Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 15:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Yo - ikke så tit jeg poster herinde - men nu er jeg lige løbet ind i noget som jeg ikke aner en døjt om, jeg er for doven til at søge eller surfe og så er det her lidt lettere

Men spørgsmålet, jeg sad og snakkede med en ældre gut her for nogle uger siden, vi var lidt blæste og kommer til at tale om hallucinogener og amfetamin-fremstilling - det første vender jeg tilbage til inde i Visionære Planter hvis der er nogle der har en interesse i det.
Men tilbage til Amfen....

Ham gutten siger at det bedste speed bliver fremstillet ved hjælp af menthol, ikke ved hjælp af efedrin-iod-rød fosfor - ligeledes siger idioten at der ikke er nogen forskel på meth og normal amf - det sidste ved jeg godt er løgn, men det med mentholen!!!!! Kan det Passe????????????

"tilføjet" - Faktisk siger han at alt speed der på en eller anden måde er lavet med efedrin er noget forbandet møg.....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er en værre omgang sludder han har fyldt dig med, der er ingen der laver amfetamin af menthol, det er helt sikkert. Det meste amfetamin bliver ganske givet lavet via phenylacetone, og det er sandsynligvis det som almindelig amf stinker langt væk af.

Titel:
nogle der kan afkræfte det med et link eller noget andet som jeg kan bruge som bevis - fordi jeg skal godt nok lige have ham jordet......

Jeg troede ikke på det - men jeg har squ altid min tvivl....

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
tror muligvis den myte med menthol kan stamme fra vicks inhaltorene der i usa. blev brugt en del til meth amf fremstlling, de indholde også menthol , men også psedu-efedrin , vis jeg ikke husker helt galt. det han må mene med det bedste speed, rigtigt mange blander amfetamin sulfat og methamf sammen det er en normal opfattelse derude at det er det samme desværre

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner ikke hvor jeg er :s
Mon ikke han bare har taget fejl af Methyl og Menthol ? ved godt at det lyder langt ude, men altså det gør den med Menthol så også og i den her kemi verden kan man jo godt tage fejl af alle de her kemi navne der bliver slynget ud (specielt hvis man lige er lidt påvirket når man får det fortalt)

Titel:
nej han sad og sagde menthol krystaller - jeg undrede mig en del over det , ikke fordi jeg er kemiker men fordi jeg har læst lidt her og der om amfetamin produktion og jeg er endnu ikke løbet ind i noget med menthol

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ER: Alene det at han påstår at der ikke er forskel på amf og methamf burde få dig til at forkaste resten af mandens udtalelser om kemi, for det viser med al tydelighed at han ikke har den ringeste ide om det han snakker om.

Det kan muligvis godt lade sig gøre at lave menthol til amfetamin, men processen er under alle omstændigheder så besværlig at jeg føler mig overbevist om at det aldrig er blevet udført i praksis, eftersom der er et utal af andre og lettere måder at syntetisere amfetamin på.

Almindeligvis vil man, når man skal fremstille et stof, forsøge at finde et udgangsstof som er let tilgængeligt og billigt, og som strukturelt ligger tæt på det stof man vil lave. Er der flere valgmuligheder der opfylder dette kriterie, vil man så begynde at sortere dem efter hvor nemt det er at ændre strukturen på den ønskede måde.

Når man ser på hhv. menthols og amfetamins struktur, er det tydeligt for enhver med en smule indsigt i kemi at menthol på ingen måde egner sig som prækursor til amfetamin. Det første billede herunder viser menthols molekylære struktur, bemærk at den seksleddede ring er holdt sammen udelukkende vha. enkeltbindinger, og at der "vedhæng" 3 forskellige steder på ringen. Til sammenligning holdes ringstrukturen i amfetamin sammen af skiftevis enkelt- og dobbeltbindinger*, hvilket gør den helt flad, og "vedhæng" finder man kun et sted på ringen, og vedhænget har også en anden struktur end hvad man ser på menthol.

Menthol:
Billede

Amfetamin:
Billede

For at lave amfetamin af menthol skal man altså have manipuleret alle disse ting en ad gangen, nogle af tingene vil kræve mere end et enkelt syntesetrin, så man skal igennem en syntese på 8-10 trin eller mere. Hvert trin kræver diverse kemikalier, nogle af dem er sikkert dyre og/eller svære at skaffe hvis ikke man har legitimt brug for dem. For hvert trin mister man også noget udbytte, og et hurtigt bud ville være at hvis man endelig fandt en virksom metode til at lave amfetamin fra menthol, ville man få max. 100 gram amfetamin ud af et kg menthol, muligvis endda væsentligt mindre. De samlede materialeudgifter pr. gram ville sandsynligvis være i omegnen af 10 gange så stor som amf produceret på normal vis, dertil kommer så at der kræves væsentligt mere arbejde, udstyr og ikke mindst tekniske færdigheder, sammenlignet med en 3-trins syntese via phenylacetone.

Kort sagt: Der er INTET amf der er lavet af menthol, det er 100% sikkert. EOD.

* Dette er ikke helt korrekt, men det er fuldt tilstrækkeligt i denne sammenhæng.

Senest rettet af Ionium 29 aug 2005 08:14, rettet i alt 2 gange.

Titel:
ionium - mange tak - dit indlæg er faktisk det eneste jeg kan bruge til noget - nu skal jeg bare lige printe lortet ud og kaste det i nakken på spaden.......

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: The real world
Se det er fandme HR i bedste stil.. Ligesom der var en den anden dag der sagde til mig at E går ind og sætter sig fast i hjernen så man ikke kan blive glad bagefter !!! Spade !

Titel:
Junior medlem

Og dertil skal også siges at methamfetamin lavet af pseudoefedrin er bedre end methamfetamin lavet af phenylacetone da det er d-methamphetamin hvorimod methamfetamin fra phenylacetone er racemisk (både d- og l-methamfetamin). Kunne det være noget i den stil han refererer til?

Titel:
Site Admin

Hej Rune.

Jeg har også haft samme indstilling til meth, som du giver udtryk for. Men det var baseret på rå teoretisk viden. Efter at sammenlignet (alt for mange gange) ren d og racemisk dl meth, er jeg kommet frem til at jeg rent faktisk foretrække dl versionen.

Ren d-meth, gør en MEGET klar i hovedet, men mangler krops-rushet. dl meth giver en mere "wauv, jeg er oppe og ringe (på en meget meget unaturlig måde)" følelse. De fleste jeg kender der har prøvet begge dele foretrækker også dl versionen.

Har du lignende erfaringer?

Titel:
Junior medlem

^ Nej jeg har ingen erfaringer med methamfetamin, det er udelukkende teoretisk. Men efter hvad jeg har læst foretrækker langt de fleste d-isomeren alene.

Men hver sin smag :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]