Downward Spiral skrev:
LOL! er der slet ikke noget som kan hjælpe? Det er et simpelt forsøg. Jeg skammer mig selv over ikke at kunne finde ud af det, men at I heller ikke kan...
Hmm.... nej jeg havde nok kunne finde mere hjælp her hvis spørgsmålet havdet været: Hvordan får jeg Bromosafrole til at reagere med methylamine så det danner MDMA? haha.
Såså. Det kan vel godt tænkes at der er folk derude som har udmærkede forslag, men ikke lige gider bruge kræfter på et spørgsmål som intet har med sitets formål at gøre. Undskyld at folk ikke fluks springer til så snart du har et vilkårligt problem; forventer du også at få svar i løbet af en halv time hvis sovsen klumper for dig? Selv

.
Istedet for at bruge jernchlorid, ville jeg have forsøgt mig med at tilsætte et metalpulver, f.eks. jernpulver eller zinkpulver. Når du har opløst guld i kongevand, lander det som Au(III) (AuCl[sup]-[/sup][sub]4[/sub]). Jeg ved i hvert fald at Au(I), som cyanokomplekset dannet ved reaktion med cyanidioner og ilt, industrielt reduceres ved tilsætning af zinkstøv. Det virker også fint til udfældning af Ag fra AgCl-opløsning.
Jeg vil næsten gå ud fra at det er nødvendigt at neutralisere kongevand/guld-opløsningen før du forsøger udfældning, men det er der måske nogen andre der ved?
En anden rute er at basificere opløsningen, hvorved guldet udfældes som Au(OH)[sub]3[/sub]. Under opvarmning omdannes denne til Au[sub]2[/sub]O[sub]3[/sub], og videre til Au(s) under yderligere opvarmning.
...Og kan vi så lige få lidt mere takt og tone næste gang du har et spørgsmål du ønsker svar på.