titel:
Flueknepper kongen

DeHades skrev:
Ayers Rock skrev:
waggafnipsen skrev:

Nej.

Ikke nødvendigvis. Meskalin har også nogle ret grimme sider, bl.a. en til tider ret intens kvalmefremkaldende effekt, ofte hvor man ikke kan mærke noget til virkningen.
Men når så man bliver slået i baghovedet af et psykedelisk bat mens man ligger og beder til porcelænsguden, bliver det aldeles fantastisk.

Tja, det er vel bare fordi, jeg foretrækker syntetiske stoffer (eller et kemisk rent ekstrakt af naturlige), hvor man rent faktisk får ét aktivt stof i stedet for plantemateriale, utroligt mange alkaloider som måske har effekt, kvalmefremkaldende stoffer, etc.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg ville da klart også foretrække at man kunne slippe helt for kvalmen der er forbundet med meskalin, men det er ikke lykkedes mig endnu, selv med et ekstrakt.
Og det er sgu en pudsig fornemmelse når trippet sparker ind for fuld styrke, mens man knækker sig.

Titel:
Medlem

DeHades skrev:
Jeg ville da klart også foretrække at man kunne slippe helt for kvalmen der er forbundet med meskalin, men det er ikke lykkedes mig endnu, selv med et ekstrakt.
Og det er sgu en pudsig fornemmelse når trippet sparker ind for fuld styrke, mens man knækker sig.

Sådan som jeg forstår det - og jeg vil absolut ikke prøve at spille klog på emnet - så skyldes det at selv ren meskalin er irriterende for maven, samt at meskalin leger med serotoninsystemet i hjernen, som bl.a styrer "brækrefleksen" m.m.
"Ren" LSA er derimod, som jeg forstår det, ikke irriterende for maven på samme måde. Derfor burde ekstrakten gøre en ret god forskel...

Men ret mig endelig hvis jeg ta'r fejl - jeg er stadig udpræget nybegynder indenfor psykedelika, og suger al den viden til mig jeg kan komme i nærheden af.

(Undskylder i øvrigt at jeg bringer en gammel tråd op, men jeg synes at afklarende svar generelt er på sin plads)

- bjarken

Medlem

Geografisk sted: På en nydelig villavej
Nu vil jeg nødig gøre mig klog på emnet (det er jeg ikke just i forhold til mange andre her på fora'erne)

Jeg har tænk på at lave en "kryddersnaps", og spekuleret om følgende fremgangsmåde er helt ude i hampen:

175 frø (svarer til 5 pr genstand) i en kaffekværn og males til fint pulver. (større overflade)
Der tilsættes æter. (kan vist bestilles i byggemarkeder, fremstilles af Borup Kemi), og lader det stå et stykke tid (en time på en altan), hvorefter det filtreres og grumset "vaskes" i æter for at fjerne de sidste urenheder. grumset filtreres igen og lader stå til tørring. Her er æter valgt fordi det er ret flygtigt, og jeg håber derved at der ikke er særlig mange rester tilbage. rensebenzin er jeg ikke lige så tryg ved.
Der tilsættes en flaske Ok vodka, og hælder det i en renset 1,5L PET og lader det trække et par dage.

Men nu er spørgsmålene:
1) hvor effektiv er denne metode og kunne jeg få mere ud af at bruge sukker for at øge det osmosiske tryk i grumset og derved få presset mere LSA ud af det
2) jeg har ingen anelse om hvorvidt der er Calciumioner i en vodka, og om det på nogen måde ville reagere med LSA'en så den blev tungtopløselig (ikke så fedt), eller om det kunne ordnes med lidt vinsyre (og derved måske også få lidt osmose)?

Medlem
Brugeravatar

Som jeg har forstået på det hele, vil du have 5 MG. frø per genstand? Altså nu skal man jo selvfølgelig husek virkningen fra vodkaen kan spille ind under trippet, men 175 frø til en flaske vodka, det er sgu ikke nok til et ordentligt trip - 100 % personlig mening - men stadigvæk, vil jeg mene, at du med fordel ihvertfald kan bevæge dig op på 250 - evt. over - da du vel ikke drikker en hel flaske vodka.

Mvh,
Gargarin

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Er det morning glory du bruger er 175 frø for lidt. Er det hbwr skal du huske på det er relativt ustabilt i opløsning, og skal opbevares lidt påpasseligt efterfølgende for at sikre du ikke mister effekt. Der er desuden flere der oplever maveproblemer - det er min erfaring det ikke stabilisere maven med et par vodkashots til at starte det hele.

Generelt er det en rigtigt dum idé at lege med æter hvis man ikke ved hvad man laver - og selv da er det ikke smart at jonglere med ved køkkenbordet!

For lige at fluekneppe lidt er osmose udelukkende vand ;) Jeg ville ikke forsøge mig med sukker, jeg tvivler på det vil gøre noget positivt for opløseligheden - eller smagen for den sags skyld.

Med hensyn til brugen af vinsyre har jeg læst i en tråd, på et andet board at der var spekulationer om det kunne forøge stabiliteten. Desværre ryger mine bogmærker hver gang jeg opdatere firefox, og jeg kan ikke henvise dig til den :cry:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]