Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 12:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
hey, hvad er meningen med at ligge nogle hbwr frø i vand i 24 timer (eller mindre) som jeg har hørt folk gøre, og så derefter drikke vandet??? det kan godt være giftstofferne bliver udvundet fra frøene, men hvis man drikker det samme vand vil man jo stadig få dem indenbors, eller hva?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Giftstofferne i HBWR er så vidt jeg ved ikke vandopløselige, men det er de aktive stoffer derimod. Det betyder at giftstofferne bliver tilbage i frøene, mens alt det man gerne vil indtage bliver opløst i vandet.

Titel:
MEGATRON

Hvorfor så spilde en uge på polær/upolær ekstraktion hvis det er nok at lægge dem i vand i 24 timer?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
dopamin skrev:
Hvorfor så spilde en uge på polær/upolær ekstraktion hvis det er nok at lægge dem i vand i 24 timer?

Du spilder jo sådan set heller ikke noget. Det vil jo bare betyde at, vandet som er tilbage bare skal drikkes. Dog skal frøene bare pilles fra? Da de aktive stoffer ligger tilbage i vandet og giftstofferne er i frøene.

Eller er jeg helt galt på den.

Titel:
MEGATRON

FlæmMing skrev:
Du spilder jo sådan set heller ikke noget. Det vil jo bare betyde at, vandet som er tilbage bare skal drikkes. Dog skal frøene bare pilles fra? Da de aktive stoffer ligger tilbage i vandet og giftstofferne er i frøene.

Hvis det er som du siger så spilder man da en hel uge og penge på kemik. hvis man laver den mere avancerede ekstraktion?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
dopamin skrev:
FlæmMing skrev:

Hvis det er som du siger så spilder man da en hel uge og penge på kemik. hvis man laver den mere avancerede ekstraktion?

Prøv at kigge ved Yeti skriver

yeti skrev:
Giftstofferne i HBWR er så vidt jeg ved ikke vandopløselige, men det er de aktive stoffer derimod. Det betyder at giftstofferne bliver tilbage i frøene, mens alt det man gerne vil indtage bliver opløst i vandet.

Titel:
MEGATRON

Bare lige for at være på den sikre side, er det her så rigtigt:

HBWR+Vand(24t) = LSA-vand uden giftstoffer.

HWBR+Kemisk ekstraktion(en uge ca.) = LSA-snask uden giftstoffer.

?

Titel:
Dedikeret medlem

Så langt som de informationer der bliver smidt på bordet er rigtige følger jeg dig 100 % Dopamin...

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvis giftstofferne er upolære og de aktive stoffer er, så vil man ved at lægge frøene i vand få ekstraheret de aktive stoffer og giftstofferne vil da blive i frøene. Man skal altså drikke vandet :P

Omvendt, hvis man lægger frøene i et apolært solvent bliver de upolære giftstoffer ekstraheret ud i solventet. Her skal man altså spise frøene og smide solventet ud.

Omend alt, tror jeg ikke det er så firkantet. Mon ikke noget af LSA'en vil blive hevet over i det upolære solvent, og omvendt, vil alle giftstofferne blive ekstraheret?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Min ven brugte denne metode, og det skal lige siges at mavekvalerne IKKE var fjernet helt. Over en times klynkeri blev det til på min græsplæne. :D
Helt slemt var det dog ikke. Og jeg ville have det fint med at gøre det igen. Så længe man kan ligge ned, er det slet ikke slemt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

the-red-pill skrev:
Min ven brugte denne metode, og det skal lige siges at mavekvalerne IKKE var fjernet helt. Over en times klynkeri blev det til på min græsplæne. :D
Helt slemt var det dog ikke. Og jeg ville have det fint med at gøre det igen. Så længe man kan ligge ned, er det slet ikke slemt.

Hvilken metode?

Titel:
Insane psychedelia user!

yeti skrev:
the-red-pill skrev:

Hvilken metode?

Jeg tror han mener A/B ekstraktet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
nope, han mente vand ektraktion. den dur

NOOOOOOOOOOOT

(udtalt med borats funny accent. i am so original)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tillad mig at revive denne tråd. Bliver der ikke svaret tilfredsstillende på mine spørgsmål, opretter jeg en ny lsa tråd så er I advaret!

Jeg har købt 4 gange 10 hbwr frø og vil skrælle det yderste lag af for derefter at knuse dem med en sten eller lignende inden jeg hælder smulderet i noget vandd med lidt citron.

Men....

Hvor meget vand behøver man at bruge for at opløse en sådan mængde; altså hvor let mættes vand af baby wood rose? Desuden lægger lsa'en sig i bunden eller opløses den fuldstændig i vand?

Jeg spørger fordi jeg skal have det med til roskilde i en flaske eller lignende og jeg vil derfor gerne have svar på disse spørgsmål for at kunne transportere det nemmest muligt. På forhånd tak.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Først: I stedet for at tage en sten, en hammer eller middelstor, overvægtig teenager fra Hobro til at prøve at knuse stenene med så brug dog en peberkværn? Efter min mening er det klart det nemmeste.

Hvis du alligevel skal have det med på Roskilde ville jeg bruge mellem en kvart og en halv liter vand, jeg tror umiddelbart du kan klare dig med noget mindre, men det vil også sætte tiden frøene skal ligge i blød op, og så længe er der heller ikke til festivallen begynder. Desuden skal du sandsynligvis alligevel have det i en halvliters flaske?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Moonage hvis du virkelig er så dum at du udfordrer din mavse med de brutale wood roses, og så indda til festivalen, så kan hverken jeg ELLER vandet hjælpe dig.

jeg har selv prøvet metoden. fyldte en halv cola flaske(= kvart liter ialt) med æble juice, og fyrede så de knuste HBWR ned i væsken.

lod dette trække 2 dage ca, og drak næsten det hele. Dette resulterede i et ganske hyggeligt, men stærkt kvalme inducerende trip, hvor jeg indtil flere gange knækkede sammen i afmagt og ørlede.

Hvis jeg var dig ville jeg bruge MG, de dur jo lige så godt, hvis de da doseres ordentligt, og er samtidig væsentligt flinkere mod mavsen.

iøvrigt er denne tråd kludret.

Giftige LSA-holdige frø knust i vand= potent LSA vand, fyldt med giftstoffer (muligvis mindre giftigt end frøene)

A/B ekstraktion= herligt giftfri LSA snulder.

Konklusion: man spilder ikke penge og tid på den hårde tur op ad kemikerbjerget.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan nogen komme med et link til den A/B-ekstraktion I ævler om? Umiddelbart er jeg tilbøjelig til at mene at hvis man udsætter alkaloiderne i disse frø for en stærk base, vil de hydrolyseres til lysergsyre og ammoniak/2-hydroxyisopropylamin, og dermed altså blive inaktive. Så jeg vil gerne lige se metoden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

mener at den der syre/base ekstraktion har været oppe at vende en million gange, og at den er godtaget som fakta:)

ellers tripper i alle på placebo :lol:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Den metode der oftest beskrives som 'den kemiske' er ikke en syre/base ekstraktion.
Skulle der være en syre/base metode vil jeg også meget gerne se et link til den.

Til Moonage daydreamer: Jeg må erklære mig enig med Luca-main, det er simpelthen ikke værd at indtage uden ordentlig ekstraktion.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Luca-main skrev:
mener at den der syre/base ekstraktion har været oppe at vende en million gange, og at den er godtaget som fakta:)

ellers tripper i alle på placebo :lol:

Ingen kan bruge "jeg mener" til en skid. Vis mig metoden eller luk røven.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]