Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 19:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har haft søgt på siden efter det..
Men det lykkedes mig umiddelbart ikke, at finde noget på min søgning.
Så ikke noget med at brokke sig over, at jeg ikke har læst jeres Forum.
Hvis jeg ikke har fundet det er det blot en fejl.
Jeg er ny på denne side.

Nogle der kan give mig en forklaring på

Potassium Perchlorate
&
Aluminum Powder

Og hvis der er nogle der ved det. Hvor man kan købe det henne... Hvis muligt...

Jeg har læst om "potassium chlorate....?", som speedy spurgte om. Men er i tvivl om det er PRÆCIST det samme (potassium chlorate/
Potassium Perchlorate)

Tak skal i have for svarene
UnderRipper

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
UnderRipper skrev:
Jeg har haft søgt på siden efter det..
Men det lykkedes mig umiddelbart ikke, at finde noget på min søgning.
Så ikke noget med at brokke sig over, at jeg ikke har læst jeres Forum.
Hvis jeg ikke har fundet det er det blot en fejl.
Jeg er ny på denne side.

Nogle der kan give mig en forklaring på

Potassium Perchlorate
&
Aluminum Powder

Og hvis der er nogle der ved det. Hvor man kan købe det henne... Hvis muligt...

Jeg har læst om "potassium chlorate....?", som speedy spurgte om. Men er i tvivl om det er PRÆCIST det samme (potassium chlorate/
Potassium Perchlorate)

Tak skal i have for svarene
UnderRipper

Hmm, er det bare mig, eller er det ikke nogen af de essentielle ingredienser til en simpel bombe det der?

Titel:
Site Admin

Perchlorate er KClO[sub]4[/sub] hvorimod chlorate er KClO[sub]3[/sub].

Det vil sige at perchlorate indeholder mere ilt per molekyle og er dermed en mere effektiv oxidant. Begge dele reagerer overordenligt voldsomt men aluminiums pulver, hvis det antændes. Dette er på ingen måde en opfordring med en kraftig advarsel!! Det er virkeligt noget folk knalder fingrene af på.

Hvis du partout vil lege med krudt og kugler, så find nogle mere fredelige sager at rode med...

Senest rettet af KenIshii 09 feb 2006 18:28, rettet i alt 1 gang.

Titel: Hehe
Junior medlem
Brugeravatar

Ja sandt nok, at det er til en simpel fyrværkeri...

Personligt syntes jeg det var et godt valg, at tage så simpel en opskrift først. Taget i betragtning, at jeg også er i besiddelse af lidt mere avancerede "opskrifter", som kan sige BUUUM på et forkert tidspunkt, hvis det bliver bare et par grader over det tilladte (hvis det er noget der kræver opvarmning i eks. en gryde).

Og trods det er så simpel en opskrift (hvis kemikalier jeg tror kan købes i matas), så har jeg endda taget mig tid til at
1. Søge på nettet
2. Finde denne side
3. Blive medlem og læse jeres forummer igennem
4. FInde mere info på det før jeg går igang. (kunne sidde og lave det nu, men gør det ikke)

Jeg Legede engang meget med ild... Det endte med, at min højre hånd på et tidspunkt gik i flammer. SÅ JEG HAR LÆRT MIN LEKTIE!!!!!! Skulle stå i bad hver dag i to uger og skrabe min egen hud af efter som den døde. Og holde min hånd i en plastikpose i den periode da mit kød ellers stivnede/ville blive betændt (Fandt ud af at kødet stivnede når man tog handsken af. Da jeg tog den af foran pc'eren. Tænkte der ikke var stor sandsynlighed for betændelse der.). Skulle også smøre den med anti brændsårs et eller andet.. men det siger jo egentlig også LIDT sig selv!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Det er muligt det er mig, men jeg kan ikke umiddelbart se sammenhængen mellem narko og bangbangbang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hvad mener du????

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
UnderRipper skrev:
Hvad mener du????

Du er på et forum for "brug og dyrkning af ethnobotaniske vækster og information om psykedeliske stoffer". Alt det andet dér kan du bruge fx. Kemishows fora til.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Tja, hvis det er sandt var jeg ikke klar over det og undskyld fejlen.

Men forummet hedder "Alkymistens hjørne"
Og jeg fandt til siden her gennem Speedy's spørgsmål om "potassium chlorate"

Så jeg gik ud fra, at den havde noget med emnet at gøre og kunne hjælpe mig. Medmindre du har tænkt dig at sniffe potassium chlorate. For så må du gerne forælle mig effekten...

Titel:
Flueknepper kongen

Kaliumchlorat (det danske navn ;)) er sgu ikke noget man skal lege med - hvis en M&M droppes ned i lun kaliumchlorat, forbrænder den endog meget hurtigt...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

veritas skrev:
Kaliumchlorat (det danske navn ;)) er sgu ikke noget man skal lege med - hvis en M&M droppes ned i lun kaliumchlorat, forbrænder den endog meget hurtigt...

øhh, har godt nok ikke megen forstand på emnet.
Men er "kaliumchlorat" og "Potassium Perchlorate" ikke to forskellige ting???

Jeg ved ikke, hvor mange der har læst dette så lader det stå.
Men havde ikke lagt mærke til eller tænkt over det (ved ikke hvad der skete), men så ikke "(det danske navn ;))" som Veritas havde skrevet.

Så hvis det er det samme så bare undlad at spilde din tid på det og svare. Så har jeg allerede fået svar på det en gang. Hehe, Ups.. Misser!!! :?

Titel:
Insane psychedelia user!

UnderRipper skrev:
Men forummet hedder "Alkymistens hjørne"
Og jeg fandt til siden her gennem Speedy's spørgsmål om "potassium chlorate"

To vrang gør ikke en ret. Lad os lige se på situationen igen: Du ved ikke en dyt om kemi (til din information hedder Kalium potassium på engelsk), og du vil selv lave eksplosiver. Det burde være tydeligt for alle, at det er et projekt dømt til at gå galt.

veritas, er du sikker på at det ikke hedder kaliumklorat på dansk? Mine lærebøger er på engelsk, så de er ikke den store hjælp.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Læs nu hvad KenIshii skriver! Og den danske oversættelse af "perchlorate" er "perchlorat", ikke "chlorat". Det kan også skrives med k i stedet for ch, men det er kun folk uden forstand på kemi der bruger det. Samme gruppe folk skriver "metyl-" i stedet for "methyl-", og så videre.

Titel:
Insane psychedelia user!

Ionium skrev:
den danske oversættelse af "perchlorate" er "perchlorat", ikke "chlorat".

Er der nogen som har påstået det?

edit: Din post overbeviste mig ikke helt om den korrekte stavemåde, men en søgning på min uddannelsesinstitutions database gjorde. Man bruger åbenbart også (per)chlorat på dansk.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har haft eksperimenteret med alt sprængfarligt, som jeg har kunne få i min besiddelse siden jeg gik i 1 kl.
Og jeg er nu stoppet med min uddannelse.

Og har lært, at passe på holde afstand bla bla bla.... Nævnte vist også, at jeg fik brændt min hånd lidt engang... jeg har et billede fra et eller andet tidspunkt efter episoden...

Billede[/img]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Ionium skrev:
den danske oversættelse af "perchlorate" er "perchlorat", ikke "chlorat".

Er der nogen som har påstået det?

Ja, det er der.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

gå ind her og læs lidt omkring det du søger

http://www.chem.au.dk/~kemishow/

Titel:
Flueknepper kongen

UnderRipper skrev:
veritas skrev:

øhh, har godt nok ikke megen forstand på emnet.
Men er "kaliumchlorat" og "Potassium Perchlorate" ikke to forskellige ting???

Jeg ved ikke, hvor mange der har læst dette så lader det stå.
Men havde ikke lagt mærke til eller tænkt over det (ved ikke hvad der skete), men så ikke "(det danske navn ;))" som Veritas havde skrevet.

Så hvis det er det samme så bare undlad at spilde din tid på det og svare. Så har jeg allerede fået svar på det en gang. Hehe, Ups.. Misser!!! :?

Kalium er dansk for grundstoffet K. Potassium er engelsk for grundstoffet K ;)

Samme situation som Natrium/sodium (begge refererer til Na)... Også mindre obvious som fx Aluminium på de fleste sprog og Aluminum på amerikans :twisted:

@Ionium

Kaliumperchlorat (KClO4) og Kaliumchlorat (KClO3) er to forskellige stoffer...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ionium skrev:
Læs nu hvad KenIshii skriver! Og den danske oversættelse af "perchlorate" er "perchlorat", ikke "chlorat". Det kan også skrives med k i stedet for ch, men det er kun folk uden forstand på kemi der bruger det. Samme gruppe folk skriver "metyl-" i stedet for "methyl-", og så videre.

Aheem, det er så ikke korrekt. Når en opgave/artikel skal skrives på feks universitetet, så skal der staves på dansk. Dvs klorat, metyl, metanol osv.

@Underripper: Det, at du har lavet en seriøs brandskade på dig selv i forsøget på at lave sprængstoffer/eksplosive kemiforsøg gør dig jo ikke til en bedre "kemiker". Og det gør dig slet ikke egnet til at lege med KCl(O4), der indgår i nogle seriøse reaktioner med feks alu-pulver. Du skal seriøst overveje om du har lyst til at lave den slags reaktioner, og ikke bare kaste dig ud i dem fordi du synes, at det lyder fedt. Mit bedste råd, hvis du absolut vil lege pyrotekniker er, at du tjekker http://www.kemishow.dk ud, de har en masse opskrifter på hjemmesiden, samt en brevkasse, hvor du kan stille spørgsmål.

Og til alle jer andre: Det hedder Kaliumklorat = KCl(O3) og Kaliumperklorat = KCl(O4).

Dette er et forum om stoffer, ikke Terroristens Online Guide.

Emne hermed lukket

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]