Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu har jeg siddet og spekuleret lidt over om det på nogen måde er muligt at skille mdma'en fra alle de diverse bindings/tilsætningstoffer, der er i de nasty k3x :D

håber ik jeg bryder nogen regler ved at snakke om piller :lol:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Odense
Har været oppe en del gange... Prøv og søg..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hmmh jamen jeg kan altså ik finde noget om det..

Men kan også være jeg bare er en nøb til søgemaskinen :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

R'n'B skrev:
Har været oppe en del gange... Prøv og søg..

Hvad med et link så?

...har søgt på "MDMA AND ekstrakt" og det gave 11 resusltater, hvor denne tråd er det eneste der faktisk passede på det vi søger.

andre der søger på det vil nok også komme til denne tråd, så hvad med et link her så vi hjælper andre der vil søge på det samme i fremtiden ?

Edit:
Tråden burde iøvrigt flyttes til alkymistens..

Billede

Da MDMA indeholder en amin gruppe, vil jeg skyde på at du kan oprense det ved en simpel A/B extrakt:
Du opløser dine pilelr i vand, tilsætter base og xylen hvorved MDMA en vil vandre over i xylenen. derefter udryster du xylenen med vand tilsat saltsyre. MDMA en er nu i vandet.
Derefter tilsætter du køkkensalt (~30gram/100ml) og du vil se at MDMA krystallerne udfældes.

har ikke prøvet, men er rimelig sikker på at det vil virke.
Har ikke kunne finde en pKa værdi for MDMA, men vil skyde på at den er høj nok til at udsaltnings metoden vil virke.
Udsaltningmetoden virker for stoffer med høj pKa værdi ( Harmin/Hermalin, tryptaminer og codein...og højst sansynligt også MDMA)

Titel: Årsag??
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Må man spørge hvad meningen skulle være med at trække MDMA ud fra tabletter? De stoffer der kan være i piller som farlige/skadelige forureninger er omtrent alle sammen i samme stofklasse - og vil derfor blive trukket med ud af pillerne. Deriblandt PMA, DXM, PCP og hvad man nu ellers har set af skidt i tidens løb. Og så er man lige så vidt - bort set fra at man har sin MDMA + evt. snavs i en mere uhåndterlig form. Fyldstofferne og bindemidlerne er faktisk alle sammen meget inerte stoffer - ting som stivelse o.l..
Jeg kan godt prøve at finde en metode frem hvis nogen (alligevel) skulle have speciel interesse i emnet, og kan argumentere for nødvendigheden.
Dette emne bliver flyttet til "Alkymistens hjørne" engang imorgen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@Prometheus

mit argument er at det vil være rart at vide hvor meget MDMA der er i ens piller, så man fx kan finde ud af om det er pengene værd at betale 10 kr mere for de grønne i forhold til de blå... eller hvilken de nu kommer i :wink:

Hvad siger du til min ovenstående fremgangsmåde, tror du den vil virke?
...det der evt skulle være et problem er de to oxygen atomer, der måske gør molekylet for polært til at det vil vandre over i xylenen :?:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
tjalfe skrev:
mit argument er at det vil være rart at vide hvor meget MDMA der er i ens piller, så man fx kan finde ud af om det er pengene værd at betale 10 kr mere for de grønne i forhold til de blå... eller hvilken de nu kommer i :wink:

Problemet er som nævnt, at du ikke finder ud af hvor meget MDMA der er i ens piller, men hvor meget MDMA "og lignenden" der er, hvilket i sig selv er ganske ubrugeligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@axia

hvis man nu kan mærke, at i hvertfald størstedelen af indholdet er MDMA, så kan man tjekke for andre stoffer med TLC ( til dem der ikke ved hvad det er, så er det en simpel, men dog meget effektiv måde, som syntese kemikeren bruger til at bestemme reheden af et stof på.)

hvis pillerne indeholder andet, der bliver extraheret med, vil man kunne se det på TLC pladen.

http://www.sst.dk/upload/forebyggelse/cff/narkotika/ecstasy%20kvartalsrapport%204.%20kvartal%202004.pdf

82% af de piller som sundhedsstyrelsen testede sidste år indeholder kun MDMA af aktive stoffer.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hovedsagen til at jeg spørger var egentlig fordi at det da kunne være super lækkert at få skildt mdma'en fra alt det andet bæ i k3x.. Har også fået mig fortalt at det skulle være en udsøgt fornøjelse at indtage i ren form..

Ja jeg tænkte også at der må da være noget man kan bruge, som ikke hiver mdma'en med.. Men alt det andet koffein/efedrin osv bæ..

Titel:
Site Admin

tjalfe skrev:
MDMA en er nu i vandet.
Derefter tilsætter du køkkensalt (~30gram/100ml) og du vil se at MDMA krystallerne udfældes.

Det kunne være rart hvis det var så let - men det er det ikke. Bare der er en smule vand tilbage, får man absolut ingen MDMA krystaller. Der er ingen vej uden om at udkrystallisere det under absolut tørre forhold - også selvom salt lyder fikst :-)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Tjalfe> TLC vil være en fin nok metode til at checke renheden af tabletter med. Du skal dog have noget verificeret MDMA som reference-stof, for at kende retentionstiden; ellers får du svært ved at kende én plet på pladen for PMA fra en med MDMA. Du skal også have fundet et elueringssystem med passende polaritetsforhold. Desuden skal du have en metode til fremkaldelse af pladen. Muligvis kan man gøre det med Marquis-reagens sprayet på pladen, men jeg ved ikke om reaktionen er følsom nok, og visse stoffer der kunne være i som uønskede stoffer giver ikke nogen god reaktion med reagensen. Hvis man har TLC-plader med flourescens-indikator, kan man med en UV-lampe med den rigtige bølgelængde (typisk 254 nm) se efter quenching-zoner på pladen.
Som KI skriver er det ikke tilstrækkeligt med mættet saltvand for at fælde MDMA. Det er ikke nogen helt ukompliceret proces hvis man vil gøre det rigtigt.
Resist> Nej, du får meget svært ved at finde frem til en metode der isolerer MDMA ud fra en blanding af alkaloider - med mindre du har udstyr og evner til at udføre en søjleoprensning. Det er ikke nogen helt simpel procedure.
Hvis man finder frem til en egnet metode, mener jeg at TLC er en af de bedste metoder man kan undersøge renheden af ecstacy-piller udenfor egentlige laboratorieforhold. Jeg vil gerne høre mere hvis nogen udfører forsøg.
Isoleringen af MDMA fra piller mener jeg, som I nok har forstået, er en ret unyttig procedure. Det vil medføre en hel del spild af MDMA, og man vil have meget svært ved at skille MDMA fra alle de potentielle urenheder som kan have rigtigt ubehagelige virkninger (aminer).

Titel:
Medlem

Der vil helt sikkert gå en masse mdma til spilde, men hvis du har et par tudsen piller kan det vel godt betalesig at prøve.
opløs i vand, gørbasisk,tilsæt np (omryst) vask med nacl(aq), gør opløsningen sur bedst via hcl gas ellers med hcl(aq) til ph 2-4 indamp.
ifm. tlc skal produktet være basisk så mener jeg godt du kan skille pma fra mdma, tror ether,dcm,chloroform kan ikke huske hvad swim brugte. Men alså finde en velegnet eluent der skiller pletterne (uv-lys) og så lave "våd søjle" med silicagel.
men mon ikke det dyre ez test kan vise om der er pma i alså test for både primær og sekundær amin.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]