Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: DMT syntese
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Fra TIHKAL:

Citat:
(from indole) To a well stirred solution of 10 g indole in 150 mL anhydrous Et2O there was added, dropwise over the course of 30 min, a solution of 11 g oxalyl chloride in 150 mL anhydrous Et2O. Stirring was continued for an additional 15 min during which time there was the separation of indol-3-ylglyoxyl chloride as a yellow crystalline solid. This intermediate was removed by filtration and washed with Et2O. It deteriorates at a significant rate at room temperature, and should be used as soon as possible after preparation. The diethylether in this synthesis can be replaced advantageously with t-butylmethylether (TBME) which works well as a solvent in this reaction, but which avoids the potential danger associated with peroxide formation. The above indol-3-ylglyoxyl chloride was added to 20 g anhydrous dimethylamine in 150 mL cold, stirred anhydrous Et2O. When the color had largely been discharged, there was added an excess of 2N HCl, the mixture was cooled, and the resulting solids were removed by filtration. These were recrystallized from EtOAc to give, after air drying, 14.6 g (79%) indol-3-yl N,N-dimethylglyoxylamide with a mp of 159-161 °C.

Billede
Billede
Billede

Hvorfor tilsættes syren ?

efterfølgende tilsættes LiAlH4, der reducere carbonylgrupperne, og resultater er DMT 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu vil jeg ikke gøre mig klog, men jeg mener det bare skal virke som en katalysator..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mon ikke det er for at udfælde mellemproduktet så det kan oprenses? Det ser sådan ud for mig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

TPL skrev:
Nu vil jeg ikke gøre mig klog, men jeg mener det bare skal virke som en katalysator..

Katalysator for hvilken reaktion?...syren tilsættes først efter den forrige reaktion er førdig ( efter farven forsvinder)

@Ionium

edit: dårligt forklaret...
altså, du mener at aminogruppen skal protoneres, såd en bliver positivt ladet og vil kompleksbinde til den negative anion (Cl-) for at kunne udfældes ?
...den forklaring kunne jeg godt købe...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tjalfe skrev:
@Ionium

altså, du mener at aminogruppen mangler en modion (Cl- ) for at kunne udfældes ?
...den forklaring kunne jeg godt købe...

Njaeh, det er ikke helt korrekt, men jeg tror du har færten af det rigtige. Den tilsatte syre danner et salt med aminogruppen, som jo i sig selv er en base, og det gør at stoffet bliver væsentligt mere polært, og derfor ikke længere så opløseligt i ether, derfor udfælder det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@Ionium

takker, så faldt brikkerne på plads :)

...det er jo det samme der sker når man laver A/B extrakt...troede bare at det var saltet man fik syntetiseret, men nu det siger det, så kan jeg godt se at det er base formen man ender op med...indtil man tilsætter syren altså.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tjalfe skrev:
TPL skrev:

Katalysator for hvilken reaktion?...syren tilsættes først efter den forrige reaktion er førdig ( efter farven forsvinder)

Sagde jo os jeg ikke ville gøre mig klog :P Jeg tænker lidt med røven idag..

Titel:
Site Admin

Der er overskud af dimethylamin efter reaktionen, som skal på salt form, således at den ikke kommer med i amid mellemproduktet. Derfor hælder man HCl i.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]