Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 16:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Synes snart jeg har søgt overalt. Herinde, Pihkal og google.
Jeg har ledt efter en MDMCAT syntese. Har brugt alle dets navne
men uden held. Er der en der har en liggende derude ?

-Tak på forhånd-

Techno-tramperen

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så stopper vi lige de lamme svar, tak. Det er et reelt spørgsmål, manden har gjort hvad han kunne for at finde oplysningerne på egen hånd, uden held, og så er der ikke mere at komme efter.

2 lamme svar slettet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Æv yeti, de svar ville jeg gerne have set :D

Jeg tror ikke at der findes nogen nedskrevet syntese på MDMCAT/Methylone da det er et forholdsvis ukendt stof.

Mvh. Visias

Ps. Slet bare det her indlæg hvis det også er for lamt :lol:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis man havde tilladelse, ville det mest oplagte nok være at kondensere Piperonal med EtNO[sub]2[/sub] og Et[sub]3[/sub]N til 1-(3,4-methylenedioxybenzenyl)-2-nitropropan-1-ol, og derefter reducere med Zn/HCl til beta-hydroxy-3,4-methylendioxyamfetamin, oxidere med KMnO[sub]4[/sub] / CrO[sub]3[/sub] eller noget andet passende til MDCAT (3,4-Methylendioxycathinon).

Derefter vil en mono-methylering af aminet a la Shulgin (MDA -> MDMA) måske virke.

Bare sur røv at Piperonal (3,4-Methylendioxybenzaldehyd) er på den røde liste, illegalt at besidde, og dermed out of reach... Ellers andet du vil vide? :P

Det skal lige nævnes, at den her syntese er noget jeg selv lige har fundet på, så jeg skal ikke kunne sige om den i praksis ville virke.

Idé #2:

3,4-Methylendioxypropiophenon bromeres med Br[sub]2[/sub] eller NBS (n-Bromosuccinimid) til alpha-Bromo-3,4-Methylendioxypropiophenon, som derefter refluxes med MeNH[sub]2[/sub] til Methylon.

Men startmaterialet er ikke kommercielt tilgængeligt, og jeg har ingen forslag til en syntese af det.

Spørgsmål: Samler du på synteser, eller tror du selv at du engang ude i fremtiden vil være i stand til at syntetisere det?
Det kræver trods alt lidt mere end et køkken og et piskeris.

Personligt kan jeg kun det teoretiske, jeg tvivler på at jeg praktisk ville kunne udføre en så omfattende syntese, selvom jeg havde rene reagenser og et kvalificeret laboratorie.

Jeg vil anbefale dig at studere noget kemi.
Start med Fysik/Kemi C på VUC/HF, derefter Kemi B, så er du allerede godt kørende.

Af litteratur kan jeg især anbefale:

Carey - Organic Chemistry
McMurry - Organic Chemistry
Morrison & Boyd - Organic Chemistry

Vogel er nok heller ikke helt dum at have! :)

Visias skrev:
Jeg tror ikke at der findes nogen nedskrevet syntese på MDMCAT/Methylone da det er et forholdsvis ukendt stof.

Selvfølgeligt findes der da en publiceret syntese af Methylon (fat nu at på dansk hedder det et keton, og ikke et "ketone" som på engelsk).
Om det er Shulgin eller Nichols der har syntetiseret det, kan jeg ikke huske, men jeg ved at Shulgin har publiceret et par Methylon-farmakologi journaler.

Senest rettet af Dextrose 13 feb 2007 18:22, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

til dextrose: men selvom det er på den røde liste, har jeg da set nogle "peber-udtræk" til piperonal... Dog ikke på de mest troærdige sider.... kunne være ligesom rygterne om peanut og banan rygning...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

techno-tramperen skrev:
til dextrose: men selvom det er på den røde liste, har jeg da set nogle "peber-udtræk" til piperonal... Dog ikke på de mest troærdige sider.... kunne være ligesom rygterne om peanut og banan rygning...

Ja, jeg har læst succesfulde synteser af Piperonal via Piperin fra peber... Men det gør det ikke mere legalt. (Og kræver en allerhelvedes masse peber! - Nogen der snart fylder 30? :lol:)

...men du svarede stadigt ikke på mit spørgsmål!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

:P Ja god idè... så sparre man også miljøet... og kommer af med sit lorte pebber... så mangler man kun at komme af med pebber-kværnen! :P

Jeg samler på synteser for hyggens skyld. Ser hvordan de er i forhold til andre og prøver at gennemskue dem... På trods af min relativt lave viden om kemi. Men har ingen planer om at fremstille nogen af dem.
I nærmeste fremtid.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Så vil jeg anbefale dig at enten som tidligere skrevet, at enten tage kemi på minimum C, men hellere B-niveau på HF/VUC.

Hvis du ikke mener at have tid til det, men gerne vil have noget dansk litteratur, så har Helge Mygind skrevet nogle ganske udemærkede bøger som næsten altid bliver brugt i undervisning på gymnasielt niveau.

Jeg har personligt læst mig til det meste, så hvis jeg kan, så kan du også! ;)

De er ikke nær så dyre som de andre jeg listede op, men de er også på et lidt højere niveau.

Senest rettet af Dextrose 14 feb 2007 13:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Dextrose skrev:
Hvis du ikke mener at have tid til det, men gerne vil have noget dansk litteratur, så har Peter Mygind skrevet nogle ganske udemærkede bøger som næsten altid bliver brugt i undervisning på gymnasielt niveau.

Hehe. Nu hedder denne Hr. Myging fra gymnasietiden godtnok Helge til fornavn...og han er svjv ikke skuespiller(bare sådan, så der ikke er en eller anden narkoman, der banker en ekspedient ned i en bogforretning, fordi der ikke kan købes kemibøger skrevet af Peter Mygind) :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

:lol:

Det er rettet nu, de kan sgu bare lade være med at have samme efternavn! :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bare et ikk er Thomas Mygind... så det vel fint :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]