Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 apr 2024 00:54


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 nov 2005 17:58 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Tom's> Jeg kan ikke se hvorfor ren citronsyre skulle nedsætte holdbarheden?
Jeg har dog læst om folk hvis GHB er blevet "for gammelt" så der er gået mug i. Det kan man undgå ved at tilsætte f.eks. Atamon som konserveringsmiddel.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2005 04:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2004 05:25
Indlæg: 90
xun skrev:
Jeg kan ikke forestille mig at eddikesyre til at stabilisere ph-værdien er det optimale valg. (kan ikke forestille mig at det vil smage særlig behageligt heller)..


Eddikesyre er IMO et oplagt valg, da det er billigt og let tilgængeligt i fødevarekvalitet i form af eddike. Og GHB smager jo ikke ligefrem himmelsk, så der er vel ingen der tager skade af at det får lidt eddikesmag? Citronsyre er et andet oplagt valg, af samme årsag. Ingen af de to danner salte som er skadelige at indtage i de mængder det drejer sig om.

Citat:
Du kunne jo blot bruge en anelse mere vand og GBL.. så får du også en stærkere ghb, og mere ren... Så vidt jeg kan forestille mig det...


Det gir ingen mening at snakke om stærkere eller svagere GHB, undtagen hvis man sammenligner de forskellige salte. Du mener jo nok en mere koncentreret opløsning, og til det kan jeg bare sige at så længe man kender koncentrationen er det vel ligegyldigt hvor stærk den er? En undtagelse er selvfølgelig hvis man har gang i så store mængder at man er nødt til at lave det så koncentreret som muligt for at få plads til det :P

Det er korrekt at ens GHB bliver mere ren hvis man bruger GBL til at neutralisere overskydende base, da man derved undgår de salte der dannes ved brug af en af de nævnte syrer. Hvis man gør dette er det dog vigtigt at man måler hvor meget GBL man tilsætter, da man ellers ikke kan vide hvor meget GHB man ender med, og derfor ikke kender koncentrationen med sikkerhed.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2005 17:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 sep 2004 12:59
Indlæg: 266
Geografisk sted: the K hole
jeg ville os bruge eddikesyre vis det var....og næ GHB smager ikke særligt lækkert men det skader jo ik evt at smide det igennem et filter når man er færdig med at evt tilsætte syre og så selvfølig tag ph værdi af det man laver :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 nov 2005 01:11 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Hvorfor smide det igennem et filter? Den smule salt, der dannes vil ganske givet være opløst i blandingen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 dec 2005 16:20 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
-Slettet en masse poster-

Læs reglerne og fat dem!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team