Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg er i øjeblikket i gang med at oversætte denne ekstraktions metode til dansk.

Jeg har købt lidt ind af de nødvendige kemikalier og "værktøjer" der skal bruges for at forsøgene kan lade sig gøre.
Dog har jeg ét kæmpe problem!

Jeg er god til at forstå fysik og kemi, men jeg har ikke haft det siden 10. klasse, så derfor har jeg oprettet denne tråd, sådan at jeg selv og andre kan stille spørgsmål til hvordan det kan gøres uden de store uheld pga. manglende viden indenfor emnet.

Jeg ved godt at det kan være mod regelementet, men det må "ekstraktion af psilocybin så egentligt også være?

Jeg har valgt at benytte mig af denne metode:
http://www.erowid.org/chemicals/dmt/ext ... ide1.shtml

Håber nogen med megen forstand på fysik og kemi, kan nævne nogle dårlige eller positive ting omkring metoden.
Eller endnu bedre!.. En nemmere løsning?

Mvh. Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg foreslå dig at tage et smut forbi http://www.thenook.org og søge efter DMT i Ionic Virtual Laboratory - du bliver nok nød til at tilmelde dig forummet. De er udvikler hele tiden deres ekstraktions procedurer, måske kunne du falde over en mere forenklet fremgangsmåde.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

takker for forslaget Ashoka.

Er der evt. nogen her på psych, som har prøvet at ekstrahere DMT fra plantematerialer før?

Hvis ja - kunne man høre hvordan proceduren så lød?

/Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har postet en metode til isolering af freebase alkaloider af Mimosa-bark engang, vistnok i en tråd oprettet af Daffy...

UTFSE!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
eller du ku gå ind og læse lidt på http://dmt.lycaeum.org/wwwthreads/perl/ ... ds.pl?Cat=

der er en del personlige beskrivelser af dmt ekstraktioner godt nok eng men det er vel til at leve med :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Jeg har postet en metode til isolering af freebase alkaloider af Mimosa-bark engang, vistnok i en tråd oprettet af Daffy...

UTFSE!

Kan du evt. finde den? Jeg har sidet i lang tid nu, og ledt efter din metode, men den dukkede ikke op.

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er også virkeligt svært :roll: En søgning på Mimosa under Alkymistens Hjørne giver 8 hits, deriblandt daffy ducks DMT-ekstraktion. Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man ikke er i stand til at finde den.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rocco Siffredi skrev:
Det er også virkeligt svært :roll: En søgning på Mimosa under Alkymistens Hjørne giver 8 hits, deriblandt daffy ducks DMT-ekstraktion. Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man ikke er i stand til at finde den.

fordi jeg ikke er ligeså go som dig :wink:

Takker jensus

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok.. Jeg har lige et par spørgsmål til denne quote:
Citat:
100 gr. Mimosa blev pulveriseret og kogt ved svag varme i surt vand (100 ml. dH2O + 1 ml. HCl 33% = PH1) med låg på, i ca. tre kvarters tid.

Det blev så filtreret med en sugekolbe og en buchner-tragt, men eftersom det tog en helvedes tid, ville det nok være mere effektivt at bruge en stempel-kaffekande til formålet. (Hvem sagde ghetto? )

Opløsningen blev affedtet med Naphta, og derefter DCM.

Derefter blev den basificeret med en kraftig NaOH-opløsning, og den brune væske lavede et imponerende farveskift under basifiseringen.

- Blev først grøn/blå, derefter grå, så mælkehvid, og til sidst brun igen - så for vildt ud!

Derefter blev freebasen ekstraheret 3-4 gange med mindre portioner DCM, som til sidst blev kombineret.

Det upolære lag blev vasket et par gange med dH2O, til vandet til sidst var pænt og rent.

Det upolære lag blev derefter inddampet i en ovn - pas nu på ikke at ufrivilligt vaporize DMT'en, da freebasen har et ret lavt smeltepunkt! (Vedkommende i historien var godt stegt på speed og GHB, da ekstraktet blev lavet, og tænkte derfor ikke så langt - mængderne blev heller ikke målt ud, det hele var lidt på slump)

Anyway, efter DCM'en var forddampet var der en olie-agtig ting tilbage i tallerkenen, som efter et par dage krystalliserede fint som lysebrune krystaller.

Det blev så skrabet sammen til en pølse, der havde en konsistens som flødekaramel (og samme farve), som efter et lille stykke tid størknede til "hård karamel".

Det kan evt. omkrystalliseres i IPA eller måske Acetone, men eftersom det endelige resultat af ekstraktet sandsynligvis var 98+% rent, så vedkommende ikke nogen grund til at gøre det. (Føltes også MEGET rent, selvom personen dog aldrig har drømt om syntetisk DMT).

- Det er så vidt jeg husker historien!

Spørgsmålene er som følger:

Hvad er en sugekolbe? (hvor kan man købe én, hvor meget koster den evt.? osv...)

Hvad er en buchner tragt? Altså hvad gør den speciel fra normale tragte? er det materialet den er lavet af?

Hvad er DCM en forkortelse for?

Hvad kalder man ellers NaOH?

Hvad betyder upolært og polært væske egentligt?

dH2O? Er det desteliseret vand eller?

Citat:
Derefter blev freebasen ekstraheret 3-4 gange med mindre portioner DCM, som til sidst blev kombineret.

Er der nogen der kan gøre denne note mere forståelig for én der ikke er for godt inde i "kemi-sproget"?

Til sidst i denne post undskylder jeg mange gange for at stille så mange sikkert ufatteligt dumme spørgsmål, men selvom jeg fandt mine svar andre steder på nettet, så vil jeg hellere stole på jeres svar, da jeg efterhånden har opdaget at der altså er nogle herinde der kan sit kram hvad ang. fysik, og kemi..!

Hvis du er én af dem jeg snakker om og du tænker: "hvorfor vil han gøre det, når han ikke har en skid forstand på fysik og kemi?"

Mit svar er så: Jeg er utroligt interesseret i DMT, og jeg går ikke efter at ekstrahere DMTen pga. mulig profit. Jeg drømmer om en dag at kunne lave en krystal så stor at den kan stilles på hyllen som et slags "kemisk/ hellig/wikked/krystal/sekremente/bizzaro-stuff" i en flot glas-box med ultraviolette diode-lys op igennem krystallen, sådan at den ser rigtig "kraft-fuld" ud 8)

Eller ligge i den i en lille kiste som et andet smykke...

Ja jeg er underlig :oops:

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
NaOH er det samme som kaustisk soda..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Aha.. Natriumhydroxid.. afløbsrens... Det har jeg allerede et halvt kilo af i perler.. Er det bedre med flydende NaOH?

Her er hvad jeg har indtil videre:

Billede

+ 150, måske 160 gram Mimosa hostilis

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Infected Cope skrev:
Hvad er en sugekolbe? (hvor kan man købe én, hvor meget koster den evt.? osv...)

Google-billedsøgning på sugekolbe (ikke at jeg ikke vidste hvordan sådan en så ud, men for at finde et billede; du kunne evt. have gjort det samme...):
Billede
Infected Cope skrev:
Hvad er en buchner tragt? Altså hvad gør den speciel fra normale tragte? er det materialet den er lavet af?

En Büchner-tragt er en tragt som passer til en sugekolbe. De er lavet af porcelæn, og har en plan, hullet flade man kan lægge filtrerpapir på. Billede (Google-billedsøgning på "Büchner"):
Billede
Her har du et billede af sugekolbe + Büchner-tragt samlet, så du har en idé om hvordan de skal bruges: Billede

Slangen skal bruges til sug. Ud over sugekolbe + Büchner-tragt skal du altså bruge en vacuum-kilde, f.eks. en aspirator.
Infected Cope skrev:
Hvad er DCM en forkortelse for?

Dichlormethan. CH2Cl2.

Infected Cope skrev:
Hvad betyder upolært og polært væske egentligt?

Det er lidt en større udredning, men kort sagt er olie en typisk upolær/apolær væske, og vand er typisk polært. De to er ikke blandbare, og forskellige stoffer er opløselige i hver af væskerne. I tilfældet med denne ekstraktion anvendes DCM som apolært solvent, og vand som polært solvent.
Infected Cope skrev:
dH2O? Er det desteliseret vand eller?

Ja, det er destilleret eller demineraliseret vand.

Infected Cope skrev:
Citat:

Er der nogen der kan gøre denne note mere forståelig for én der ikke er for godt inde i "kemi-sproget"?

Til dette trin haves stoffet på sin frie baseform, som kun er opløseligt i apolære solventer. Derfor ekstraheres/udrystes vandfase med stof 3-4 gange med dichlormethan i en skilletragt. Herefter blandes de portioner DCM man har anvendt.

Infected Cope skrev:
Jeg drømmer om en dag at kunne lave en krystal så stor at den kan stilles på hyllen som et slags "kemisk/ hellig/wikked/krystal/sekremente/bizzaro-stuff" i en flot glas-box med ultraviolette diode-lys op igennem krystallen, sådan at den ser rigtig "kraft-fuld" ud 8)

Hæh, held og lykke! Man skal faktisk være RET dygtig og grundig for overhovedet at få egentlige krystaller ved ekstraktion af mimosa hostilis. Og at få specielt store krystaller, tror jeg er meget svært uden egentlige laboratorieforhold. Efter sigende skulle der næsten altid følge nogen voks-stoffer med i ekstraktionen, som saboterer pæn krystallisation. Men lykke til hvis du beslutter dig for at forsøge alligevel. ...Og søg nu lige lidt på egen hånd før du spørger igen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Ahh det er en Büchner-tragt-- Kendte det som en sugetragt, vistnok...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ej!! super! Tak for svarerne.. Der er garanteret nye svar på vej i morgen, men lige nu, er jeg ikke i stand til at tænke grundigt nok til at stille reelle spørgsmål :oops: (skulle vist være forståeligt klokken taget i betragtning :) )

Men hvor køber man så de ting som jeg mangler?
Har lidt svært ved at få adgang til et laboratorie (for at "låne" div. glas og kemikalier).

Nogen forslag?

*Prometheus*
Ja jeg undskylder for at jeg ikke selv søgte efter svar på google :oops:
Er taknemmelig for at du bærer over med mig (set ud fra din milde kritik).

Sov godt psych.
Vi ses senere på dagen til nye noobie spørgsmål.

Mvh. Cope (ret påvirket :oops: )

nus nus

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
cope : søg på ebay, ellers er det ik særligt svært at google sig frem til...vis man gider bruge lidt tid på det..det bare glas varer jo :)..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]