Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 10:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej igen igen.. Her kommer der så nogle sørgsmål til DMT og plantematerialerne.. igen igen..

Jeg søgte rundt omkring og opdagede min egen tråd som jeg har linket til nedenfor.

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... mimosa+dmt

I forlængelse af ovennævnte link...

Jeg lavede et udtræk af dmt jeg fik ud af brygningen af det mimosa hostilis som jeg snakkede om. Altså et primitivt udtræk, og tørrede og tørrede det, men det blev aldrig mere tørt end en karamel agtig masse, som var meget svær at arbejde med.
Jeg har så tænkt på om man ikke kan gøre dette igen og så gøre ekstraktionen lidt mere koncentreret for tilsidst at gøre et eller andet så det kan tørres. Tørres nok til at man kan få et potent pulver. Pulveret behøver ikke være specielt rent. Det vigtigste er at der ikke er "rest-stoffer" fra uønskede kemikalier, og at det er særdeles mere potent end Epena og Yopo.

Det jeg eftersøger er en ide til hvordan man kan lave et nogenlunde simpelt ekstrakt af denne Mimosa hostilis..

Nogle genier der kan hjælpe?

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvis du ikke er nogen kemihaj, kan det oxo lade sig gøre at trække DMT'en ud med ethanol. Problemet med ethanolen er bare at du får en masse andre ting som klorofyl og plantevoks med over. Det er i og for sig ligegyldigt, da du fint kan ryge udtrækket alligevel, men hvis du er seriøs kemiker, er det da fedt med et produkt som er så rent som muligt.
Ethanolmetoden burde give en form for "DMT-hash" efter inddampningen.

Klorofyl... er det ikke noget der findes i selve planten?
Mener at have læst et sted at klorofyl/Chlorophyl, har bakteriedræbende egenskaber.. Men er det meget usundt?

Andet spørgsmål lyder.. Efterlader ethanolen noget skidt i "DMT-Hash'en"
Jeg spørger måske dumt da Ethanolen jo fordamper og i min logik kun efterlader meget lidt ethanol i plante/DMT karamellen..?
Er jeg helt i vildrede her?

Mvh. Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok.. (ser ud til at jeg er den eneste der har interesse i at ekstrahere netop dette tryptamin.. bortset fra *T H Benja*)

Jeg har de følgende dage gået og rystet en flaske i ny og næ.

Denne flaske indeholder blot 10 gram Mimosa hostilis rod bark.
Denne bark tæskede jeg med en hammer, så det blev så godt som pulvariseret.
Så smed jeg barken ned i flasken, og derefter hældte jeg husholdningssprit (93%) i sådan at det dækkede rodbarken.
Dette gjorde jeg kl. 14.40 den 12. dette måned. Dvs. at det har stået i over 8 døgn nu.

Jeg kan så hælde sagerne i flasken ud i et glas-fad og lade det fordampe.
Når det så er fordampet, vil jeg så gå i gang med en A/B ekstraktion, men ifølge den "vejledning" jeg bruger står der at jeg kan smide rod barken direkte i en sur opløsning. Men vil dette så sige at jeg har klokket i det ved først at lade det trække i en sprit opløsning?
Eller kan jeg smide det "karamel-agtige" produkt jeg får ud af spritopløsningen ind i den procedure som jeg benytter mig af?
Altså... Har jeg sprunget de første to "steps" over, og kan bruge "karamellen" istedet for de 30 gram mimosa hostilis bark som vises i "STEP 3" i denne procedure?

Ved godt at nu hvor jeg kun bruger 10 gram og ikke 30, er jeg nød til at benytte mig af 1/3 af de anbefalede mængder (væsker og div. andre sager der bruges i proceduren).

Her er min "vejledning"/procedure:
http://www.erowid.org/chemicals/dmt/ext ... ide1.shtml

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hey Cope, godt initiativ.

Jeg tror ikke der er noget problem i at du har gjort som du har. Du har lavet et såkaldt solvent-ekstrakt, og det er ofte ganske effektivt, forudsat at det stof man vil ekstrahere er opløseligt i den solvent man bruger, og det vil jeg umiddelbart tro at DMT er i alkohol, i den form det har inde i planten. Det vil nok være en god ide at ekstrahere endnu en gang med alkohol, på den måde får du ekstraheret det meste af det som var opløst i den alkohol du ikke fik med ud i første træk. Når det er inddampet, kan du prøve at ryge det som det er, eller du kan forsøge at rense det yderligere via A/B eller andre procedurer. Du kan sagtens gå videre med din "karamel", det vil sandsynligvis endda være lettere end hvis du havde brugt det rå plantemateriale, da du jo(formodentlig) på forhånd har fjernet en stor del af det plantemateriale du ellers ville have fjernet under A/B-ekstraktionen.

Held og lykke med det, giv en melding om hvordan det går! :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du burde lige ryste flasken med Mimosa/EtOH et par minutter en gang om dagen, imens dit solventekstrakt står på.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Du burde lige ryste flasken med Mimosa/EtOH et par minutter en gang om dagen, imens dit solventekstrakt står på.

Ganske vist er det lidt kluntet formuleret, men tror du ikke han har gjort det når han siger følgende:

Infected Cope skrev:
Jeg har de følgende dage gået og rystet en flaske i ny og næ.

:?:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ryster flasken grundigt i mindst et ½ min. hver gang jeg støder på den. Jeg har placeret den et ret centralt sted i min lejlighed, så den får tit lige en lille svingom :)

Jeg vil oversætte yderligere af denne ekstraktions metode i aften, så jeg snart kan komme videre til A/B fasen..

/Cope

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ovre i hjørnet
hey cope, vi går efter den samme metode, glæder mig til at høre dit resultat så jeg selv kan prøve det af, jeg tror helt sikkert det virker, men held med det :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

My bad, jeg skimmede åbenbart bare postet! :oops:

Titel:
Dedikeret medlem

Min indre kemiker har faktisk også gået og tænkt over et DMT-udtræk, men jeg har ikke posted før, da jeg ikke havde så meget intelligent at sige.
Cope, husk nu endeligt at tage gode noter så vi kan læse hvad du gjorde senere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:

Er det vigtigt?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
God Has Been on GHB næ det er såmen kun vigtigt vis du gerne vil have det mest optimale udbytte af den metode, ellers er det ikke så vigtigt. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

fik et fint udbytte af at have Mimosa hostilisen i husholdnings sprit i over 14 dage..
jeg hældte væsken gennem et lille stykke stof fra en undertrøje, så det kom ned i en stor gryde, med en "bred bund", så væsken blev fordelt godt.
Så lod jeg spritten fordampe, og fik efter 2-3 dage et lækkert rødt pulver ud af det. Når jeg tager pulveret op i lyset kan jeg se hvordan det glimter. Formoder det er krystaller?

Jeg vil gå videre med en omkrystalarisering, og se hvordan det går..

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hvordan gik det så? :)

Mvh Jonas!

Titel:
Insane psychedelia user!

COOOOPE!

Messa wand ze answerers!

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kom ikke særligt langt.. Det kræver megen tid og læsen bare at lave en ekstraktions procedure som man forstår.. Hvis altså man ikke har taget en uddannelse indenfor fysik/kemi/andet der gør at man ved en del om emnet på forhånd.
Jeg har ikke haft fysik eller kemi siden folkeskolen, så projektet var dømt til at fejle da jeg simpelthen ikke havde tid til at sætte mig godt nok ind i det. Desuden kræver ekstraktionen megen plad, penge, og som sagt også tid.
Men jeg har ikke givet op endnu! Så snart skolen er færdig, starter jeg helt fra bunden så jeg kan fatte hvad jeg kommer til at arbejde med når jeg engang tager proceduren op til nye forsøg..

Der er mange som ikke kan lide ideen om at en som jeg får den fulde trin for trin metode over hvordan man gør, da den vil blive farlig at offentlig gøre så små 14-15 årige kan finde på at lave forsøg og komme til skade..!

Man bør være gammel nok og fattet nok om hvad man har med at gøre før man springer ud i den slags forsøg og oplevelser!

/IC

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvad gjorde du så med det rødlige pulver?
Var det rygbart og fik du prøvet det?

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe.. Jeg fik nogle venner til at prøve og sniffe det, men de ringede en halv time senere og sagde at det var forfærdeligt..
De prøvede at ryge det, men røg det i en bong.. De gad åbenbart ikke høre efter da jeg fortalte dem at man skal vaporisere det på glaspibe.. :roll:

Men har stadig et par hundrede milligram.. Det glimter i solen, så der kan være tale om krystaller, men konsentrationen er vist ikke for god..
Jeg fik jo også et helt gram ud af 10-11 grams plantemateriale.. Dvs. at jeg kun fik reduceret plante-mængden 9 gange dens oprindelige vægt.. tror jeg :?
I hvert fald ikke nok til at man kan kalde det syntetisk :lol:

/IC

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er vel stadig ikke syntetisk, om du så får det renset op til 99.9% rent materiale.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]