Ok.. Jeg har lige et par spørgsmål til denne quote:
Citat:
100 gr. Mimosa blev pulveriseret og kogt ved svag varme i surt vand (100 ml. dH2O + 1 ml. HCl 33% = PH1) med låg på, i ca. tre kvarters tid.
Det blev så filtreret med en sugekolbe og en buchner-tragt, men eftersom det tog en helvedes tid, ville det nok være mere effektivt at bruge en stempel-kaffekande til formålet. (Hvem sagde ghetto? )
Opløsningen blev affedtet med Naphta, og derefter DCM.
Derefter blev den basificeret med en kraftig NaOH-opløsning, og den brune væske lavede et imponerende farveskift under basifiseringen.
- Blev først grøn/blå, derefter grå, så mælkehvid, og til sidst brun igen - så for vildt ud!
Derefter blev freebasen ekstraheret 3-4 gange med mindre portioner DCM, som til sidst blev kombineret.
Det upolære lag blev vasket et par gange med dH2O, til vandet til sidst var pænt og rent.
Det upolære lag blev derefter inddampet i en ovn - pas nu på ikke at ufrivilligt vaporize DMT'en, da freebasen har et ret lavt smeltepunkt! (Vedkommende i historien var godt stegt på speed og GHB, da ekstraktet blev lavet, og tænkte derfor ikke så langt - mængderne blev heller ikke målt ud, det hele var lidt på slump)
Anyway, efter DCM'en var forddampet var der en olie-agtig ting tilbage i tallerkenen, som efter et par dage krystalliserede fint som lysebrune krystaller.
Det blev så skrabet sammen til en pølse, der havde en konsistens som flødekaramel (og samme farve), som efter et lille stykke tid størknede til "hård karamel".
Det kan evt. omkrystalliseres i IPA eller måske Acetone, men eftersom det endelige resultat af ekstraktet sandsynligvis var 98+% rent, så vedkommende ikke nogen grund til at gøre det. (Føltes også MEGET rent, selvom personen dog aldrig har drømt om syntetisk DMT).
- Det er så vidt jeg husker historien!
Spørgsmålene er som følger:
Hvad er en sugekolbe? (hvor kan man købe én, hvor meget koster den evt.? osv...)
Hvad er en buchner tragt? Altså hvad gør den speciel fra normale tragte? er det materialet den er lavet af?
Hvad er DCM en forkortelse for?
Hvad kalder man ellers NaOH?
Hvad betyder upolært og polært væske egentligt?
dH2O? Er det desteliseret vand eller?
Citat:
Derefter blev freebasen ekstraheret 3-4 gange med mindre portioner DCM, som til sidst blev kombineret.
Er der nogen der kan gøre denne note mere forståelig for én der ikke er for godt inde i "kemi-sproget"?
Til sidst i denne post undskylder jeg mange gange for at stille så mange sikkert ufatteligt dumme spørgsmål, men selvom jeg fandt mine svar andre steder på nettet, så vil jeg hellere stole på jeres svar, da jeg efterhånden har opdaget at der altså er nogle herinde der kan sit kram hvad ang. fysik, og kemi..!
Hvis du er én af dem jeg snakker om og du tænker: "hvorfor vil han gøre det, når han ikke har en skid forstand på fysik og kemi?"
Mit svar er så: Jeg er utroligt interesseret i DMT, og jeg går ikke efter at ekstrahere DMTen pga. mulig profit. Jeg drømmer om en dag at kunne lave en krystal så stor at den kan stilles på hyllen som et slags "kemisk/ hellig/wikked/krystal/sekremente/bizzaro-stuff" i en flot glas-box med ultraviolette diode-lys op igennem krystallen, sådan at den ser rigtig "kraft-fuld" ud
Eller ligge i den i en lille kiste som et andet smykke...
Ja jeg er underlig
/Cope