Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 00:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg kom andetsteds til at diskutere produktion af en lovlig LSD-analog, eth-LAD(6-ethyl-nor-LSD). Problemet ved metoden Shulgin bruger er selvsagt at man skal bruge et ulovligt stof(LSD) til den. Jeg kom så til at tænke på om man mon ikke kunne syntetisere det udenom LSD via følgende rute:

1. Bromocriptin hydrolyseres til 2-bromo-lysergsyre, efter samme metode som ergotamin hydrolyseres til lysergsyre.
  2. 2-bromo-lysergsyre kondenseres herefter med diethylamin, hvilket giver 2-bromo-LSD.
  3. LSD substitueres med 2-bromo-LSD i Shulgins synteseforskrift, så man ender med 2-bromo-eth-LAD.
  4. Herefter kan man bruge flere forskellige metoder til at få brom-atomet fjernet. Den mest oplagte ville være at reducere med NaBH[sub]4[/sub], men man kunne også lave grignardreagensen og tilsætte vand.

Trin 1,2 og 4 ved jeg kan lade sig gøre, men kan nogen her vurdere om brom-atomet vil give nogen problemer i de reaktioner Shulgin bruger i sin eth-LAD syntese? Og evt. forklare mig hvorfor?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Umidelbart skulle man ikke tro at pyrrolringens Br atom lod sig let substituere pga. af den delvise aromatiske karrakter.
Eneste ting jeg virkelig grublede over var refluxen med cyanobromid, men såvidt jeg kan se er der ingen grund til at tro at side reaktioner skulle ske, så som elektrofilt angreb af cyanoionen på nukleofile sites i den aromatiske ringstruktur.

Langt større problem ser jeg i at udføre syntesen uden brug af top professionelt laboratorie faciliteter. En eller anden form for adskilles af isomere og biprodukter er nødvendig. Det ville være nice hvis det kunne lade sig gøre vha. søjlekromatografi, som umidelbart ville være den letteste seperation metode, i kontrast til Shulgins centrifugal kromatografi. Men det er nok ikke tilfældet, eftersom atmosfærisk luft ikke er så godt for eth-LAD mm.
Dertil kommer reaktionsbetingelserne! Nitrogen atmosfære er ikke kun et krav ved chromatografien, men også under syntesen.

Stort stof - stort projekt
seriøs dope - seriøs kemi

Good luck :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Fundering og infomationssøgning har desværre ført mig til den konklussion at reduktionen du snakker om ikke er helt så let, som du umiddelbart antager.

Dehalogeneringen kan ikke udføres af NaBH4 alene, et reduktions system evt. indeholdene NaBH4, kunne tænkes.
Anskaf dig artiklen Chem. Rev. 102 (2002) 4009-4091 og du vil være meget klogere.

Pd/C reduction ville være en nem måde at dehalogenere en aromatisk ring på, men den vil i bromocriptins tilfælde også reducere dobbeltbindingen lokaliseret ved siden af det ene chirale center.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Reduktionen er helt sikkert mulig. Jeg har en artikel liggende der beskriver syntesen af radiolabled LSD fra 2-bromo-LSD, hvor reduktionen foregår ved hjælp af NaB[sup]3[/sup]H[sub]4[/sub] (natriumborotritid) og Tetrakis(triphenylphosphin)palladium(0). Jeg skal gerne finde referencen og uploade den hvis du er interesseret. I mellemtiden vil jeg forsøge at finde Chem. Rev. 102 (2002) 4009-4091. Hvad er titlen på den artikel? Vil godt lige vide om jeg selv synes det er relevant inden jeg støver den op, jeg synes generelt videnskabelige artikler er for tunge til bare at læse som underholdning ;)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ionium skrev:
I mellemtiden vil jeg forsøge at finde Chem. Rev. 102 (2002) 4009-4091. Hvad er titlen på den artikel? Vil godt lige vide om jeg selv synes det er relevant inden jeg støver den op, jeg synes generelt videnskabelige artikler er for tunge til bare at læse som underholdning ;)

Artiklen er "Metal-Mediated Reductive Hydrodehalogenation of Organic Halides" af Francisco Alonso, Irina P. Beletskaya, and Miguel Yus, DOI: 10.1021/cr0102967

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]